Tällasta mietin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen.

Vieras
Tuli mieleen tuosta eräästä ketjusta ja erään vieraan kommentista eräälle palstalaiselle että (suurinpiirtein näin huom! ) "sinäkin kirjoittelit eilen 10 tuntia yhteensä palstalle", oli selaillut noita pitkiä ketjuja jne, niin mietinpä sitten että hei, miten se on muuten mahdollista? Että keneltä se aika oikeasti on pois?

Täällä yleensä jos joku aloittaa ketjun tai muuten vastaa jonnekin että miten mammoilla on aikaa roikkua netissä, niin kaikki tulee sanomaat että "HEI MÄ AINAKIN PYSTYN KESKITTYY KAHTEEN ASIAAN SAMAAN AIKAAN" tai muita yhtä hyviä "syitä". Mutta hei, rehellisyyden nimissä, onhan se jostain se palstailuaikakin pois, eikö. Mä tunnustan rehellisesti että pyörin palstalla n. 2 tuntia päivässä, yleensä n. 20 min kerrallaan, riippuen vähän. Päivällä kun olen töissä, käyn välillä täällä ja illalla kun muuten käyn lukemassa sähköpostit jne niin käyn katsomassa täälläkin onko mitään uutta. Viikonloppuisin en koskaan käytä konetta, joten täälläkään ei tule käytyä. Enkä tällä tarkoita kohtuullista netin käyttöä, joka MUN mielestä sijoittuu sinne 1-3 tuntiin/pvä, vaan tarkoitan näitä jotka oikeasti päivystää täällä koko päivän, niin eikö se ole oikeasti se aika niiltä lapsilta/mieheltä/itseltään pois?

Mun puolesta jokainen olkoon täällä niin paljon kuin tykkää, mutta olis kiva kuulla että miten tää "kokopäiväpalstailu" vaikuttaa siihen elämään. Koska kyllähän se vaikuttaa, jos täällä viettää suurimman osan päivästään.

Hmm kuvittelisin että osa muksuista haluaa olla jonkun verran jo omissa oloissaan, ja leikkiä ihan omia juttujaan. Kyllä niitä vanhempia sitten tullaan hakemana kun heitä kaivataan. Ei siinä nyt tarvitse vieressä aina päivystää silmät tapilla..

Joo, on se niin, ettei se kenellekään kuulu ja ei ole multa pois, mutta...

Minä joskus töissä hiljasena hetkenä saatan täällä notkua melkein koko päivän, ja totuuden nimissä, ei se ole LAADUKASTA aikaa. Okei välillä voi tehdä jotain muutakin, mutta...

Omalta osaltani olen onnellinen, että elämässäni on niiiiiiiiiin paljon muuta, että kun töistä lähden ja koneen suljen ni todella harvoin tulee kotona sellanen fiilis, että eipä ole järkevämpääkään, taidanpa palstailla.

Ihan fiksuja mietit ap.

:)

Mä oon täällä yleensä silloin ku tyttö nukkuu. Joskus saatan siirtää esim. imurointia sen takia että haluan istua tässä hetken, mutta kylläpä nuo kotihommat ei oo tän takia vielä jääny tekemättä.

Silloin, kun olin vielä lasten kanssa kotona, saatoin käydä netissä, kun lapset nukkuivat. Heidän ollessa hereillä en olisi edes voinut olla koneella, kun he pyörivät siinä ympärillä, painoivat näppäimistöä, halusivat syliin ja sotkivat koko ajan. Nyt kun olen töissä, hoidan täällä kaikki koneella hoidettavat asiat ja vähän tällaisia "turhuuksiakin", jos on rauhallista. Kotona en ole koneella. Joidenkin lapset ehkä osaavat/tykkäävät leikkiä yksin, mutta meidän lapset eivät yleensä. He haluavat aika paljon äidin huomiota tai muuten on kiva tulla näpyttelemään näppäimistöä, kun äiti on koneella... :) Mutta en todellakaan ymmärrä, että joku on koneella tuntikausia silloin, kun "on lasten kanssa"/lapset ovat hereillä...

Yhteistyössä