Talon myynti että pääsee kauemmas miehen sukulaisista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt"

Vieras
En jaksa enää,ollaan oltu niin lähellä avioeroa miehen kanssa,kun EREHDYTTIIN ostamaan miehen kotipaikka,kun miehen vanhemmat erosivat. Toinen vanhemmista asuu pihapiirissä ja omii tilat,niistä tapellaan koko ajan.
Toinen vanhemmista sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä,ja toimii sen mukaan. Esim.tänään tuli kylään yhdeksän jälkeen illalla,juuri kun sain lapset nukkumaan. lapset tottakai heräsivät kun koirat alkoivat pitää mekkalaa.

Ongelmat tässä ovatkin lähinnä ne,että nyt asutaan miehen työpaikan vieressä. Pitäisi muuttaa paljon kauemmas,ja työmatka pitenisi.
Toinen ongelma on se,että mulla on tässä ratsastustalli,joka laajenee koko ajan. Omasta terveydellisistä syistä ja lasten takia mulle sopii vain ja ainoastaan yrittäjän hommat!

Ja nyt kyllä tämä muuttoasia on enää ainoa vaihtoehto! Toiselta sukulaiselta ei saa avaimia pois ennen kuin ensi syksynä aikaisintaan.
Ja tämä mieleltään hiukan sairas ei ymmärrä puhetta. Eikä sitä ovelle tuloa voi estää oikein millään,jos ei nyt sitten ihan teräsaitaa laita pihan ympärille. Sekin menisi ensi kesään asti.

Mulla olisi koulutuspäivä huomenna,en todellakaan voi lähteä minnekään,kun lapset sain vasta äsken nukkumaan,enkä saa itse unta tämän asian takia :(

Mies on ihan hiljaa,sanoo kyllä että näin ei voi jatkua.
pelkään saavani burnoutin,varsinkin kun mietin niitä ongelmia jota ensi kesä tuo. Talvi on suht rauhallista kuitenkin,kesällä alkaa pihapiirissä asuva mellastamaan oikein urakalla.

Annoin jo,koska tarvitsen kaikki mahdolliset tilat omaan käyttöön laajennuksen takia. Plus että tuo mekastus aiheuttaa paljon ongelmia ratsastajien kanssa,eikä esim.autoja voi jättää pihalle normaalisti niinkuin tallille tullessa tehdään,tämä saattaa tulla rähisemään että auto on edessä.
Hyvää mainosta siis mulle ja tallille...
Ei suostu lähtemään.Soitin jopa asianajajalle, mutta mies ei halunnut ruveta pakkotoimenpiteisiin.
Sovittu että ensi syksynä on suurinosa tiloista tyhjennetty mulla, ja viimeistään vuoden päästä tammikuussa. Todennäköisesti jättää kaiken mahdollisen sinne tammikuulle,että saa häirittyä tätä tallitoimintaa mahdollisimman paljon.

Minä voisin kuitenkin tallin perustaa muuallekin,miehen työmatka vaan pitenee väkisin. ja lasten koulut vaihtuvat.

Ovikello on otettu pois,ei juurikaan auta.Koirat kuulevat heti kun pihaan tulee autolla.
En kyllä vanhoja sisäkoiria ala joidenkin kahjojen takia enää antamaan pois /pitämään ulkona.

Jos jaksettaisi sinne tammikuulle :( ja pihapiiriin iso aita.. Maksaa maltaita!

[QUOTE="aapee";25668327]Annoin jo,koska tarvitsen kaikki mahdolliset tilat omaan käyttöön laajennuksen takia. Plus että tuo mekastus aiheuttaa paljon ongelmia ratsastajien kanssa,eikä esim.autoja voi jättää pihalle normaalisti niinkuin tallille tullessa tehdään,tämä saattaa tulla rähisemään että auto on edessä.
.[/QUOTE]

Varaa erikseen alue pysäköinnille, joka on selkeästi pysäköintipaikaksi merkitty/eristetty. Helpompi pitää turhaa melua kurissa.

En saa mitään tolkkua ajatuksiin nyt.
Anoppi oli meillä eilen varttia vaille 10 asti, sen jälkeen jatkoi matkaansa naapuriin (jossa asuu lisää sukulaisia..). Yöllä pelkäsin vaan että hän tulee tänne vielä takaisin, kun vihdoin sain lapset nukkumaan.

Mies ei halua mitään poliisi-hässäköitä,mutta minä en oikeasti jaksa,kun saa tapella MOLEMPIEN KANSSA! Tyhmää edes suunnitella mitään laajennusta,kun tietää että ei se onnistu kuitenkaan. pihapiirissä asuvan tavaroihin ei saa koskea, mutta jos hän ei itse niit raivaa niin annetaanko vain olla :(

Ja asetatte rajat sille,etä koska voi tulla kylään. Ei tarvitse pelätä loukkaamista, koska omaa perhe-elämää saa ihan normaalisti puolustaa. Miten huono käytös ikinä loppuisikaan, jos sen annetaan vaan jatkua.

[QUOTE="vieras";25669851]Ja asetatte rajat sille,etä koska voi tulla kylään. Ei tarvitse pelätä loukkaamista, koska omaa perhe-elämää saa ihan normaalisti puolustaa. Miten huono käytös ikinä loppuisikaan, jos sen annetaan vaan jatkua.[/QUOTE]

Voisitko jotenkin kertoa aloittajalle miten asetetaan rajat kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivälle? Jos heillä ei ole lääkitys tilanteen tasalla, niin heille ei nimittäin noin vain mitään rajoja laiteta.

Myynti ja muutto on luultavasti ainoa mahdollisuus säilyttää avioliitto ja oma mielenterveys.

[QUOTE="Piika-äiti";25669873]Voisitko jotenkin kertoa aloittajalle miten asetetaan rajat kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivälle? Jos heillä ei ole lääkitys tilanteen tasalla, niin heille ei nimittäin noin vain mitään rajoja laiteta.

Myynti ja muutto on luultavasti ainoa mahdollisuus säilyttää avioliitto ja oma mielenterveys.[/QUOTE]
No kyläilyasiassa niin, että ei avata ovea ja jos alkaa hakkaamaan sitä, niin soitetaan poliisi. Eikä se ihan niinkään ole, että asialle ei muuten mitään voi, koska kyllä lääkitystä voi aina rukata, jos alkaa olemaan kauheassa kunnossa. Jos meno on oikein hurjaa, niin se on M1:sen paikka.

En tiedä, minusta ap vaikuttaa jotenkin hankalalta tyypiltä myös. Saatan toki olla väärässäkin. Vaihtakaa lukot ja antakaa pihapiirissä asuvalle se sovittu aika elää niinkuin tahtoo. Tuo talomme on kuitenkin ollut pitkään heidän kotinsa, muutos on varmaan hankala saada uppoamaan aivoihin. Yritä asettua heidän paikalleen.

En tiedä, minusta ap vaikuttaa jotenkin hankalalta tyypiltä myös. Saatan toki olla väärässäkin. Vaihtakaa lukot ja antakaa pihapiirissä asuvalle se sovittu aika elää niinkuin tahtoo. Tuo talomme on kuitenkin ollut pitkään heidän kotinsa, muutos on varmaan hankala saada uppoamaan aivoihin. Yritä asettua heidän paikalleen.
Niin, hankala tai vähän ei niin käytännönjärkinen ja hysterisoiva. Eivät mielenterveysvaivaiset sukulaiset kuitenkaan mitään luonnonvoimia ole, joiden mellastusta katsotaan vaan taivastellen vierestä. Vähän sellaista maalaiemännän ronskiutta ap kaipaisit. Kun kuitenkin uskallat luoda talikolla paskaakin, niin voisi olla muutakin jämäkkyyttä. Mies pitää saada tarttumaan toimeen myös, mutta pitää muistaa, että kun on vanhemmista kyse, niin siinä voi olla monia henkisiä esteitä ja niitä pitää sietää myös.

Ennen iltakymmentä oli ap jo päättänyt, että ei tule uni ja koulutuspäivä jää väliin.

Taitaa olla ylikierroksilla sekä ap että appivanhemmat. Auttaisiko ap, jos päätät, että kestät sinne tammikuuhun saakka. Et murehdi asioita joita et voi muuttaa. Laajennuksen suunnittelemisen voit hoitaa, totteuttamista et. Hoida muut asiat mahdollisimman hyvin, niin etteivät asiakkaat kärsi. Laita miehesi hoitamaan äitisi vaikkapa mt-toimistoon, jotta saa lääkityksen ja hoitosuosituksen kohdalleen. Bipot eivät onneksi aina ole maanisia, jos nyt jotain positiivista tilanteestasi hakee...

Nostan vielä,ku sain riidan aikaiseksi miehen kanssa.
Mies ei siis suostu tätä tilannetta ratkaisemaan mihinkään suntaan. On vain kestettävä.
Minä olen tosi tarkka esim.lasten nukkumaanmenoajoista, kyseessä näin pienet lapset kuitenkin. Jos uniaika venyy,on aamu yhtä huutoa!
En usko että kovin vaikea ihminen olen,raja mulla tulee kuitenkin vastaan kun anoppi tulee tänne ilmoittamatta ja alkaa etsimään kaapeista tavaroitaan (olemme siis asuneet tässä jo vuosia..).

Ongelma on lähinnä se että pitää olla varpaillaan ihan koko ajan,ei yhtään voi rentoutua! Kotona niin pitäisi pystyä tekemään kuitenkin..

Olin yhteydessä ´asiantuntijaan´ (ei siis lakimies tms) ja hän ottaa selvää asioista ja ilmoittelee sitten minulle. Hänen mukaansa anopin lääkitys ei ole kunnossa ja lisäksi hän on huomionkipeä (järjesti hirveän shown lasten syntymäpäivänä).
Toinen vanhemmista taas on narsisti, jota ei voi käsitellä niinkuin normaalia ihmistä.Tästä saan vinkkejä myöhemmin, mutta esim ilman todistajaa en voi kuulemma hänen kanssaan jutella.Eli hankalampi toteuttaa...

Miehen reaktio harmittaa,mitään apua ei tule. Jos edes yhdessä voisimme miettiä miten asian saisi paremmaksi käännettyä.
Todennäköisesti kerään kamat ja lapset ja etsin rauhallista perhe-elämää muualta. Katsotaan mihin asti jaksan.

etkö huomannut heidän käytöstä aiemmin?
anoppi on samalla tavalla huomionkipeä, haluaisi olla keskipiste ja jos ei saa olla alkaa marttyyrin elkeet, itku, kiukuttelu.
appi on anopille tossu, omat lapsensa komentanut väkivallalla.
miksi ostit tilan, saitko halvalla? jos näin, niin silloin se on eräässä mielessä edelleen heidän.

saitte siis talon halvalla heiltä kun et ota kantaa? olivatko sekopäisiä jo myydessään?

jos olette etua saaneet ja puoli-ilmaiseksi niin moraalinen velvollisuutesi on kai hoitaa nuo miehen vanhemmat ja tottakai heillä on oikeus kotonaan asua. jos sukupolvenvaihdos niin yleensä asumisoikeus jää vanhemmille.

[QUOTE="hmmm";25676973]saitte siis talon halvalla heiltä kun et ota kantaa? olivatko sekopäisiä jo myydessään?

jos olette etua saaneet ja puoli-ilmaiseksi niin moraalinen velvollisuutesi on kai hoitaa nuo miehen vanhemmat ja tottakai heillä on oikeus kotonaan asua. jos sukupolvenvaihdos niin yleensä asumisoikeus jää vanhemmille.[/QUOTE]
Älä jauha jaskaa.

Talo on ihan normihintaan ostettu, hinnassa huomioitu remontin tarve kuitenkin, esim. viemärit rakennettava uudestaan v.2014 mennessä.
Lisäksi sovittu että 2 vuotta saa toinen heistä asua pihapiirissä,mutta se 2 v uotta on jo mennyt umpeen.

Kyllä tämä on ihan perustalokauppa. menemmekö mekin haahuilemaan myymämme talon pihapiiriin ja kaivelemaan omia tavaroitamme? Ei tulisi mieleenkään.

Joka tapauksessa on taas kerran päätetty että koetamma kestää,ensi kesänä vaihtuu lukot ja tulee verkkoaita tielle. laajennuksen teen niinkuin olen suunnitellutkin, koska rahoitukset ja kaikki on jo valmiina.
Yrittävät varmasti vaikeuttaa minkä pystyvät,mutta ensi syksystä lähtien kaikki on meillä hyvin! Se on varmaa,en alistu enää yhtään.

Viime kesän olin melkeinpä poissa kotoa, kun anoppi istui aamusta iltaan täällä, teki ´kotihommia´ja pihahommia niinkuin omassa kodissaan,ja välillä riiteli appiukon kanssa.
Hyvin menee jos sisällä vain on,ulkona appiukko vahtii pihaa.
Hyvä elämä meillä :D

Yhteistyössä