Hae Anna.fi-sivustolta

Tallinnan KALEV SPA kylpylä

Viestiketju osiossa 'Yleistä matkailusta' , käynnistäjänä kylpijä, 07.10.2007.

1. kylpijä Vierailija

Laitetaan nyt tämä kysymys tännekkin puolelle:

Mitä kautta olette ostaneet matkanne kyseiseen kylpylään. Pikaisesti katselin hintoja ja aika hyvä hintahaitari oli. Kahta eri välittäjää vertasin ja toisella oli melkein puolta kalliimmat hinnat kuin toisella.
    Ajankohta olisi vasta joskus helmi-maaliskuussa mutta nyt jo olen liikkeelä.
    Sijainti ratkaisi valintani ja mitään muuta hajua ei ole Kalevista, mutta aika uusihan se on joten ei pitäisi olla vielä ainakaan kulunut paikka??

2. A-L Vierailija

Heippa,

katselin itsekin tota Kalevia ennen tämänviikkoista matkaamme, mutta Tallinkilla oli kuitenkin meille kaikkein sopivin ja edullisin paketti Tallink City Hotelliin, joten mentiin taas kerran sinne. Mies kävi kuitenkin lasten kanssa Kalevissa uimassa ja saunomassa ja pojat ainakin kehuivat liukumäkiä ja paikkaa muutenkin. Hotellin puolelle ei päästetty muita kuin asukkaita, joten se jäi näkemättä. Sijainti kumminkin on tosi hyvä. Pienen kävelymatkan päässä satamasta ja keskustasta.
    Erikoisen ruma rakennus vaan vanhan kaupungin kauniiden rinnalla, mutta ulkopuoli ei varmaan kerro koko totuutta.

Ikaalisten matkatoimistolla ja Matkapojilla (voi olla, että muistan väärin) taisi ainakin olla jotain risteilyjä Kaleviin, mutta jos itse varaisin, niin varaisin varmaan hotellista suoraan huoneet ja erikseen reittimatkat sopivalla aikataululla. Niin teen yleensä aina, oli kyseessä mikä maa tai paikka tahansa. Nyt vaan tuli toi Tallinkin hotellipaketti halvemmaksi. (Olen sitä mieltä, että Tallinksiljan varausjärjestelmähässäkän takia saatiin se erehdyksessä puoleen hintaan, mutta en valittanut..)

3. Kylpijä Vierailija

Hyvä että joskus menee laskut sekaisin. Mekin saatiin kerran Eckeröltä "liian" halvalla kun kone oli laskenut väärin...onneksi.

Olen ymmärtänyt että jos ostaa suoraan kylpylästä paketin, niin se tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin matkatoimiston pakettimatka.
    Voi olla että olen ymmärtänyt väärin, mutta just tuli postissa esite missä tämän vuoden 5pv paketti oli 314€. Hintaan kuului laivamatkat, bussimatkat satamasta, puolihoito plus muutama hoito.
    En tiedä tulisiko se halvemmaksi ostaa nämä kaikki erikseen, mutta kaikista vaivattominta se ainakin olisi.
    Osaatko sanoa saisiko tämmöisen paketin halvemmalla suoraan kylpylästä + laivamatkat?

4. A-L Vierailija

Onko hinta per hlö ? Kuinka monta hotelliyöpymistä ?
    (Jos bussimatka satamasta tarkoittaa bussimatkaa Tallinan satamasta KalevSpahan, niin se on kyllä aivan turha. Matka on ihan mitätön jopa kävellen. Mutta jos tarkoittaa bussimatkaa kotimaassa satamasta johonkin asti, niin on tietty eri ja silläkin joku osuus on tuosta hinnasta).

Laita sähköpostilla kysely suoraan hotelliin ja ynnää reittimatkojen hinnat, niin silläpä se selviää. Yleensä vastaukset tulee tosi äkkiä. Ja jos hinta suoraan hotellista on kalliimpi, niin se sitten vaan vahvistaa, että kotimaisen matkanjärjestäjän paketti on hyvä valinta. Ei tarvi sen jälkeen empiä.

Itse matkustamme paljon mieluummin "omine nokkinemme". Ei siihen varmaan muuta syytä ole kuin se, että ei tarvi kulkea laumassa ja saa soveltaa omia aikataulujaan ihan miten tykkää. Jotenkin lomalla kaikki ennakkoon sovitut kellonajat ja paikat hermostuttaa. Arkena niitä saa noudattaa ihan tarpeeksi. Mutta se on vaan meidän mielipide. Hyvää matkaa, valitset sitten minkä vaihtoehdon tahansa !

5. n47 Vierailija

Eihän pakettimatkalle meno tarkoita sitä, että pitää kulkea laumassa.

Me otamme aina pakettimatkan (Tallinnaankin) silloin kun se tulee halvemmaksi ja usein se tulee. Matkatoimistoilla ja eri matkan järjestäjillä on kiintiöt hotelleissa ja myyvät usein halvemmalla kuin jos ottaisi matkat ja huoneet erikseen. Itsekin katselin viime kesänä tuota kylpylää ja huoneiden hinnat suoraan hotellista varattuna oli tosi suolaiset. Halvemmalla saa koko matkan matkatoimiston kautta, ne vielä useimmiten sisältää kotimaankin bussimatkat + tietty laivamatkat. Ehkä riippuu ajankohdastakin?

