Talvikenkä-ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VS

Vieras
Mulla onhelposti palelevat jalat. Inhoan kylmiä varpaita ylitse kaiken. Ja mä en löydä mistään semmosia talvikenkiä, mitkä olis OIKEASTI lämpimät. Ja työn puolesta semmosen pitäisi olla, jotta tarkenee pihalla lasten kans.

Siispä kysymys: minkälaisissa kengissä te olette lasten kans ulkoilemassa?
Tilasin itselleni Brandokselta viime loppusyksystä paksuvuoriset sievät saapasmalliset kengät, mutta nekin paljastui ei-kovin-lämpimät-malliksi. Kuoman saappaat on ainoat, missä ei palele varpaita, mutta ei niissäkään kehtaa aina ja joka paikassa talvella kulkea.

Sukka-puoli ON kunnossa.

Samanlainen palelija täälläkin ja töissä samanlaisessa paikassa. Huopikkaat ovat ainoa ja paras kenkä jossa jalat pysyvät lämpiminä. Villasukka jalkaan ja ei jalat palele. Kokemusta on! Ihanat kengät kertakaikkiaan. Ostin vielä kokoa isommat kuin yleensä joten ilma pääsee kiertämään.

Vaihtoehto a) lämmitettävät kengät Sieviltä Sievi ? Sievin Jalkine Oy
b) Sorelin glacier, joka on -70 asteen kengät. Amazon.com: Sorel Women's Glacier Boot: Shoes Sorelilla on kyllä muitakin, joita voi vaikka tuunata karvapohjallisella + tuplavillasukilla. Esim mulla on Caribue (-40asteen kengät)

Mutta jos ne pitää olla katu-uskottavat ja superlämpöiset, tilanne on mahdoton. Nimittäin se lämpö tulee yhä paksuudesta ja lämpöiset ovat massiivisia. Se vaan vaatii senttitolkulla eristettä.

(perushuopikkaatkaan eivät ole superlämpöisiä ellei paksuutta ole senttitolkulla...)

Kiitos tuosta valmistajn tiedoista. Ehken juuri noita kuvassa olevia hlua, mutta tuo valmistaja kyllä vakuuttaaa, et talvikengissä TARKENEE talvella. Maksaa tietysti paljon? Mut pakkohan se on investoida, ja tympäsee, kun joka talvi sama ongelma. Eikä ne Brandoksen kengästkään havlat olli =/ Kiitos vinkistä!

Nuo ovat olleet mulla lähemmäs kymmenen vuotta. Jotain satasen tienoilla oli hinta, en muista enää niin tarkkaan. Ovat olleet kyllä hintansa arvoiset.

Täältä löytyi nykyinen hintakin.

Parkano Talvikas 22004 - 125.00€ : Jaanan kenkä verkkokauppa

Yhteistyössä