TAMMIKSET 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

=)

Vieras
Tammivauvojen nimilista:

22.12. poika (Taikuliina)
27.12. Alissa Emilia (Olivia)
31.12. tyttö (Sinna)
1.1. Samuli (t)
2.1 ""Pepsu"" (**Suski**)
3.1. poika (Saana)
4.1. Emma Amanda (Makia)
4.1. poika (Nene)
6.1. tyttö (Vane)
6.1. tyttö (Siiri)
10.1. Perttu Justus (Piia)
10.1. Justus Juppe Elmeri (Mama)
10.1. tyttö (2xl)
11.1. Ronja Nea Katarina (Teresa)
11.1. Juho Nestori, kutsumanimi Nestori (Tammimamma)
13.1. Linda (Heli)
14.1. tyttö (Miituu)
14.1. tyttö (Susanna)
15.1. 'Elmeri' (Dezi)
18.1. Luukas (Venla)
20.1. Teppo Johannes (Gina)
27.1. Peetu (Ansku)

Nyt on sitten uusi ketju.
AURINKOISTA, ILOISTA JA ERITTÄIN RENTOUTTAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE!!! Osan kanssa varmaan vielä jatketaankin, mutta osa poistuu jo juhlimaan...

Dezille lähti salasanat paluupostissa, samoin 2XL:lle. Kohta täytynee avata kolmaskin boxi, niin on hyvän vastaanoton saanut tämä... :-). AIVAN IHANIA vauvoja kerta kaikkiaan.

Mama kurja ettette poikkea :-(. No, ehkä säästytte sitten ruokamyrkytykseltä kun ette tuu syömään mun voileipäkakkukokeilua ;-D.

Sinna teillä on varmaan yks sama syy kuin meilläkin, ettei painoa kerry: valtava liikkuminen koko ajan kuluttaa kauheasti energiaa. Pituuskasvu kuitenkin kertoo, että energiaa saa. Sellaisia ikiliikkujia nämä meidän muksut :-).

Mailiboxista - ne salasanat tulee mulle POSTITSE eli siinä menee muutama päivä. Mä niin luulin et nykytekniikalla ne olis voinu tulla mailitse... hee.

Mekin toivotellaan Hienot Jussit ja Leppoisat Olot kaikille - jos sattuu ettei enää nettiin tulla kirjuuttelemaan.

Kiitos kaikille tytsyille, noin niinkuin yleiskiitos. Olette ihania ihmisiä ja ilman teitä olisi elämä tosi kurjaa. Teidän kanssanne elämä on kuin tanssia vaan :-!

Rattoisaa juhannusta vaan kaikille täältä Lounais-Suomestakin! Toivottavasti sää suosii kaikkia ja saadaan viettää juhannusta ulkosalla näiden meidän pikku kullannuppujemme kanssa. Nyt on täällä kyllä pilvistä ja ""vain"" 20 astetta, mutta eikös huomiseksi ole luvattu ihan kivaa säätä?

Viileämmässä säässä kyllä meillä ainakin nukutaan paremmin, äsken 2 tuntia. Päivä taisi siis alkaa hyvin ja tänään näyttäisi meillä olevan kitinä-känkkäränkän sijaan hymytyttö! Ja ruokakin alkaa alkuviikon kankeuden jälkeen vähän maistua, illalla meni kivasti parsakaaliperuna-Pilttiä(hirveän hajuista ja näköistä!) ja äsken päärynää upo-uudessa tripp-trapissa istuen. Eli valoisammalta ja onnellisemmalta näyttää täällä elo ja olo.

Nyt menen pelastamaan masulleen juuttuneen ähisijän, palaillaan pyhien jälkeen!

Pikaisesti kirjoittelen minäkin ja toivotan kaikille mammoille ja naperoille hauskaa juhannusta!

Käytiin tänään tyllerön kanssa 6kk neuvolassa (ikää siis 9pv vajaa 6kk). Saatiin 5kk rokotus ja Pepsu ei taaskaan inahtanutkaan rokotettaessa, ihme juttu. Hienosti oli tyllerö edelleen kasvanut pelkällä tissimaidolla

paino 7260g (3900g syntymästä tullut lisää)
pituus 67,4cm (18,4cm syntymästä)
päänympärys 42,5 (8,5cm)

Tyttö menee noin suunnilleen 0-käyrällä sekä pituuden ja painon suhteen.. Nyt vaan katellaan milloin sitä jaksaa alkaa soseita pakertamaan ja miten meinataan kesälomalla reissailla ja sitten lähtee soseet kehiin.. Kohta siis olen varmaan kyselemässä täällä neuvoja ja valittamassa kovasta mahasta.

Taas tällä reissulla kaksikin mummo-ihmistä (iältään) kävi ihastelemassa vauvaa.. ja yhden suusta tuli taas tällainen juttu, että ihana vauva ja seuraava lause olikin sitten ”eipä taida tuo äiti olla paljon tytärtään vanhempi”. No ei siinä mitään, mutta enhän tosiaankaan edes ole mikään teiniäiti. Jo neljännesvuosisadan ikäinen.. :) Itsekin kyseinen mummo on todennäköisesti saanut ensimmäisen lapsensa nuorempana, kuin mitä minä nyt olen. ”Äkkipikaisen” luonteen omaavana meinasin kääntyä takaisin kommentoimaan asiaa, mutta sitten ajattelin, että antaapa olla. Ihan sama, vaikka joku outo mummo pitää mua liian nuorena äitinä. Mikäköhän tässäkin oli kertomisen arvoista?? :) Ehkä se, että kaikkeen taitaa olla liian nuori tai vanha ja harvoin on muiden mielestä ihan sopiva. ( Niin joo, kun anoppi sai aikanaan tietää, että olen raskaana niin ensimmäinen kommentti oli, että oliko se vahinko)

Valokuvista vielä sen verran, että kuten Piia sanoi, niin ihmiset eivät ulkonäöltään ole yhtään sellaisia, kuin mielessään kuvitteli.. Ehkä just PIIAsta ajattelin, että PIIA on sen näköinen kuin olikin. Jännä juttu. Kuten SINNA sanoi, niin vauvat tosiaan näyttävät nimensä mukaisilta. Liityn myös niihin unennäkijöiden joukkoon eli näin unta DEZIstä. Unessa DEZIllä oli kaksi lasta, DEZI asui kaksikerroksisessa asunnossa ja muutapa siinä ei tainnutkaan olla. Taisi mennä uni ihan metsään. Eikös GINA sanonut joskus tähän liittyen, että tässä vaiheessa pitäisi tyyliin hankkia elämä? :) :) :) Tai jotain sen suuntaista :)

Kiitos PIIA tunnukset tuli perille ja kävin katsomassa jo kuvianne. Ihania oli!
Meidän neiti kääntyi tänään ekaa kertaan selälät mahalle ja monta kertaa. Totteli aika hyvinä äitiä kun olin antanut ohjeet että kuuksi kuukautiseksi kellotellaan vaan lattialla ja sitten voi pikkuhiljaa alkaa kääntymisharjoittelut. No vähän alle 6 kuukautta on mutta ihan hyvä näinkin. Esikoinen tosiaan aloitti puitapitkinkävelyn 6kk iässä enkä ollut halua uudestaan samaan vahtimiseen. Päässä kun ei vielä siinä iässä ole mitään älliä. Kuten tiedätte ;=) No, ihan ""normaali"" tuli vaikka aika monta kumpsua tuli päähän...

Ja sitten hauskaa juhannusta ja pysykää pinnalla !!!!!!!
(Tosin me imettäjät tuskin paljon nautitaan muuta kuin kansalaisluottamusta...)

SUSKI älä välitä!! Mulle tuli viime helmikuussa joku outo tätsy sanomaan Keskussairaalan kanttiinissa, että 'onpa siinä nuorella äidillä nuori vauva'. Ja mähän oon kyllä aikas paljon vanhempi kuin sinä... Tosin ilmeisesti baby-face :-(.

Me otettiin konttauskypärä käyttöön tänään, kun PJ alkoi kääntyä masulta selälleen, ja aina kopsahti nuppi parkettiin. Konttausta treenataan tosi paljon, lattialla, sängyssä, vaunukopassa jos sitä käytetään. Saapa nähdä montako päivää menee että päästään liikkeelle. Ryömiminen tapahtuu meillä edelleen takaperin :-?, toivottavasti ei konttaus mene samaa rataa.

Nyt taas pihalle lämpöön...

Pikaisesti vain tuiosta pään koosta, meillä Nestorin pään koko oli 5 kk neuvolassa 46,5 cm ja syntyessään 39,5 cm eli lisäystä on tullut +7 cm. Esikoisen pää oli syntyessään 37,5 cm ja 5 kk iässä 45 cm eli pää kasvoi +7,5 cm. Unohdin nuo mitat siitä edellisestä viestistä.

Esikoinen nukkui tänäänkin päikkärit, tämä helle ja runsas ulkona olo kai väsyttää. Nyt suihkuun äijä ja sitten unta palloon hänellekin. (N nukkuu jo...)

Suski: joo, taisin jotain semmosta kommentoida, mutta nyt oon ihan hipihiljaa kun oon itsekin sortunut teistä ""uneksimaan"" pari kertaa =D
Vauvakuvista muutaman huomion tein:

- isoja vauvoja ovat jo, ei mitään nyyttejä. Teppo näyttää paljon nuoremmalta kuin moni noista, johtunee tukan puutteesta...
- ihanasti on jo pikku tytöt tytön näköisiä ja pojat tomeria pikku miehiä. Teppo tässä katseli kanssani kuvia ja varsinkin Pepsua unohtui oikein tuijottelemaan ;-)
- mutta kyllä se oma vauva on silti kaikista kaunein ja ihanin, eikö vaan?

Tää helle vie multa voimat. Teppo maistelee lihamössöä. Sitä en ole jaksanut vielä itse tehdä vaan ostin kaupasta. Huomenna lähdetään mökille ja sinne on helpompi ottaa valmispurkit mukaan, mutta olen täs testaillut että suostuuko herra varmasti syömään niitä. No, tuohan syö siis ihan mitä vaan. Haarukalla muserretut mustikatkin meni tosta noin vaan! Paita meni kyl sotkuun ja kakasta tuli kerrassaan mielenkiintoisen näköistä =D Joten jää mustikka tauolle hetkeksi ja hedelmäsoseet me ostetaan tästä lähin purkissa.

Iltavelli ei näytä hänelle sopivan. Kieriskelee ja ähisee unissaan niin että vanhemmat ei saa nukuttua. Mies on nyt parina yönä lähtenyt evakkoon sohvalle _ja ottanut Tepon mukaansa, jotta minä saan rauhassa nukkua_! Siis onko tommosia miehiä olemassakaan? Mut siis, vellikokeilut jäissä. Keskitymme lihansyöntiin, ja kohtapuoliin sit kaurapuuroa ääntä kohti.

Mut joo. Pakata pitäisi. huomenna Tepon päiväunien aikaan kääntyy auton nokka nelostielle ja äidin mökille valmiin pöydän ääreen. Saa nähdä miten hermot kestää ajomatkaa, hyttysiä, kuumaa tupaa (sauna samassa rakennuksessa), harsovaippojen pesua saunassa ja äidin hyvää tarkoittavia neuvoja... Sunnuntaina kotiudumme sitten. Ei kai sitä voi loppuelämäänsä kotonakaan kyhjöttää lapsen kanssa? Ja oikeesti mökillä on tosi kivaa, haaveilen koko talven saunomisesta vastan kanssa. Oon vaan niin huono lähtemään mitään uutta kokeilemaan Tepon kanssa... Kaupungillakin ollaan käyty vain toisen vauva-äidin peesissä...

Nyt meen nukkumaan. Hauskaa jussia! Meikäpä aikoo uida ja juoda saunasiiderin! :P

Kävin minäkin vihdoin laittamassa pari kuvaa tonne naperotreffeille,huonoja tosin kun kamerakännyllä otettuja.Hauskoo juhannusta,mie aion kerrankin vaan olla ja löhötä kaksi päivää!!

Meillä on täällä ihan normaali perjantai. Jos ei teitä olisi, niin muistaisinkohan, että on juhannus? Taas illalla muistin, että pitäisi soittaa Suomeen pomolle, mutta en tänään voikkaan asiaa hoitaa ja kohta on Suomessa lomakausi.

Kiva päästä toisten uniin. Mä olen kai joskus myös teistä uneksinut. Onneksi mulla on täällä edes muutama tuttu mammakerhon piirissä, niin ei koko sosiaalinen elämäni ole sentään teidän varassa :) (ja on mulla ihan oikeita kavereita edelleen Helsingissä -terkkuja heille ihanille naisille). Kahden ja puolen kuukauden ""kerhottelun"" jälkeen oltiin tiistaina ekaa kertaa yhdellä äidillä+tyttärellä kylässä. Hienosti meni vierailu, niin Elmerin käytöksen kuin äidin kielitaidon puitteissa.

