Tallinnassa käyneet!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
Mä kävin kaks viikkoo sitten niin siellä oli kauhet alet päällä! :D

Mitä sä erityisesti oot kattomassa? :D
No en mitään erityistä :D ,mutta mitä esim.maksaa noin jos menee ravintolaan syömään ja olut tuopin hinta.. :xmas: :whistle:

Muistelen että meillä maksoi 45 kruunua siideri/olut eli noin 3 euroa. Ruoka maksoi yhdeltä n 120-150 kruunua eli alle 10 euroa. Riippuu tietenkin mitä syötte ja missä, nämä ravintolat joissa käytiin oli kaikki peruspaikkoja vanhassa kaupungissa, joku Olde Hansa yms ovat hintatasoltaan kalliimpia.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Mä kävin kaks viikkoo sitten niin siellä oli kauhet alet päällä! :D

Mitä sä erityisesti oot kattomassa? :D
No en mitään erityistä :D ,mutta mitä esim.maksaa noin jos menee ravintolaan syömään ja olut tuopin hinta.. :xmas: :whistle:

No vitsi, me käytiin vaan hesessä! :D Kerrosateria oli 55eek! :D ja olikos se niin että n. 15 eek=1e. Mutta on siellä tuoppi halvempaa ku täällä! :D

Siis 15 kruunua on 1 euro, tuosta kurssista vielä. Ei kannata vaihtaa rahaa satamassa, siellä ottavat isot palvelumaksut. Itse vaihdoin Forexissa suomessa ja 100 eurosta meni vajaa 1 euro palvelumaksua, kuittia vastana saa vaihdettua takaisin jos vaihdat enemmän kuin käytät.

Siis hetkinen sinne ei kelpaakkaan eurot.. :o :ashamed: :D

Viron virallinen valuutta on kruunu ja vain se käy maksuvälineenä kaupoissa jne. mutta esim torilla, SadaMarketissa satamassa, monissa ravintoloissa jne voi maksaa euroillakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Viron virallinen valuutta on kruunu ja vain se käy maksuvälineenä kaupoissa jne. mutta esim torilla, SadaMarketissa satamassa, monissa ravintoloissa jne voi maksaa euroillakin.
Okei.Kai mun sitten täytyy käydä pankissa vaihtamassa euroja kruunuiksi.

Laivalla ja satamassa voi myös vaihtaa.

Paljonkohan sit noissa ottavat vaihtopalkkiota??

Tai sit vaikka rautatieasemalla, jos tulee junalla helsinkiin.

olutlaatikon sai halvimmillaan 9.90e, siideri/lonkku 5.5%laatikon n. 14-15e. ravintoloissa olut n. 2.5-3e. Mäkkäri oli halpa, 2 big mac-ateriaa ja ranskikset 7e :D Oltiin siis vain ohikulkumatkalla ja yövyttiin siellä nopsaan joten siksi haettiin mäkkäristä iltapalaa hotelliin. Raflahinnat vanhassa kaupungissa aika hintavia, mutta silti halvempaa kuin Suomessa. Kaupoissa esim siideritölkki n. 1e, ruoka yleensä edullisempaa, edim valmissalaatit halpoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Oho. Se on moro :)

Stobe 3-5e paikasta riippuen.
Siellä Raatihuoneentorin terasseilla maksaa varmaan femman.
No moi vaan :D Mikä on Stobe?? :whistle: Ja femman siis 5e olut tuoppiko?Iso? :xmas:

Juu juu, tuoppi max. 5 e.
Älä maksa enempää :D

Ne laatikot sattaa olla laivalla edukkaammat.
Tsekkaa hinta mennessäs ja sit kaupungilta.
Me ei jakseta bisselootia roijaa kun noi Prisman tarjoukset on melkein samoissa hinnoissa nykyään.

Kandee tuoda siideriä, lonkeroa ja viinitötsiä. Ne on selkeesti halvempii.

Tarkkaa hintaa en osaa sanoo ku mies hoiti viimeks noi juomaostokset siellä, mä shoppaan muuta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja katti:
olutlaatikon sai halvimmillaan 9.90e, siideri/lonkku 5.5%laatikon n. 14-15e. ravintoloissa olut n. 2.5-3e. Mäkkäri oli halpa, 2 big mac-ateriaa ja ranskikset 7e :D Oltiin siis vain ohikulkumatkalla ja yövyttiin siellä nopsaan joten siksi haettiin mäkkäristä iltapalaa hotelliin. Raflahinnat vanhassa kaupungissa aika hintavia, mutta silti halvempaa kuin Suomessa. Kaupoissa esim siideritölkki n. 1e, ruoka yleensä edullisempaa, edim valmissalaatit halpoja.
Asiaa.. B)

Yhteistyössä