Tallinnasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomalle

Vieras
Vuorokaudeksi tallinnaan menossa ja muutamaa vinkkiä kaipaan...

Eli hyviä ja suht edullisia ruokapaikkoja olisi mukava saada tietää, samoin voi antaa vinkkejä nähtävyyksistä.

Hirmuisesti ei olla ajateltu shoppailla, mutta tietääkö joku onko siellä edes enää halvempia vaatteita/leluja/lastentarvikkeita kuin suomessa? jos niin missä? mitään täysin sekundaa vaatetta torilta en kuitenkaan halua.

Muutenkin kokemuksia voi laittaa kun omasta viimereissusta aikaa reilusti yli vuosi ja sillonkin lähinnä vanhassakaupungissa käveltiin ympäriinsä hortoillen.

kyselin itse sieltä turistikeskuksesta vai mikä se olikaan.. siis koklaa tallinna.fi ja katso sieltä. Hyvin nopsaan tuli vastaus sähköpostiin ja ihan oikeassakin postissa sain prosyyriä.

Jut tänään sieltä tultiin ja takaisin ei ole ikävä. Kylpylässä oltiin ja sitä tallinkin uutta kylpylää en kenellekkään suosittele no jos tykkää verisestä pihvistä niin sen hotellin ravintola on sitten sopiva paikka :x

Ei ne lelut... niin kamalan paljon halvempia ole että mä lähtisin sieltä niitä raahaamaan.

No Viru hotellia vastapäätä postitalossa on Steakhouse Liivi (tai kuinka kirjoitetaan...). Hyviä piffejä mielestäni kohtuuhintaan. Halvemmallakin varmasti jostain saa, mutta tuolla ruoka on ollut hyvää ja paikka muutenkin siisti.

Lastentarvikkeiden hinnat (sen sekundankin) alkaa lähentelemään Suomen hintoja, osin taitaa ylittääkin.Virukeskuksen Kaubamajasta viimeksi tosin tein jotain vaatelöytöjä, mitkä ovat kestäneet hyvin ja oli ihan kivoja. Vanhan kaupungin reunamilla on lastenvaateliike, missä on ollut nättejä vaatteita, mutta halpoja ne ei ole (virulta ylös vanhalle kaupungille päin ja vanhan kaupungin reunaa sitä isoa katua pitkin pikkasen matkaa vasemmalle ylöspäin, hyvin selitetty :p )

Vanhan Mustanmäentorin paikalla on nykyään iso Prisma ja ostoskeskus, mistä saa samaa tavaraa kun Suomessa samaan hintaan kun Suomessa. Siellä on viellä jonkunsortin torikin jäljellä, mutta ite en pahemmin niitä vaatteita siellä muuten katellu, mutta villaneuleet on siellä edullisia ja laadukkaita. Ostin miehelle paidan, tytölle viitta takin, nuoremmalle tytölle villahousut+villatakin ja pojalle neuleen ja olisko ne maksanu yhteensä vähän yli 100 e. Mä olen ostanu niitä samoja joskus suomesta kirpparilta ja ne ketävät pesua ja käyttöä. Varsinkin mies tykkää niistä kirjoneulepaidoista, joissa on kolme solkea kauluksessa.
Ruokapaikkojahan siellä on pilvinpimein, mutta ylensäkään Virossa (kymmenisen vuotta sitten veneilimme kesäisin siellä paljon) ei mitään oikein huippuhyää ruokaa juuri saa. Etniset ravintolat, texmex ja aasialaiset on parhaita, länsimainen ruoka on...no erilaista. Ei se ulkona syömonenkään enä kauheasti edullisempaa ole kun Suomessa. Eipä siellä enää muu ole halpaa, kun ne kirjoneuleet ja viina. Satamassa on kaikki tupla jos ei tripla hinnoiteltua ja yleensäkin paikoissa, missä turisteja liikkuu- mutta niinhän se on kaikkialla!

Yhteistyössä