Talojen rakennus: työvoimaa vai itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie vaan

Vieras
Jos teette itse omalla raksalla hommia, niin mitä teette siellä?
Pitääkö olla ammattilainen vai voiko siellä ammattilaisten apuna olla .
Minulla ei mitään tietoa mitä tavan tallaaja voi siellä tehdä, jos ei alaa opiskellut, onko ainoa vaihtoehto palkata kaikkiin hommiin työmies??=(

Meillä mies parhaillaan meidän raksalla eikä ole sen alan koulutusta lainkaan. Hyvin osaa tehdä vaikka mitä, timpuri aina sanoo, että mitä vois seuraavaksi tehdä. Eli mies tekee yksinkertaiset (tylsät työt) ja siivoilut, että ammattimies voi keskittyä töihin, joita ei itse uskaltaisi eikä osaisikaan tehdä. Tekemistä riittää, vaikkei olisi koulutusta. Se on todella paljon omasta viitseliäisyydestä kiinni, ja paljon myös oppii.

Ammattilaisten apuna pärjää hyvin ja töitä kyllä riittää.Tärkeintä on että ammattilaiset on ihan oikeita ammattilaisia jotka osaa myös katsoa apulaisten perään ja valvoa työn jälkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Ammattilaisten apuna pärjää hyvin ja töitä kyllä riittää.Tärkeintä on että ammattilaiset on ihan oikeita ammattilaisia jotka osaa myös katsoa apulaisten perään ja valvoa työn jälkeä.

Joo, näin juuri. Meillä on palkattuna todella hyvä timpuri, mittakirvesmies, joka osaa tehdä talon alusta loppuun. Omin päin ei tosiaan kannata tehdä kysymättä ammattilaiselta. Muuten voi tullakin iso lasku. Toisaalta on hyvä olla myös rohkeutta tarttua hommiin, koska ihminen osaa todella paljon, kun vain halua riittää. Mutta kysy ensin!

Meillä tekee raksa äijät niin pitkälle, kun kukkaro periksi antaa. Muuten "avainvalmis", mutta 3krs. tehdään ihan itse. Paikalla kyllä on rakennuksen johtaja (vai miksi sitä nyt kutsutaan), jolta voi kysyä ja joka valvoo rakentamista. Ei mennä tekemään mitään ite mitä ei ostattais.

Yhteistyössä