Talvivaatetus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöhkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöhkö

Vieras
Pidättekö jonkin laisia "pakkasrajoja" milloin käytätte toppapukua ja milloin ohuempaa esim.fleecepukua ja milloin lisäätte toppapuvun alle villahaalarin?

Mulla ei ole minkäänlaista käsitystä milloin vauvani tarvitsisi toppapuvun alle jotain lisää sisävaatteiden päälle... Tietenkin vähän riippuu onko nukkumaan menossa vai muuten pihalle...

Lisäksi vielä sellainen kysymys että tarviiko reima tec puvun päälle laittaa kuravaatteita, vai pitääkö sen verran vettä että kuravaatteet voi jättää hankkimatta?

reimatecin pitäisi pitää vettä,joten ei tarvitse kurapukua pälle.Itse pidin tuossa hetki sitten kyllä ihan vaan lialta suojatakseni kun oli niin kuraista...
Riippuu niin paljon vauvasta mitä tarvii.Meidän viluinen tarvitsi vauva-aikaan(ja edelleenkin 1,5v) heti kun menee miinuksen puolelle villavatteet haalarin alle,varsinkin jos on tuulista. Ja sitten 10-20 asteen pakkasilla onkin jo tuplaten näitä kerroksia:/Mutta uskoakseni meidän vilpertti on siis erityisen vaatelias vaatetuksen suhteen.Mutta hikisenä ei olla tultu vielä kertaakaan sisälle;) Sormista tietää jos on liian kylmä,vauvoilla paremmin niskasta. Kokeile ennemmin liikaa päälle ja vähennä jos tulee hiki,kuin että olisi liian vähän päällä.Tämä on tälläinen taitolaji tämä pukeminen...;)

Et kerro ollenkaan minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Mutta oletan, että vähän isommasta kun olet ReimaTecin haalarin ostanut...Eli jos ei puhuta vauvojen vaunuissa istumisesta/nukkumisesta vaan taaperosta joka kävelee ja touhuaa pihalla niin minä olen meidän pojan ainakin pukenut suurinpiirtein samalla lailla kuin itsenikin... Ehkä hieman enemmän varmuuden vuoksi. Mutta kuten edellä todettiin niin kokeile mikä on lapsellesi hyvä. Kun tulette sisälle ja lapsen kädet ja jalat tuntuu lämpimille, mutta ei ole hikinen niin vaatetus on ollut hyvä... Riippuu paljon esim, siitä mitä on sisävaatetus, jos esim vain ohut paita niin olen saattanut laittaa villatakin haalarin alle, mutta jos valmiiksi jo aluspaita ja siinä neule päällä niin en ole lisännyt villatakkia vaan saattanut laittaa esim. villaisen kaulurin suojaamaan kaulaa ja rintakehää. Eli ihan näppituntumalla, en osaa sanoa mitään pakkasrajoja.

ReimaTec pitää kyllä vettä, mutta kuten edellinen sanoi niin kannatta kyllä suojata kuralta koska mitä enemmän joudut haalaria talven aikana pesemään niin sitä ohuempi haalarista tulee. Eli ainakin kurahaalarit ja kurahanskat kannattaa ostaa. Ja nehän menee pitkään kun saa olkaimista säätää. meillä on vieläkin käytössä ne vauoden ikäisenä ostetut kuravaatteet ja lapsi on jo 2v3kk.

Mulla on tyttö 1v4kk ja kotona puetaan about seuraavasti:
0- -5 sukkikset & ohut paita reimatekin alle + tixtex-kengät
-5- -10 Lisähousut & collegepaita tai fleese edellisten lisäksi + villasukat
-10 -> sukkisten & paidan päälle villahaalari & paksummat villasukat.

Päässä on Kivat:in kaulaa suojaava pipo. Reimatekin hanskat vaihtuu lämpimimpiin kun on alle -5... Lämpimämmät kengät on ostoslistalla.

Ja vielä lisäys: päiväkodissa puetaan vähintään 1 vaatekerros enemmän aina...
0-kelissä on sukkisten & paidan päällä villahaalari tai fleesetakki & verkkarit ennen haalaria... Toisaalta kotona voidaan tulla sisälle jos tyttö näyttää viluselta (ei ole näyttänyt), päiväkodissa ollaan ulkona kun ollaan.

Ei tarvi Reimatecin päälle todellakaan laittaa kuravaatteita. Kurat ym. liat voi helposti pyyhkäistä pois märällä rätillä. Mitä sitä ostamaan kallista kalvollista haalaria, jos sitä ei käytä kuten kuuluu? Jos hankkii kuravaatteet erikseen niin niiden kanssa voi sitten käyttää halvempaa kalvotonta haalaria.