Hae Anna.fi-sivustolta

talvi ja kevät samaan aikaan

Viestiketju osiossa 'Unien tulkinta' , käynnistäjänä annika, 12.06.2005.

1. annika Vierailija

Hei,
    saisinko tulkinta-apua palautetta vastaan.

Olin pitkänmallisessa talossa jonka julkisivun ikkunoista katselin ulos. Talon oikealla puolelta ulos katsoessani näin aamuhämäräisen pihan joka oli lumen peitossa. Siellä enoni aurasi traktorilla pihaa humalassa, joten traktori kiepsahteli omituisesti.

Keskellä taloa oli ovi, josta meni portaat vintille. Sytytin valot portaisiin katsoin ylöspäin mutta en kuitenkaan mennyt ullakolle. Ajattelin vain että portaikko on hyvä paikka käyttää puhelinta jos ei halua kaikkien kuulevan.

Talon vasemmalla puoliskolla oli ovi ulos. Minulle oli tulossa vieras ja menin häntä pihalle vastaan. Tällä puolen taloa ulkona olikin kevät: kosteaa ja vehreää ja aurinkoista. Vesi suorastaan kimalteli puissa ja ruohikossa. Menimme vieraan kanssa sisään ja talon oikeassa päädyssä olevaan olohuoneeseen.

Syy vieraan vierailuun oli puhelimeni, jossa esiintyi häiriöitä. Häiriö oli seuraavanlainen: jos kesken puhelun painoin kahta eri numeroa, pääsinkinkin kuuntelemaan jotain toista keskustelua, joka ei ollutkaan tarkoitettu minun korvilleni. Olin huolissani tästä koska puhe, jonka kuulin kuului jollekin mafiosolle. Epäilin myös että tämä mafia-mies saattaisi kuunnella minunkin puheluitani. En tuntenut tätä vierasta ennalta, mutta itse asiassa hän muistutti ulkoisesti työpaikallani vieraillutta tilintarkastajaa.

2. Omenapuu Vierailija

Hei Annika!

Tämä uni liittyy sinuun itseesi, talo edustaa kokonaispersoonallisuuttasi. Ullakko on henkinen keskuksesi. Olohuone kuvaa sosiaalisia suhteitasi, tässä
    unessa työpaikan ihmissuhteita.

Traktori = työkone, eli unesi viesti liittyy työpaikkaasi ja sinuun. Koetko, että työpaikallasi kaikki asiat eivät ole OK?
    Pelkäät myös, että nämä hankalat tapahtumat liitetään sinuun?

Työpaikkasi ilmapiiri on jotenkin kylmä (talvi), kun taas
    sinun henkilökohtainen elämäsi on jotenkin uudistumassa
    (kevät)...

Avautuiskohan näillä eväillä unesi sinulle itsellesi?

Omenapuu

3. annika Vierailija

Niin... ei kait siinä työssä muuta vikaa ole kuin että se ei kerta kaikkiaan ole lainkaan mielenkiintoista. En oikeastaan pelkää mitään. Paitsi ehkä sitä että jumiudun sinne enkä pääse pois :) ei siellä sentään mitään mafiamiehiä ole :)

Se on totta että henkilökohtainen elämä näyttää paljon paremmalta.

4. Tuuba Vierailija

Hei, Annika!

Tuohon Omenapuun tulkintaan tekisin vielä joitain lisäehdotusta:

Voisiko olla niin, että tämä uni kuvaa Omenapuun kuvaamalla tavalla työ- ja yksityiselämää ja tässä koetetaan viestittää sinulle, että sinun olisi hyvä pysähtyä kuuntelemaan sitä omaa sisäistä ääntäsi huolellisesti. Yhteytesi siihen on tällä hetkellä vielä vajavainen ja siksi hieman ristiriitainen tunne-elämäsi on se, joka sinua pitkälti ohjaa ja vaikeuttaa esim. valintojesi ja päätöstesi tekemistä. Kuuntelet liikaa joko järjen tai tunteen ääntä.

Tuuba

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari