tämä on MINUN lapseni! ei anopin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidiksi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidiksi.

Vieras
Aaargh! Pian hajoo kyllä pää! Odotetaan ekaa lasta, (syntyy näillänäkymin elokuun lopussa/syyskuun alussa) ja nyt jo tuntuu etten halua lastani ikinä edes anopilleni saatika miehen siskolle näyttää. Anopilla ennestaan kaksi lapsen lasta (siis mieheni siskon lapset) iältään 6v. & 8v. joille tuleva vauvamme on ymmärrykseni mukaan suurtakin suurempi uhka, koko ajan anoppi toitottaa että vaikka meille syntyy vauva he ovat aina hänelle tärkeimmät ja plaa plaa, ja me emme saa kuulemma saa heillä vieraillessa olla liian kiinni vauvassa koska miehen siskon lapset tarvitsevat koko ajan huomiota ettei heistä vaan tule mustasukkaisia, vauva on jo ehditty mustamaalata näille lapsille karjuvana, paskalle haisevana, kitisijänä ja lapset ovat tietekin imeneet nämä vaikutteet ja joka kerta heidät nähdessäni he aloittavat heti sanomaan että "mummi tykkää meistä enemmän kuin vauvasta, vauva on niiiiiin tyhmä, vauva ei saa leikkiä meijän leluilla, me määrätään vauvaa!!!" voi jeesus.

Siltikin, vaikka vauva on jo todettu epä-tervetulleeksi sukuun, meidän täytyy silti kuulemma tuoda vauva päivittäin katsomaan miehen siskon koiraa, että vauva tottuisi koiriin (?), uusia vaatteita/rattaita/leluja tai ylipäänsä mitään emme saa vauvalle ostaa vaan meidän täytyy ottaa kaikki miehen siskon lapsien vanhat, homeisessa kellarissa pidetyt tarvikkeet. Ja mä en todellakaan halua lapselleni mitää paskasta ja rikkinäistä tavaraa!!! Niin ja anoppi on tunkemassa synnytykseenkin mukaan (mitä ei kyllä todellakaan tule tapahtumaan) koska en varmaankaan osaa synnyttää oikein, ja nämä siskon lapsienkin olisi kuulemma hyvä tavata vauva juuri synnyttyään, ja mä kun en todellakaan halua sairaalaan muuta kuin mieheni mukaan.

Ja tietekin joka vierailu kerrataan perus asiat että emmehän me voi osata, hoitaa, pestä, vaihtaa vaippaa, ruokkia, imettää plaa plaa....

Tosi sekalainen teksti mutta ottaa niin aivoon tämä. Ja tänään anoppi jo soitti että miehen sisko haluaa antaa mulle tänää synnytys ohjeita, vitut.

:o :o :o Järkyttävää. Mä en antaisi varmaan koko vauvan nähdä anoppia ja miehen siskoa (saati sen koiraa) jos meno olisi tuollaista. Ja hankkisin varmasti omat uudet vaatteet ja tavarat vauvalle enkä huolisi toisten vanhoja. Sun lapsi se ap on, älä alistu tuollaiseen.

Voi ei! :( vastaavassa tilanteessa en veisi lasta näiden sukulaisten luokse. Aiheuttaa tulevaisuudessakin vain pahaa mieltä lapselle mikäli mummo pitää eriasemassa. Näin kävi meillä omassa lapsuudessani. Olin ensimmäinen lapsenlapsi ja sain kaiken huomion, kuten myös serkkuni joka syntyi seuraavaksi. Veljeäni mollasi aina joka ikisessä asiassa ja haukkui meille tytöille ym. No ei veljelläni koskaan tullut mitään mummo - lapsenlapsi suhdetta. Inhoaa koko ihmistä. sama olisi ollut vaikkei olisi tekemisissä ollutkaan.

Ja vielä tuli mieleen yksi juttu jonka anoppi ja miehen sisko paukautti mulle, koska tuleva vauvamme on ultran mukaan tyttö ja miehen siskolla on myös tyttö, me emme saa antaa "hienompaa" nimeä lapsellemme ettei se siskon tyttö vaan tunne oloansa huonommaksi.

Ole vahva ja rohkea! sano suoraan ja asiallisesti, että miten sinä haluat asiat hoidettavan. Se on sun ja sun miehen lapsi. Teidän ei tarvitse tai teillä ei ole velvoitetta muun suvun juttuihin.

lapsellista käyttäytymistä sun anopilta :(

Älä vaan alennu noihin juttuihin. Toivottavasti miehesi on sinun puolellasi! (meillä jossaan vaiheessa suhteenalussa mies kuunteli ja teki kaiken mitä äitinsä sanoi. Onneksi kasvanut henkisesti siitä pois.)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja vielä tuli mieleen yksi juttu jonka anoppi ja miehen sisko paukautti mulle, koska tuleva vauvamme on ultran mukaan tyttö ja miehen siskolla on myös tyttö, me emme saa antaa "hienompaa" nimeä lapsellemme ettei se siskon tyttö vaan tunne oloansa huonommaksi.

No anoppi ei varmaan nimeä päätä :D Saako kysyä mikä nimi siskontytöllä on?

