talon juuri rakentaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja realisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

realisti

Vieras
millä hinnalla sitä nykysin suunnilleen saa rakennettua yhessä tasossa olevan 4 makkarin ja ison kodinhoitohuoneen kera talon?

toiset väittää, että jos ite tekee paljon, sais johonkin 130 000 ja toiset sanoo, että menee jo yli 200 000. Miten teillä on menny?

oma pohjapiirros olis kyseessä, kun ei löydy sopivaa pohjaa, missä iso khh.

Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
millä hinnalla sitä nykysin suunnilleen saa rakennettua yhessä tasossa olevan 4 makkarin ja ison kodinhoitohuoneen kera talon?

toiset väittää, että jos ite tekee paljon, sais johonkin 130 000 ja toiset sanoo, että menee jo yli 200 000. Miten teillä on menny?

oma pohjapiirros olis kyseessä, kun ei löydy sopivaa pohjaa, missä iso khh.

Aivan järjettömällä omantyön osuudella n. 250 neliötä yhdessä kerroksessa 160t euroa. En tosin suosittele kenellekään meidän tapaamme.

Kun tekee kaiken itse, saattaa päästä 160 000 euroon.

Meillä vajaat 200 neliötä, puolitoista kerrosta ja budjetti 150 000 euroa. Hyvin on vielä rahaa jäljellä nyt kun valmistumisaste on vähän alle 90%.. :)

Tää on todella vaikea kysymys. Itse tekemällä säästää, joten arvio 150 000 voi olla lähelle. Tällä saa siis perustalon perustasoisilla kamppeilla ja raatamista riittää. Onko teillä tontti?

Onko tontin hinta laskettu tähän mukaan? Meillä lähipiirissä parikin hyvin erilaista esimerkkiä. Toisilla hinnaksi tuli tontteineen noin 250 000e. Toisilla noin 150 000, samankokoiset, tosin hyvin erityyliset talot kyseessä, ensimmäiset otti reilusti lainaa ja rakensi nopeasti valmiiksi, toiset taas tekee pikkuhiljaa hartiapankin voimin. Molemmissa tapauksissa rakentavat itse ja ulkopuolista/maksullista apua käytetty vain pakollisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Onko tontin hinta laskettu tähän mukaan? Meillä lähipiirissä parikin hyvin erilaista esimerkkiä. Toisilla hinnaksi tuli tontteineen noin 250 000e. Toisilla noin 150 000, samankokoiset, tosin hyvin erityyliset talot kyseessä, ensimmäiset otti reilusti lainaa ja rakensi nopeasti valmiiksi, toiset taas tekee pikkuhiljaa hartiapankin voimin. Molemmissa tapauksissa rakentavat itse ja ulkopuolista/maksullista apua käytetty vain pakollisiin.

Noi pikaisesti rakentavat ovat siis laittaneet rahaa siihen, että ostavat heti ekan kohdalle osuvan laitteen/tavaran? Miten muuten voi tuo kauhea hintaero selittyä? Vai onko vaan niin paljon hienompaa kamaa ja kivitalo kyseessä?Kivitalohan on 20 -30 000 e kalliimpi plus sisustus, joka maksaa myös puutavistaloa enemmän.

tontti olis mahdollisisti jo, pitäs käydä kattomassa tutun tonttia. mutta ostettu sitä ei ole vielä eikä hinnasta sovittu, olettasin tontin olevan max. 10 000, tuskin sitäkään... maalta on tuo tontti, mutta isohko.

tontti olis mahdollisisti jo, pitäs käydä kattomassa tutun tonttia. mutta ostettu sitä ei ole vielä eikä hinnasta sovittu, olettasin tontin olevan max. 10 000, tuskin sitäkään... maalta on tuo tontti, mutta isohko.

Tontin maaperä vaikuttaa myös hintaa, maatyöt maksaa myös ja niitä harvoin voi tehdä itse. Jos savimaata, voi joutua paaluttamaan, se voi maksaa jopa 10 000 e.

niin ja kun meillä on jo ensiasunto, niin jos nyt ostettas talo niin joudutaan maksamaan varainsiirtovero, joka on 100 000:sta jo 4000 ja 150 000:sta 6000. Eihän tuota vissiin tarvi maksaa, jos rakentaa?

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:

Tontin maaperä vaikuttaa myös hintaa, maatyöt maksaa myös ja niitä harvoin voi tehdä itse. Jos savimaata, voi joutua paaluttamaan, se voi maksaa jopa 10 000 e.

aivan.. sitä täytys eka käydä kattomassa että millanen se tontti on... älväritalon sais vissiin halvimmalla, mutta niissä kodinhoitohuonepää ei ole mieluinen. pitäs olla erillinen vessa ja enemmän tilaa... oma pohja olis piirrettynä kyllä, ei tosin mittasuhteissa. ammattilaisellahan se pitäs piirrättää..

Meillä on 5kk sitten valmistunut 175m2 okt, 4mh, iso khh, keittiö, oh, isot pesutilat. Tontteineen hintaa tälle on tullut n.250 000e, oman työn osuus melko suuri, tosin meillä oli tässä myös kirvesmies töissä, mut paljon mies teki myös itse. Ja Kastellin paketti kyseessä...

Meillä haaveillaan Kannustalosta, tosin projektin toteuttaminen tulee ajankohtaiseksi vasta noin kolmen vuoden päästä. Ei täällä olisi ketään kyseisen taloyhtiön taloa rakentanutta, mitä teillä on tullut kokonaisuudessaan maksamaan (poislukien tontti)?

Alkuperäinen kirjoittaja Haaveilen Kannustalosta:
Meillä haaveillaan Kannustalosta, tosin projektin toteuttaminen tulee ajankohtaiseksi vasta noin kolmen vuoden päästä. Ei täällä olisi ketään kyseisen taloyhtiön taloa rakentanutta, mitä teillä on tullut kokonaisuudessaan maksamaan (poislukien tontti)?

Meidän pitäisi päästä muuttamaan Kannustaloomme tossa kesäkuun lopulla.
Kustannusarvio on vähän alle 300.000 ja näyttää pitävän.

Yhteistyössä