Voi ihan hyvin kulkea koko ajan omia menojaan kunhan taas on laivan lähtöhetkellä oikeassa paikassa muiden matkalaisten kanssa.

Eteläänkin menemme useimmiten pakettimatkalla, koska se tulee edullisimmaksi mutta oppaan näemme vaan bussissa matkalla lentokentältä ja -kentälle. Muun ajan kiertelemme maita ja mantuja pitäen hotellia tukipisteenä.

6. Kylpijä Vierailija

Heips!
    Tämä matka olisi 5pv, eli 4 yötä, per henkilö.
    Bussimatkat olivat tallinnassa, mikä sinällään ei ole pitkä, mutta kumminkin.

7. Martta ja Parta Vierailija

Täältä on kanssa lähössä ko. kylpylään muutama muori ja vaari.
    Kylpylä näyttää olevan hyvällä paikalla koska on niin lähellä kaikkea. Kovasti jo odottelemme pääsyä sinne hemmoteltaviksi ja saunomaan kylminä talvi-iltoina. Mukavan vaihtelun antaa pimeisiin arkiaskareihin päästä sinne. Olisi mukava lukea siellä joskus käyneiltä, minkälainen kokemus se Kalev oikein oli.

8. immettelijä Vierailija

Ei taida kukaan olla käynyt ko kylpylässä, miksiköhän?

9. Tallinnan vakkari Vierailija

Olen käynyt kylpylässä mutta yövyin toisessa hotellissa. Kylpylä on ehkä enemmän uimahallimainen mutta ihan ok ja siisti. Isot uima-altaat jossa useampi uimarata sekä useampia porealtaita sekä likumäkiä. Olin 10v lapseni kanssa ja hän piti kovasti paikasta. Voisin mennä uudelleen mutta yövyn mielummin paremmassa hotellissa vanhassa kaupungissa.

10. jännittää Vierailija

Niin. Tässä ollaan yritetty googlen kautta etsiä kalev spasta mielipiteitä yms. Varattiin netistä (en tiedä paikkaa) 2yötä/2hlöä 138e (pe-su) eli löydettiin huonetarjous 2 yötä/huone. Matkat bongailtiin netistä yms etuja pyydystäen mutikien kautta joten ne tuli 4 hlölle maksamaan alle 40e.
    Et kyl kantsii netistä etsiä jos jaksaa /kerkiää. Ja tuolla hinnalla ei tietty voi pistää kovia odotuksia huoneeseen mut toivon parasta et olis paikka johon vois joskus lastenkin kanssa mennä. Mikäs sen helpompaa kuin saunatakit yllä kipittää suoraan uimaan/hoitoihin. Lähdetään näin talvis aikaan ettei haittaa ilmastointi (toivottavasti) kesällä tietty eri juttu jos helle hellii.
    Mukava olis kuulla mielipiteitä, mutta ymmärrettävää ettei matkan jälkeen useesti tule mieleen nettiin ruveta mielipiteitään jakelemaan ellei ole kaikki mennyt päin prinkkalaa.

11. Liisa O Vierailija

Oli noin vuosi sitten Kalev Spa kylpylässä ja palvelu oli erinomaisen hyvää samoin kylpylä oli hieno ja hoidot hyviä. Mutta sitten itse rakennus oli vähän kolkko sisältä vaikkakin siisti ja huoneet oli myös siistejä sekä uusia, mutta nekin kolkkoja. Aamiainen ei mikään erikoinen eikä myöskään ruoka. Tulihan siellä syöneeksi, mutta vähän sellainen työpaikkaruokailufiilis. Sijainti oli kyllä erinomainen, mutta itse menen kyllä mieluummin johonkin muuhun kylpylään. Huhtikuussa olen menossa Tallink Spa kylpylään ja toivottavasti se olis kodikkaampi.

12. Tallink Spa: tavallinen kahden hengen huone on todella pieni, ravintola uudenaikainen, aamiainen ei kummoinenkaan, kova jono oli kahviautomaateille, kun samassa jonossa oli myös teen ja mehujen jonottajat, vaikka mehut olis voinu olla muualla. Onneksi juuri kukaan ei halunnu cappuccinoa, pääsin aina nopeasti jonon ohitse.
    Kylpylästä ei kodikkuutta löydä, ei käyty mutta sen näkee hotellihuoneen ikkunasta, jos ikkuna on "sisäpihalle" eli kylpylän puolelle. Siinä kylpijät ovat kuin tarjottimella.

Tästä on hiukan aikaa, oltiin viime keväänä, toivottavasti ainakin tuo aamiaisen jonotusmeininki on korjattu kahviautomaattien uudelleensijoittelulla.

13. Hihhii Vierailija

Me oltiin perheen kanssa siellä kalevspaassa, ja ne huoneet oli tosi hienot ja itse pidin kylpylästä erittäin paljon. Aamupala oli tosi hyvä ja monipuolinen. Emme syöneet itse hotellissa lounasta tai päivällistä. :)

14. kinishinshi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Last edited: 13.02.2019
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä