M
minna
Vieras
Ollaan alettu puhumaan miehen kanssa talon rakentamisesta, onko teillä talopaketti jos niin minkä firman? Ja minkä hintaiseksi talo on tullut? kannattaako rakentaa talopaketilla?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Ei ole talopaketti, pitkästä rakennettu. Pelkkä talo maksoi n. 140 000t MUTTA oman työn (= ilmaisen työn) osuus n. 98%.
Talopaketti on oikein kannattava ja järkevä ratkaisu, jos itsellä ei löydy taitoja ja esim. hermoja pitkästä rakentamiseen.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Ei ole talopaketti, pitkästä rakennettu. Pelkkä talo maksoi n. 140 000t MUTTA oman työn (= ilmaisen työn) osuus n. 98%.
Talopaketti on oikein kannattava ja järkevä ratkaisu, jos itsellä ei löydy taitoja ja esim. hermoja pitkästä rakentamiseen.
Juu me ei olla mitään rakennustaitoisia, leikkimökin mies saa rakennettua mutta ei todellakaan taloaois kiva tietää mikä on hyvä firma ja talot hyviä
![]()
Oho...Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Meillä ei ole mikään paketti, mutta rakennuskustannuksia tuli yhteensä 570 000e.
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Ei ole talopaketti, pitkästä rakennettu. Pelkkä talo maksoi n. 140 000t MUTTA oman työn (= ilmaisen työn) osuus n. 98%.
Juu me ei olla mitään rakennustaitoisia, leikkimökin mies saa rakennettua mutta ei todellakaan taloaois kiva tietää mikä on hyvä firma ja talot hyviä
![]()
Talopaketti ei tarkoita, etä talo olisi valmis! Talopaketin lisäksi pitää palkata joku tekemään se. Ns. avaimet käteen talot on sitten melkein valmiita. Tonttityöt pitää itse hoitaa (tai niistäkin pystyy tekemään sopimuksen usein talofirman kanssa) sekä ulkomaalaus ja pihat. Yksi mahdollisuus on myös pyytääpaikallisilta rakennusfirmoilta avaimet käteen tajouksia.
Ja hinnasta... ei oikein voi kysyä, "paljonko talo maksoi", ilman tarkennuksia. Millainen talo, kuinka iso, missä, millaisella tontilla, paljonko tehtiin itse jne... Hyvä nyrkkisääntö on 1500-2000?/ asuinneliö.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja juuh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Ei ole talopaketti, pitkästä rakennettu. Pelkkä talo maksoi n. 140 000t MUTTA oman työn (= ilmaisen työn) osuus n. 98%.
![]()
Talopaketti ei tarkoita, etä talo olisi valmis! Talopaketin lisäksi pitää palkata joku tekemään se. Ns. avaimet käteen talot on sitten melkein valmiita. Tonttityöt pitää itse hoitaa (tai niistäkin pystyy tekemään sopimuksen usein talofirman kanssa) sekä ulkomaalaus ja pihat. Yksi mahdollisuus on myös pyytääpaikallisilta rakennusfirmoilta avaimet käteen tajouksia.
Ja hinnasta... ei oikein voi kysyä, "paljonko talo maksoi", ilman tarkennuksia. Millainen talo, kuinka iso, missä, millaisella tontilla, paljonko tehtiin itse jne... Hyvä nyrkkisääntö on 1500-2000?/ asuinneliö.
En minä ihan halua että suoraan avaimet käteen kuitenkaan, jotain saamme itse kyllä tehtyä ja suvussa on rakennus taitoisia pilvin pimein. Asumme Rovaniemessä ja teemme talon noin 25km päähän keskustasta joten tontin hinta ei varmaan ole päätä huimaava.