Mä en uskalla nettiin edes kirjoittaa sitä helvettiä jonka oma ex-anoppi laittoi käymään läpi - ja josta kärsin vieläkin, hän kun on sitä mieltä että HÄN on tärkein lapseni elämässä ja osaa ainoana oikein hoitaa. Mutta sanonpa vaan ap - älä anna periksi. Sitä saa katua verisesti :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Miten miehesi suhtautuu tuohon? Onhan samalla kannalla sinun kanssasi ja tukenasi?

No ottaa sitäkin päähän mutta ei vaan halua sanoa mitään turhan painokasta niille etteivät katkaisisi välejä kokonaan.

Käsittämätöntä! Siis anoppihan itse tekee nyt asiasta kauhean näille toisille lapsenlapsilleen. Älä kuule mene sinne nyt vähään aikaan, ei sun ole hyvä stressata raskaana tämmösiä idioottimaisia asioita. Ja pidä oma pääsi, lapsi todellakin on teidän, ei anopin.

Miten miehesi suhtautuu tuohon? Onhan samalla kannalla sinun kanssasi ja tukenasi?

No ottaa sitäkin päähän mutta ei vaan halua sanoa mitään turhan painokasta niille etteivät katkaisisi välejä kokonaan.

No menettäisikö tuossa nyt niin paljon?

Menee jo ihan naurettavaksi! Älä ole yhteydessä heihin ollenkaan. Kyllä alkavat miettimään jossaan vaiheessa asennettaan. Lapsi ei osaa heti edes kaivata mummoa elämäänsä, joten ei suurta vahinkoa tee vaikka katkaisisit yhteydenpidon. Katso mitä siitä tuumaa?

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

No anoppi ei varmaan nimeä päätä :D Saako kysyä mikä nimi siskontytöllä on?

No en viitti sitä tähän laittaa laittaa mut ei mikään kovin erikoinen nimi, nimipalvelusta katoin että 6000 suomessa sillä nimellä olevaa, mun mielestä suht "tavis" nimi ei mikään "erikoisuuden tavoittelu" nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No menettäisikö tuossa nyt niin paljon?

niin....en nyt oikeen osaa sanoa, mutta ei tollasta menoa kyllä oikeesti jaksa, riippuu riehaantuuko/rauhottuuko lapsen synnyttyä.

Ohhoh mikä tilanne :o kyllä sun tai miehes pitäis sanoa niille jotain, mitä väliä jos menee välit katki tollasiin ihmisiin... On kyllä ihan ihme porukkaa. Tosin ei taida tuollaiset tampiot tajuta mitään vaikka niille sanois suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
mä en sanois en anopille enkä miehen siskolle sitä et milloin sul on la, enkä sitä ku laps on syntyny. Kertoisin syntymästä vasta ku on kotiuduttu

No kun se on jo kerrottu :/ Ja anoppi on ihan tosissaan tunkemassa sillon sairaalaan mukaan, voiko sitä estää mitenkään? koska en halua sitä sinne.

niin....en nyt oikeen osaa sanoa, mutta ei tollasta menoa kyllä oikeesti jaksa, riippuu riehaantuuko/rauhottuuko lapsen synnyttyä.

Ei varmasti jaksakaan ja kannattaa varmaan tarkoin miettiä vauvan syntymän jälkeen ja jo ennen sitä kannattaako oikeesti pitää edes yhteyttä heihin.

Silloin kun olin raskaana anopissa alkoi ilmenemään piirteitä, jotka pisti mietityttämään. Hän halusi määrätä lapsen elämästä olla siinä mahdollisimma paljon tekemisissä, hän kehitti jo ennen lapsen syntymää pakkomielteen vauvasta. Vauvan syntymän jälkeen tilanne odotetusti paheni, joten katkaisin välit anoppiin kokonaa, enkä ole asiaa katunut sekuntiakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
mä en sanois en anopille enkä miehen siskolle sitä et milloin sul on la, enkä sitä ku laps on syntyny. Kertoisin syntymästä vasta ku on kotiuduttu

No kun se on jo kerrottu :/ Ja anoppi on ihan tosissaan tunkemassa sillon sairaalaan mukaan, voiko sitä estää mitenkään? koska en halua sitä sinne.

Sairaalassa sanot, että ko. henkilö ei saa tulla mukaan niin eiköhän joku vartija sen pois vie? Kyllä tahtoasi kunnioitetaan!

Saahan se anoppi hössöttää. Älä anna tuollaisen häiritä itseäsi. Sinä päätät, olet vauvan äiti. Onnea sinulle ja tyttärellesi Katariina Beatrix Viktoria Elisabeth Kleopatralle :)

No sanot silel anopille, että haluat synnyttää vain miehesi läsnäollessa ja jos jonkun muun haluaisit sinne, niin oman äitisi. Kyllä sen täytyy tajuta. Tai kerro, että sairaalan sääntöjen mukaan vain yksi omainen voi olla mukana. Ei sen muorin tarvii sinne koko sairaalaan tulla kuin vasta silloin, kun teille sopii näyttää lasta. Tai kun olette päässeet kotiin.

Yhteistyössä