Tämä kevät kyllä aiheuttaa "harmaita hiuksia" minulle lapsen hoitoasioiden suhteen, kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opiskelija"

Vieras
itse olen työssäoppimisjaksolla toukokuun alkuun asti ja kyseessä on vuorotyö. Mieskin on myös vielä ainakin huhtikuun reissuhommissa.

Joten tuosta ne ongelmat sitten aiheutuvatkin, kyllähän omat vanhempani taatusti mielellään hoitavat vaikka usemmankin viikon lasta, mutta silti kyllä on hieman nolo olo itsellä, kun koen, että minun pitäisi lasta pääasiallisesti hoitaa.

Murehdin myös kovasti, että kun lapsen kerta on oltava hoidossa useita viikkoja mummolassa, niin miten hänen eskarinsa mahtaa käydä? Miten paljon häneltä mahtaa esim; huhtikuussa jäädä asioita oppimatta?

Vaikka tiedän, että täälläkin on vuoropäiväkoti, niin taatusti tuonnekin jos hakisi lapselle lyhytaikaisen iltahoitopaikan huhtikuun ajaksi omien iltavuorojen takia, niin se olisi luultavasti niin pitkässä ponnessa ja paperisodan takana, että tuostakaan ei tulisi mitään apua itselle ja luultavasti sielläkin on jo paikat ihan täynnä.

Harmi vain kun täälläkään ei ole meillä ketään tuttuperhettä minne lapsi voi iltavuorojeni ajaksi mennä hoitoon suoraan eskarista.

Ja kun kuitenkin minun on pakko tehdä työssäoppimisjaksolla sekä aamuvuoroja että iltavuoroja. No ensi viikon vielä sain itselleni (tämän viikon lisäksi) aamuvuoroja pelkästään, mutta sitten koko huhtikuu ja toukokuun alku on vuorotyötä.

mutta kiirellisessäkin tapauksessa hoitopaikan saa vasta 2 viikon päästä hakemisesta. luulen myös että tuo vuoropäiväkoti on jo tupaten täynnä lapsia, turha sinne on edes hakea iltahoitopaikkaa

Sininen S-, no ei missään nimessä isovanhempia tänne. taatusti äitini tonkisi ja tutkisi kaikenlaisia paikkojani täällä ja siitä en tykkäisi yhtään hyvää.

Vieras, mutta se olisi ongelma hoitopaikkaa hakiessa, kun en vielä tiedä mitkä päivät ensi kuun alun listassa ( 3 viikon lista ) ovat niitä iltavuoroja. kun se lista luultavasti tulee vasta ensi viikolla. ja kun pääsen luultavasti iltayhdeksältä töistä, niin voinko vielä tuon jälkeen käydä hakemassa lapsen pois hoidosta tai että voiko lapsi iltahoidossa jäädä päiväkotiin yöksi, jos seuraava vuoro minulla on aamu?

Lapsen on oltava siksi mummolassa useita viikkoja huhtikuussa, kun minulla on vuorotyö ja miehenikin on työmatkalla. Siksi lapsi on useita viikkoja pois eskarista, koska minun vanhempani asuvat kauempana.

No en taatusti nyt ala mitään siivouksia tekemään. Minua ei siivoamiset pahemmin innosta. Tässä on nyt muutakin tärkeämpää tekemistä kuin siivoaminen ja lisäksi kun päivän tekee kunnon fyysistä työtä, niin ei sitä illalla enää jaksa tehdä mitään isompaa.

eli asiat voi tehdä vaikeaksi ja ne voi tehdä vaikeaksi..... Pidä sitten lapsi pois eskarista jos et viitsi hakea sitä hoitopaikka tai et halua vanhempiasi teille. Hyvin yksinkertaista.

