Tallinnan kirppikset, hyvät ruokapaikat, parhaat kaupat jne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisumisu83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä taas jatkaa... ;)
Osoitteessa www.tourism.tallinn.ee on kaikkee kivoja vinkkejä kaupoista, ruokapaikoista jne. Sivut on saatavilla myös suomeksi ja monien ravintoloiden kohdalla on niiden omien nettisivujen osoitteet. Lisäks mm. eri gallerioiden osoitteita jne.
Kantsii tsekata! :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
"Minä" täällä taas! :)
Toi humana lienee parhain paikka käytettyjä vaatteita etsiä. Stockan pääovea vastapäätä (tai sillai kulmittain) on kans käytettyjen vaatteiden myymälä. En muista, onko se humana vai joku muu, mut siellä semmonen on. :)
En tavalllisesti kierrä tallinnassa ollessa kirppiksiä, joten en osaa tarkemmin sanoa niistä. Pari vuotta sitten rocca al mare-kauppakeskuksessa oli kirppis, en tiiä onko enää.
Halpaa ruokaa on just noi päevapraad-annokset, joista joku kertoi.
Venäläinen ravintola troikka on ihana, raatihuoneen torilla, samoin intialainen siinä vieressä (kalliimpia).
Halpaa ruokaa on myös Arizona saloon-kapakka/ruokapaikassa, on viru-kadulla ("pääkävelykatu").
Kuten joku sanoi, se keskustori on kiva paikka, sieltä löytää kaikkee. :) On stockan lähellä.

se stockan vastapäätä kulmittain oleva kirppis on humana. tai ainakin oli viimeksi kun tallinnassa vierailin... siellä kun liikkeitä nousee kuin sieniä sateella ja sitten myös kuolee pois.
keskustan ulkopuolella on useita kirppiksiä, mutta sinne ap:lla ei taida riittää aikaa tällä reissulla.
arizonaa en voi suositella ruokapaikaksi... tai jos haluaa nuivaa käytöstä henkilökunnalta niin mikäpä ettei... itse en toista kertaa sinne menisi.
troikassa on tullut vietettyä riehakas ilta, sitä suosittelen minäkin.

kiitoksia kaikille vastauksista!!! ikävä tosiaan kun aikaa on niin vähän, mutta jos lähiaikoina pääsis vaikka miehenkin kanssa reissuun ja menis hotelliin yöksi niin olis enemmän aikaa :) Ja sit pääsee testaa näitä "kalliimpia" ruokapaikkojakin kun ei ole työttömiä mukana =)

Alkuperäinen kirjoittaja kisumisu83:
kiitoksia kaikille vastauksista!!! ikävä tosiaan kun aikaa on niin vähän, mutta jos lähiaikoina pääsis vaikka miehenkin kanssa reissuun ja menis hotelliin yöksi niin olis enemmän aikaa :) Ja sit pääsee testaa näitä "kalliimpia" ruokapaikkojakin kun ei ole työttömiä mukana =)

mielelläni minä ainakin jelpin, jos osaan. hauskaa matkaa teille!

puhekielen kiitos on "aitäh" ja ole hyvä- sanonnalle löytyy useampikin eri tilanteissa käytettävä ilmaisu: "palun" vastaa englannin please-sanaa (esim. sanotaan "palun üks kohv", kun kahvilassa tilataan se yksi kahvi)... sitten on nämä "ole hea" ja "ole lahke"- ilmaisut.
kiitos voi olla myös sanat "tänan" tai tänu".
ja vaikka et kysynytkään, niin kun tullaan esim. liikkeeseen sisään, voi tervehtiä sanomalla yksinkertaisesti "tere" ja poistuttaessa voi sanoa "head aega".

Olisko vielä tuoreita vinkkejä Tallinnan kirpputoreista? Humana noteerattu ja ilmeisesti rautatieaseman takana on lauantaisin alue, jossa ihmiset myyvät omia vanhoja tavaroitaan. Saa olla kaukanakin keskustasta, aikaa on!

Yhteistyössä