Minäkin ehdin aamusella vauvakuvia katsomaan ja yhdyn muihin, että niin ihania pikkuneitejä- ja herroja meillä on! Mun täytyy viimeistään loman jälkeen laitaa lisää kuvia Elmeristä ja äidistäkin. Meillä vaan sama vika kuin MAMAlla, kukapa meitä täällä kuvaisi. Lisäksi ekat 3kk olin aina kotosalla samassa villatakissa ja kotipökissä ilman meikkiä, että en edes pahemmin valokuviin halunnut. Sen sijaan aina, kun Elmeri ja isänsä yhdessä makoilivat, oli rakas mieheni pyysi: ""Ota meistä kuva"". Isä-poika kuvia sitten onkin :) Siinä on Elmerillä isona miettimistä, että oliko mulla äitiä? Onneksi on ainakin muutama Elmeri-äidin rinta-kuva, niin todistetusti olen lapseni tarpeista huolehtinut.

Pitäisi alkaa pakkailla, jotta on varmasti kaikki kamat kasassa huomenna, kun Elmeri alkaa hieroa aamupäikkäriunihiekkaa silmiinsä. Silloin starttaa tämä huusholli tien päälle. Auton ilmastoinnin keksijälle 10 pistettä ja papukaijamerkki -täällä jatkuu yli +30 säät. Vähän vähempi riittäisi mulle, mutta aina tämä jatkuvan sateen voittaa.

Eilen oltiin Elmerin kanssa ""uimassa""!!! Mammakerhon kanssa oltiin paikallisessa ulkouimalassa (samassa myös halli) ja Elmerikin pääsi vähän kokeilemaan vettä. Ajattelin, että jos muut mammat uskaltaa vauvan veteen viedä, niin kai minäkin, kun en normaalisti mikään bakteerikammoinen ole, mutta vähän huoletti. Saatiin kertakäyttöuimavaipat toisilta Elmerille ja puun varjossa matalassa vauva-altassa istuttiin. Eikä tainnut jäädä pojan vikaksi uinniksi tänä kesänä. Illalla kylvetin vielä poikaa kotona isossa ammessa ja hän innolla harjoitteli kellumista.

Hyvää jussia kaikille!

TERESAlle lähti salasanat paluupostissa. Kiva kun laitoit kuitenkin Ronjan kuvia. Äitinsä näköinen oli tytär mielestäni :-). Noi mun ottamat kuvat on kans kaikki muut kännykkäkuvia paitsi ristiäiskuvan on joku näpännyt digikameralla.

Jussit on sitten 'juhlittu'. Maha on turvoksissa kun on vedetty voileipäkakkua, jätskiä, salaattja, kebakoita... Mun kaveri (oli nähnyt PJ:n kerran parin viikon vanhana) totes heti tullessaan, että 'tuolta pojalta ei ole isä hukassa' ;-D. Eli Perttu on kyllä ihan isänsä kopio, silmät tosin on äidiltä (muoto, ei väri).

Heippa, tuolta helmisten puolelta loikin tänne:)Miten te tuon kuvajutun ootte järkänny?Siis että mihin lähetätte kuvia ja miten pystytte niitä katsomaan. Jotta josko me helmiksetkin saatais aikaseks:)

Heippa helmikuun mama. Avasin hotmail-sähköpostiosoitteen (tai parikin, niissä on niin pienet mailboxit), jokainen saa lähettää sinne osoitteeseen kuvia, ja lähetän sitten salasanat paluupostissa jokaiselle henkilökohtaisesti (niitä kun ei viitsi julkiseen levitykseen laittaa). Sitten jokainen voi kirjautua sinne meiliin katsomaan kuvia ja lukemaan viestejä :-). Ihan hyvin on toiminut.

Huh, nyt ollaan kotiuduttu juhannusreissulta, olipa mukavaa! Oltiin yksi yö mökkeilemässäkin ja se meni kyllä tosi hyvin. Alissa nukkui ihan älyttömän hyvin siellä maalaisilmassa ja tykkäsi hirmuisesti olla ulkona.

Ihania kuvia tuolla meidän boksissa, pitää munkin varmaan lähettää joku kuva, missä ollaan neidin kanssa molemmat. Meilläkin vaan on sama juttu, että musta ja tytöstä on aika vähän kuvia, kun taas miehestä ja tytöstä on ihan hirmuisesti. Mä kun aina kuvaan niitä, kun näyttävät niin suloiselta parivaljakolta...

Pitää alkaa purkamaan kasseja, palaillaan astialle tyttäret!