Eskarista sentään voi olla poissa ilman sen kummempia selittelyjä yms. mutta ensi vuonna koulusta ei poissa oleminen olekaan enää yhtä helppoa. Huhtikuussa luultavasti tehdään loppuja kirjahommia, jos on eskarikirja, mutta ne asiat kannattaa tosiaan kysyä eskariopelta, niin lapsi voi ottaa kirjan mummolaan mukaan ja tehdä siellä tehtäviä. Luultavasti mummolassakin oppii uusia asioita ihan tarpeeksi ja ainakin saa lomailla vähän pidempään, joka ei yleensä tee pahaa tähän aikaan vuodesta. Hyvä, että saatte kuitenkin lapset hoidon järjestettyä, hoitopaikkaa en lähtisi enää tuossa vaihdessa vaihtamaan.

eskari niin vakavaa ole, etteikö sieltä voi olla poissa. Tämän on sanonut ihan lapseni eskariope kun kainosti kysyin olisiko paha jos lapsi olisi kaksi viikkoa lomalla huhtikuussa.

Päinvastoin, mukavaahan se on lapselle olla mummolalomalla; syksyllä se kouluaherrus sitten vasta oikeasti alkaa!

Kun koulutaival lapsella alkaa, niin kyllä mies saa luvan pysyä pois reissuhommista ja varsinkin sitä suuremmalla syyllä, jos minullakin on töitä (vuorotöitä). Koska silloin menee hommat todella vaikeaksi, että minne lapsi menee illalla hoitoon, jos minä olen töissä

[QUOTE="opiskelija";23418884]

Vaikka tiedän, että täälläkin on vuoropäiväkoti, niin taatusti tuonnekin jos hakisi lapselle lyhytaikaisen iltahoitopaikan huhtikuun ajaksi omien iltavuorojen takia, niin se olisi luultavasti niin pitkässä ponnessa ja paperisodan takana, että tuostakaan ei tulisi mitään apua itselle ja luultavasti sielläkin on jo paikat ihan täynnä.
[/QUOTE]

Jospa kuitenkin soittaisit päivähoidonohjaajalle. Ei siinä mitään paperisotaa ole ja turha on arvailujen takia jättää hakematta!

Meillä voi ainaki vuorohoidosta hakea vielä 21 jälkeen, vaan jos on heti perään aamuvuoro niin lapsella jää nukkumiset liian vähälle on mun omakohtainen kokemus. Tosin mun lapsi on eskarissa josta on kuljetus ja haku vuorohoitoon joka sijaitsee lähikoululla :)
Asia selviää sulle kun soitat päivähoitotoimistoon ja kysyt. Ja tässä vuoropäikyssä on lapsia jotka on omassa päivä päikyssä ja satunnaisesti vaan tarvetta hoidolle niin ovat joskus iltahoidossa. Aika joustavaa siis ainaki tässä kunnassa. Tuttavan mies tekee reissuhommia ja lapsi on joskus vaan ilta tai viikonloppuhoidossa ja mummollakin :)
Ja minä teen keikkaa lyhyellä varoajallakin niin aina on järkkääntyny hoitovuorot :)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23420111:
Kun koulutaival lapsella alkaa, niin kyllä mies saa luvan pysyä pois reissuhommista ja varsinkin sitä suuremmalla syyllä, jos minullakin on töitä (vuorotöitä). Koska silloin menee hommat todella vaikeaksi, että minne lapsi menee illalla hoitoon, jos minä olen töissä

Kyselet tutuilta et jos on joku teini iltaseuraksi lapselle pientä korvausta vastaan :)

Jokseenkin erikoinen ajatusmaailma sinulla. Mies saa luvan pysyä pois reissuhommista, tä? Jos minun miehen työnkuvaan kuuluu reissaaminen, niin sitten se siihen kuuluu, ei sitä vaimot määräile ja päätä.

Oletteko lainkaan keskustelleet asioista kun opiskelemaan lähtenyt, kai nämä asiat on olleet tiedossa jo silloin, vai tuliko todella yllätyksenä, että hatjoitusjaksot tehdään kuten oikeakin työrytmi sen vaatii??

Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä, että asioista vasta nyt ruvetaan tekemään minkäänsortin järjestelyjä, vasinkin lapsen osalta, minkä nyt luulisi olevan aika tärkeä ja olennainen osa teidän perhettä.

Ei sillä, ettäkö pikku loma olisi muksulle pahasta.