Taloushallinnon parissa työskenteleviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sattuisiko paikalla olemaan ketään taloushallinto-alan ihmisiä? Vähän ehkä huono aika kysäistä kun taitaapi suurin osa heistä olla töissä nyt. :D Mutta ajattelin kokeilla kuitenkin. Tässä on itsellä alanvaihtopohdinnat käynnissä ja tuo ala on yksi vaihtoehto.

Mitä hommia teet (kirjanpito, palkanlaskenta, reskontra...)? Millainen on työaika ja paljonko saat palkkaa? Entäs työn hyvät ja huonot puolet? Olisi kiva kuulla kokemuksia. :)

Toimin kirjanpitäjänä tilitoimistossa. Työnkuvaani kuuluu kk-kirjanpito, palkanlaskenta, tilinpäätökset veroilmoituksineen ja laskutus. Työaika joko 7 - 15 tai 8 - 16 ihan miten jaksaa töihin tulla. Palkka 2800 €/kk, työkokemusta 11 v.

Huonoja puolia on kevään kiireaika. Kevät menee, ettei edes kerkeä siitä nauttia. Ja satunnaiset v-mäiset asiakkaat, jotka eivät käsitä kirjanpidosta mitään, mutta ovat kärkkäitä neuvomaan miten pitää tehdä....

Hyviä puolia, jaahas, tämä nyt vaan on semmosta itsenäistä puurtamista. Ei tämä nyt mitään kovin hehkeää ole, mutta jos tykkää numeroiden pyörittelystä ja itsenäisestä työstä (vastuineen) niin mikä ettei.

Olen pienessä tilitoimistossa. Työhöni kuuluu palkanlaskenta ja kirjanpitoja tilinpäätöksineen. Työaika 8-16. Palkka on mielestäni TODELLA huono, noin 2000,-/kk.
Työn ainoa huono puoli on tuo palkka, viihdyn työssäni erittäin hyvin.

Kiitos vastauksesta. :)
Tuo liukuva työaika olisi kyllä mahtava. Ei työ varmastikaan kovin hehkeää ole, sitä paperin ja numeroiden pyörittelyähän se on. Haluaisin vaan sellaisen työn joka on arkipäivätyö (käytännön sanelema puolipakko tuo) ja palkalla tulisi toimeen. Olen merkonomi koulutukseltani mutta siitä on se kymmenen vuotta aikaa kun olen koulussa kirjanpitoa yrittänyt... :D

No, mulla on sellainen palkkahistoria että tuolla 2000 eurolla lähden jo riemusta kiljuen duuniin...

Taloussihteeri julkisyhteisössä. Työhöni kuuluu palkanlaskenta, kirjanpito, tiedotus, laskutus ja ostolaskut sekä sekalaiset sihteerin työt. Työ on monipuolista, vaihtelevaa ja mielenkiintoista. Työaika 8-15.30, mutta joustovaraa on.

Palkka n. 2000 € / kk. En asu pääkaupunkiseudulla, joten tuo palkka riittää ihan hyvin. Toki, enemmänkin voisi saada. Huhtikuussa tulee seuraava ikälisä, joten sitten palkka nousee.

Yksityisellä konttoristina. Toimenkuvaan kuuluu; reskontrat (sekä myynti,-että osto), palkanlaskenta, kirjanpito tilinpäätöksineen ja veroasiat, sekä kaikki päivittäiset/kausittaiset toimistohommat. Palkka 2450e/kk ja työaika 8-16.

Yhteistyössä