Tallinnaan vai Tampereelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hotla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hotla

Vieras
Eli lähteekö miehen kanssa kaksin Tallinnaan vai Tampereelle hotelliin yhdeksi yöksi. Helsinkiin jo matkaa sellaiset 300 km ja Tampereelle vähän vähemmän. On se Tallinna siis näkemisen arvoinen vai tyytyykö kotimaan nähtävyyksiin (Tampere ei meille kovin tuttu)?

Alkuperäinen kirjoittaja hotla:
Eli lähteekö miehen kanssa kaksin Tallinnaan vai Tampereelle hotelliin yhdeksi yöksi. Helsinkiin jo matkaa sellaiset 300 km ja Tampereelle vähän vähemmän. On se Tallinna siis näkemisen arvoinen vai tyytyykö kotimaan nähtävyyksiin (Tampere ei meille kovin tuttu)?

Jos ei Tampere oo teille tuttu, niin sinne ehdottomasti!
Kotimaassa on niin paljon nähtävää - mutta valitettavan usein ihmiset lähtevät sinne kauas... Tallinnakin on ihan kiva ja laivalla ois ehkäpä kiva käydä. Siinäpä teille valinnan vaikeus ;) Me oltiin Tampereella viime kesänä ja mukava reissu oli.

Tallinnaan oli reissu suunnitelmissa, mutta jotenkin tuntuu niin vaikealta, kun laiva lähtee ja tulee huonoon aikaan jne. Että pääsisikö helpommalla, jos jääkin kokonaan Suomen puolelle, mutta kuitenkin saa nautittua pelkästään aikuisesta seurasta.

Tallinna! Kyllä siellä on vaikka mitä mukavaa aktiviteettia ja hyvää edullista ruokaa! Kulttuuria, shoppailua, kylpylätouhua jne. Ei me tampereelle mentäis vaikka meilläkin pitempi matka Hesaan kuin Tampereelle. Suosittelen Tallinnaa!

Alkuperäinen kirjoittaja voi tavaton:
Tallinna! Kyllä siellä on vaikka mitä mukavaa aktiviteettia ja hyvää edullista ruokaa! Kulttuuria, shoppailua, kylpylätouhua jne. Ei me tampereelle mentäis vaikka meilläkin pitempi matka Hesaan kuin Tampereelle. Suosittelen Tallinnaa!

Taidat olla kade turkulainen. :xmas: Mä menisin mieluummin Tampereelle. Inhoan laivoja (tai siis sitä kännäystä mitä siel idiootit suomalaiset harrastaa.)

On Tamperekin ihan kiva ja paljon kaikkea nähtävää.
Voisitte mennä Näsinneulaan syömään ja majoittua Lapinniemen Kylpylässä.

Näsinneula on uskomattoman kallis ja annokset on pieniä. Itse en menis sinne syömään jos on oikeesti nälkä. Tai sinne pitää mennä Hesen kautta. :xmas:

Kumpikin on näkemisen arvoinen, mutta vain yhteen voi matkustaa kerrallaan.
Itse olen tehnyt "kaupunkimatkoja" kumpaankin.
Tallinaan on pieni laivamatka, joka kesällä kiva siirtymä arjesta, mutta vie siis aikaa ja maksaa. Tallinnassa on kiva vanhakaupunki. Tampereella on hieno koskiranta. Molemmissa kauppoja, mutta Tallinassa paremmat valikoimat.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja voi tavaton:

Taidat olla kade turkulainen. :xmas: Mä menisin mieluummin Tampereelle. Inhoan laivoja (tai siis sitä kännäystä mitä siel idiootit suomalaiset harrastaa.)

Sun Tallinnan-reissuistasi taitaa olla paljon aikaa? Tai sitten et tiedä niistä mitään.

Jos menee Tallinnaan Tallinkin isoilla laivoilla/Viking XPRS:llä tai Lindalinen pika-aluksilla, ei tartte kännäystä pahemmin katsella. Matka kestää pari tuntia, isot laivat on oikein siistejä ja suurin osa ihmisistä selvin päin.

Tallinnassa saa parempaa ruokaa kohtuuhintaan ja hyvät hotellit ovat halvempia kuin Tampereella. Nähtävää on molemmissa kaupungeissa riittämiin, jos ei ole usein käynyt.

Yhteistyössä