tämän päivän syöntini - arvostele

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "norsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"norsu"

Vieras
OLEN RASKAANA.

VIIKKOJA 25+5 , painoa tullut tähän mennessä 9kg niistä on ainakin 3kg turvotusta.
painoindeksi oli 29 raskauden alussa joten ihan liikaa tullut kiloja.

tässä on tämän päivän syöntini ja liikunta, mitä muuttaisit?

6.00 jugurtti ja lasi vettä
8.00 banaani ja ruisleipä kurkulla ja salaatilla , lasi vettä
11.00 1dl perunamuusia & 2 kalapuikkoa, 1/2 lautasta porkkana raastetta ja n. 0,5dl keitettyä kukka-&parsakaalia , 2 lasia vettä

11-16.00 juonut: 1 l vettä

16.30 1,5dl makaronijauhelihamössöä, 1dl kukka-parsa-porkkana muhennosta, 4 kirsikkatomaattia

illalla aion syödä vielä
n. 19.00 jugurtti 1,5dl sekä 2 ruisleipää juustolla& tomaatilla

sain kalorilaskurilla: 1646kcl

H: 61%
R: 23%
P: 16%

antakaa vinkkejä lihavalle odottajalle =(

No mun mielestä kuulostaa hyvältä nuo syömiset. Ja vettäkin olet juonut tarpeeksi. Itse vedin aamulla banaanin, lounaalla kaksi kaalikäärylettä ja puolukoita ja monta mukia kahvia päivän mittaan ja jokunen lasi vettä.
Nyt on kyllä vähän nälkä, että varmaan vielä illalla syön jotain.

[QUOTE="norsu";23301400]OLEN RASKAANA.

VIIKKOJA 25+5 , painoa tullut tähän mennessä 9kg niistä on ainakin 3kg turvotusta.
painoindeksi oli 29 raskauden alussa joten ihan liikaa tullut kiloja.

tässä on tämän päivän syöntini ja liikunta, mitä muuttaisit?

6.00 jugurtti ja lasi vettä
8.00 banaani ja ruisleipä kurkulla ja salaatilla , lasi vettä
11.00 1dl perunamuusia & 2 kalapuikkoa, 1/2 lautasta porkkana raastetta ja n. 0,5dl keitettyä kukka-&parsakaalia , 2 lasia vettä

11-16.00 juonut: 1 l vettä

16.30 1,5dl makaronijauhelihamössöä, 1dl kukka-parsa-porkkana muhennosta, 4 kirsikkatomaattia

illalla aion syödä vielä
n. 19.00 jugurtti 1,5dl sekä 2 ruisleipää juustolla& tomaatilla

sain kalorilaskurilla: 1646kcl

H: 61%
R: 23%
P: 16%

antakaa vinkkejä lihavalle odottajalle =([/QUOTE]

Tosi vähän maitotuotteita... Kalan muuttaisin semmoiseen, missä ei ole sitä pintakuorrutusta. ja tuohon klo 11-16 välille välipala.

Kasvisten määrä on hyvä, samoin se, että leipä on ruisleipää.

Proteiinin määrää voisi lisätä niin pysyisi nälkä kauemmin pois ja elimistö saisi lisää rakennusaineita, kun niitä nyt tarvitsee. Esim. jogurttien (onko maustamatonta?) tilalle voisi ottaa maitorahkaa, jonka kanssa loraus esim. mustikkasoppaa tai purkillinen Piltti-hedelmäsosetta. Sokeria tarpeen mukaan. Vaikka sokeria itse lisäisikin, sitä tulisi luultavasti vähemmän kuin kaupan sokerijogurtista.

Lounaan ja päivällisen väli venyy aika pitkäksi. Iltapäivään voisi lisätä esim. hedelmän.

Makaronijauhelihamössön makaroni voisi olla jotain kuitupitoista makaronia, jos sellaisten mausta tykkää.

11-16 on tosi pitkä aika olla ilman ruokaa.
Miksi syöt kaksi aamupalaa? Voisiko toisen siirtää esim. klo kahdeksi?
Kalapuikot ei ole mitään kauhean terveellisiä, niitten tilalle ehkä jotain muuta? Pitäis paremmin nälkääkin. Makaroni täysjyvämakaroniksi.
Jogurtin vois ehkä korvata rahkalla, se vois pitää paremmin nälkää?

no mä suosittelisin enemmän proteiinia, ruisleivän päälle vaikka kalkkunaa lisäksi, ja lounaan perunamuusi ja kalapuikot vaihtaa esim keitetty peruna+ paistettu lohifilee/ seitifilee. salaatin sekaan raejuustoa
jukurtin vois vaihtaa maitorahkaan ja marjoihin, tai maustamattomaan jukurttiin ja marjoihin tms :)

Yhteistyössä