Tämä nyt ehkä hiukan aikaista mutta olisi kiva vähän jo suunnitella. Mitä päälle kotiinlähtiessä KESÄVAUVALLE???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mää"

Vieras
Mulla asustelee masussa tyttö jonka laskettu aika on kesäkuussa.

Mä vähän nyt vierastan tuota kesäkuuta kun edelliset lapset syntyneet marras ja maaliskuussa (eli vaatetta on puettu jo kotiin lähtiessä paljon)

Oon miettinyt että onko esim body+liivimekko+ sukkahousut liikaa jos on lämmin ilma? (tai ilman sukkahousuja liian kylmä)
tietty jos sateinen tai tuulinen niin tietty vähän enemmän.
entä mitä päähän?

Mitennii aikaista...olen miettinyt samaa jo kauan, ja kesäkuussa pitäisi meidän pojan syntyä :D

Mullakin 2 ekaa lasta on talvivauvoja, joten kesävauvan saaminen on ihan uutta.

Mä oon ajatellut tuoda vaavin kotiin tyyliin bodyssa, trikoohousuissa, päässä ohut myssy (puuvillainen), jalassa froteesukat, käsissä ohuet tumput, jos on kaunis ja lämmin sää. Jos on kylmää niin lisäksi ehkä välikausihaalari, jos on semikylmää niin velourhuppari/ohuehko velourhaalari päälle.

En usko, että pieni vastasyntynyt paistuu bodyssa ja sukkiksissa/potkareissa vaikka miten lämmin olisi. Tai kai se riippuu olennaisesti siitäkin miten pitkä automatka on kotiin & kuinka kuuma on autossa, meillä matka kestää vartin jos sitäkään.

Mitennii aikaista...olen miettinyt samaa jo kauan, ja kesäkuussa pitäisi meidän pojan syntyä :D

Mullakin 2 ekaa lasta on talvivauvoja, joten kesävauvan saaminen on ihan uutta.

Mä oon ajatellut tuoda vaavin kotiin tyyliin bodyssa, trikoohousuissa, päässä ohut myssy (puuvillainen), jalassa froteesukat, käsissä ohuet tumput, jos on kaunis ja lämmin sää. Jos on kylmää niin lisäksi ehkä välikausihaalari, jos on semikylmää niin velourhuppari/ohuehko velourhaalari päälle.

En usko, että pieni vastasyntynyt paistuu bodyssa ja sukkiksissa/potkareissa vaikka miten lämmin olisi. Tai kai se riippuu olennaisesti siitäkin miten pitkä automatka on kotiin & kuinka kuuma on autossa, meillä matka kestää vartin jos sitäkään.

Ihanaa etten ole ainut :) Oon ollut vähän huolestunut että oonko mä tärähtänyt kun ei lumetkaan vielä aikoihin sula maasta ja synnytykseen ikuisuus ja mä mietin jo vaatetusta :)
Meillä matka kestää n. 20min ja koko matka moottoritietä =)
Kai mä kuitenkin matkaan laitan molemman sään vaatteet sekä kylmällä että lämpöselle ilmalla ( t:kokemusta siitäkin kun jätin tämän urakan miehen harteille tuli sit ihan väärät vaatteet)

Et ole ainut! meillä LA vielä myöhemmin kesällä ja samaa mietin. Edellinen talvivauva :) ja välimatka sairaalaan aika lailla sama kuin teillä. Toivottavasti ei kuitenkaan ole ne +30 asteen kelit, mitä viime vuonna...jos sellaiset perus 20 astetta, niin body, puolipotkuhousut, ohut lakki, ohuet tumput+tossut. ja pieni viltti varalle.

ihquu että löytyy muitakin höpsöjä =)
Tuntuu vaan etten osaa yhtään kesä vauvaa hoitaa..just kaikki noi ulkoilut ym
Kun on kuitenkin nuo molemmat syntynyt lumiaikaan ja vaatetta ollut jo paljon..Niin pelkään että puen tälle kesävauvallekkin liikaa kun pelkään että se jäätyy.

Toinen mitä jo kovasti ainakin suunnittelen on ristiäiset (kamala stressin aihe) Mulla on la vielä kesäkuun ihan viimisillä päivillä ( toivottavasti edes vähän aikastas tuloonsa) Kun sit mun on PAKKO saada pidettyä ristiäiset heinäkuun aikana ( sukua ja kummit tulevat 500km päästä) eikä niitä ristiäisiä voi enään elokuussa pitää.. Apua!! Heti melkein kun sairaalasta pääsee saa alkaa lähetteleen jo ristiäiskortteja,varata pappi ja mitäköhän kaikkee siinä pitikin ottaa huomioon..en mä ees muista enään..

Meillä ainakin toissa heinäkuussa (hellettä riitti) syntynyt vauva selvisi yllättävän vähissä vaatteissa. Ongelmana oli ennemminkin että äippä puki alkuun liikaa päälle eikä raukka pieni meinannut nukkua kun oli niin kuuma. Kotiin lähtiessä taisi olla pitkähihainen body ja potkarit sekä ohut myssy ja tumput. Kaukalokin kun on melkoinen lämmönkerääjä. Myöhemmin nukkui paljon jopa ihan vain vaippasillaan. Kyseessä oli kyllä isokokoinen vauva, ehkä pikkuisemmat tarvitsevat enemmän?

suomen suveen ei ole luottamista, lämpötila voi olla mitä tahansa -5 ja +35 väliltä.

mä sanoisin, että body ja potkarit ja jos on viielämpi niin siihen joku haalari päälle, collegea/vanua/whatever.

Vauva on just tullut 37 asteesta, se EI KÄRSI KUUMASTA. Kylmästä kylläkin.

Meillä heinäkuussa syntyneelle vauvalle puettiin kotiin lähtiessä pitkähihainen kietaisupaita + potkuhousut + ohut myssy. Ulkona oli lämmintä 20+ astetta. Kotona käytettiin paljon ihan pelkkää bodya, helteistä kun oli. Uloslähtiessä vaunuissa body + ohut lakana + ohut myssy.

Yhteistyössä