Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:sitten jos on enemmän aikaa, menisin johonkin keskustan ulkopuolella sijaitsevaan kauppakeskukseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:Hei onko toi Viru keskus kaukana satamasta?Me mennään parin viikon päästä Tallinnaan ja on vaan 4 tuntia aikaa olla maissa...
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:Hmm.Jos toi viru keskus on kallis,niin mihin kannattaa suunnata?Ei tosiaan olek uin 4 tuntia aikaa.. :snotty:
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:Hmm.Jos toi viru keskus on kallis,niin mihin kannattaa suunnata?Ei tosiaan olek uin 4 tuntia aikaa.. :snotty:
Tossa mun edellisessä viestissä luettelin noita ostoskeskuksia, ne on kaikki kivoja paikkoja. Mutta 4 tunnin aikana ette kyllä niistä ehdi käymään kuin yhdessä paikassa, koska Tallinnassa saa jo siihen automatkaan menemään hyvin aikaa... Noin pienessä ajassa mä ainakin mielummin kävisin ihan siinä keskustassa vain. Ei siellä ulkopuolella niin paljoa halvempaa ole kuitenkaan, että kannattaisi tuossa ajassa lähteä hosumaan
Milloin olette lähdössä? Me ollaan lähdössä 2.7 myös Viroon taas![]()
Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:Älä tee varkaiden elämää helpoksi. Lompsa pois takataskusta, säilytä varmemmassa tallessa. Paikoissa, joissa paljon ruuhkaa ja ihmisiä (myös satama, bussit, torit jne.), taskuvaras iskee helposti. Tallinnan satamasta keskustaan tuleva tie (Mere pst.) on erityisesti taskuvarkaiden/katukauppaa tekevien huijareiden suosiossa. Kontrolloi, että kukkaro on tallessa. Varkaat suosivat käteistä rahaa, joten sitä kannattaa pitää mukana vain tarvittava summa. Jos pankki/luottokorttisi varastetaan, ota välittömästi yhteyttä pankkiin ja kuoleta kortti, että vastuusi kortilla tehdyistä ostoista loppuu. Tallenna numero kännykkään jo kotona. Älä säilytä tunnuslukua ja pankkikorttia samassa paikassa.
Käsilaukkua tms. ei saa koskaan jättää valvomatta, ei hetkeksikään. Busseissa, toreilla yms. huolehdi, että lukko on suljettuna. Älä jätä mitään autoon houkuttimeksi, ei edes karttakirjaa tai perunalastu/makeispussia. Passia ja muita dokumentteja kannattaa säilyttää hotellin tallelokerossa. Jos tiedät ettet tarvitse passia kaupungilla, älä kuljeta sitä mukana. Henkilöllisyyden olen itse todistanut luottokorttiostoksia tehdessä ajokortilla.
Tallinna on mukava kaupunki, kun vain järki on päässä. Hauskaa ja turvallista matkaa teille!
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:Älä tee varkaiden elämää helpoksi. Lompsa pois takataskusta, säilytä varmemmassa tallessa. Paikoissa, joissa paljon ruuhkaa ja ihmisiä (myös satama, bussit, torit jne.), taskuvaras iskee helposti. Tallinnan satamasta keskustaan tuleva tie (Mere pst.) on erityisesti taskuvarkaiden/katukauppaa tekevien huijareiden suosiossa. Kontrolloi, että kukkaro on tallessa. Varkaat suosivat käteistä rahaa, joten sitä kannattaa pitää mukana vain tarvittava summa. Jos pankki/luottokorttisi varastetaan, ota välittömästi yhteyttä pankkiin ja kuoleta kortti, että vastuusi kortilla tehdyistä ostoista loppuu. Tallenna numero kännykkään jo kotona. Älä säilytä tunnuslukua ja pankkikorttia samassa paikassa.
Käsilaukkua tms. ei saa koskaan jättää valvomatta, ei hetkeksikään. Busseissa, toreilla yms. huolehdi, että lukko on suljettuna. Älä jätä mitään autoon houkuttimeksi, ei edes karttakirjaa tai perunalastu/makeispussia. Passia ja muita dokumentteja kannattaa säilyttää hotellin tallelokerossa. Jos tiedät ettet tarvitse passia kaupungilla, älä kuljeta sitä mukana. Henkilöllisyyden olen itse todistanut luottokorttiostoksia tehdessä ajokortilla.
Tallinna on mukava kaupunki, kun vain järki on päässä. Hauskaa ja turvallista matkaa teille!
Kuullosti niin vaaralliselta paikalta tän perusteella
Mun mielestä kannattaa vaan pitää huoli ettei oo liika kännissä ja sellainen perushuolellisuus riittää ihan kuin kotimaassakin väkijoukossa toimiessa. Umpikännissä oleva ihminen on helppo saalis ryöstäjälle, varsinkin jos liikkuu yksin.
Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:"nämä ohjeet olen mukaellen kääntänyt aikoinaan tallinnan poliisin antamista ohjeista. eivät siis ole omaa keksintöäni."
Onpa tarkat ohjeet poliisi antanut... en mä sulle tarkoittanut mitenkään pahasti sanoakaan
Mutta esim. nuo makeispussi ja perunalastu jutut on ainakin ihan naurettavia, ihan kun paikalliset ei niitä söis![]()
Meinasin vaan, että sitä maalaisjärkeä on hyvä käyttää oli sitten matkalla Tallinnassa tai Suomessa tai ihan missä vain![]()
Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:Alkuperäinen kirjoittaja RangaTanga:"nämä ohjeet olen mukaellen kääntänyt aikoinaan tallinnan poliisin antamista ohjeista. eivät siis ole omaa keksintöäni."
Onpa tarkat ohjeet poliisi antanut... en mä sulle tarkoittanut mitenkään pahasti sanoakaan
Mutta esim. nuo makeispussi ja perunalastu jutut on ainakin ihan naurettavia, ihan kun paikalliset ei niitä söis![]()
Meinasin vaan, että sitä maalaisjärkeä on hyvä käyttää oli sitten matkalla Tallinnassa tai Suomessa tai ihan missä vain![]()
juu, syövät paikalliset karkkeja ja sipsejä. nämä ohjeet olen saanut ihan kirjallisena, jonkun muun matskun yhteydessä. ja nää autoon jätetyt karkit, perunalastut houkuttelevat poliisin mukaan narkkareita tekemään automurtoja. kaikki rahanarvoinen kun heille kelpaa, valitettavasti. myös ihan paikallisten lompakot..., ystävältäni (ihan tavallinen tallinnalainen perheenäiti) varastettiin kukkaro katuvilinässä just mere pst.:llä, kun odotti bussia saapuvaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja soomlanna:suora lainaus viron poliisin sivuilta (politsei.ee):
Ärge jätke autoraadiot ja esemeid salongis nähtavale kohale. Väga kerge on lõhkuda aknaklaas ning need sealt lihtsalt ära võtta.