SINNA, Alissa on ihan isänsä kopio, nätimpi vaan... ;) Suu, leuka ja nenä on ehkä multa, mutta muuten on kuin isänsä. Silmät on vauvoilla ainakin mun mielestä se määräävin piirre ja meidän neidillä silmien seutu on ihan isiltä perittyä. Silmien väri vaan on sama kuin mulla.

Täällä kans kotiuduttu. Tunti kotona ja äiskä jo elleissä...=D Ehdin mä sentään kassit purkaa ja laittaa pyykit pyörimään.

Mökkireissu meni hienosti. Peppu pestiin järvessä. Kaupan soseet aiheuttivat kovaa papanakakkaa, toivottavasti asia nyt kotona korjautuu. Teppo teki nukkumisennätyksensä, 21.30-7.15 ilman maitoa! Kopassa nukkui ja yhtä levottomasti kuin kotonakin: alkuyö menee hyvin, mutta sitten vaatii tuttia ja heiluu ja huitoo unissaan. Isi nukkui taas sohvalla puoli yötä ja vartioi toisen unta.

Hän on oppinut myös uusia asioita: työntää masullaan kädet suoraksi ja ylävartalo nousee. Kierähtää selälleen nostettuaan ensin pepun taivasta kohti jalat suorana! Pyörii napa-akselin ympäri hiljalleen. Kohta, ihan kohta lähtee siis Teppo-herra liikkeelle!! Ehkä sit viihtyy paremmin lattiallakin yksin. Isi tosin pääsee sähköjohdonpiilotushommiin.

Teppo tapasi iso-isovanhempansa, jotka totesivat ettei ole vauvassa meidän suvun näköä. Isäänsä tullee siis.

Reissu juhannusvihtoineen, äidin laittamine ruokineen ja punaviineineen oli kyllä erinomaisen rentouttava. Äitini läsnäolosta huolimatta =) Saatamme mennä mökille vielä uudestaankin kunhan ahomansikat kypsyvät.

Nyt se on taas jumissa tuolla jumppalelunsa alla...

OLIVIA meillä taas Pertulla silmät multa, mutta muuten on ihan kuin isänsä, ilmeitä myöten. Joten meillä ei noi silmät hallitse sitä yhdennäköisyyttä...

Täytinpä sitten ite tuon toisen mailboxin, joten nyt käytössä sitten naperotreffit3@hotmail.com ja salasanaan se 3 myös.

Pieni mies nukahtaa syliin, pitää viedä sänkyynsä...

Aloitetaas uusi viikko mammat!

Tykätäänkö teillä kylpeä? Me löydettiin se OK-baby amme (jossa on pohjassa kiinteät 'tuet') ja siinä vasta on ilo köllötellä. Tummy Tub kävikin jo pieneksi, nyt voi tehdä siihen vaikka sitä pullataikinaa (kenenkäs idea se olikaan??? ;-D). PJ potkii ja roiskuttaa vettä niin että koko vessa lainehtii. Hyvä konsti väsyttää poitsu yöunille.
Koskahan, siis millä asteilla, tohtis viedä kylpyammeen ulos? Ootteko jo kylvettäneet ulkona?

Kiva kuulla että juhannusreissut on sujuneet kivasti. Koskahan meillä kokeillaan matkustamista...

Pitääköhän mennä pelastamaan mies riehuvan pojan kynsistä... Palataan mammat astialle!

Niin ja ALISSA EMILIAlla on sitten tänään ekat synttärit, eikös niin. Puoli vuotta täynnä! HIRMUISEN ISOT ONNITTELUHALIT TÄÄLTÄ PJ:ltä ja hänen äiskältään.

Meillä kans tuo OK amme, sen jälkeen KYLPY alkoi sujua mukavammin! Liian pienessä ammeessa tyttö hermostui. Siinä muistaakseni luki että 0-6kk on käyttöikä? täh? meidän typylle vasta nyt alkaa olla sopivan kokoinen. En ole ulkona vielä kylvettänyt ja hieman on kyllä mennyt suihkulinjalle tuo peseytyminen viime aikoina, jotenkin kätevää.

LIIKKUMISESTA..meillä alkoi tytön kova liikuminen just niin että kädet suoriksi masullaan ollessa (3,5kk- 4kk iässä) ja sitten pylly ylös. Navan ympäri alkoi myös pyöriä samoihin aikoihin. Nyt sitten ryömii omituisella tavallaan vähän eteen ja vähän taaksepäin, mutta ei vielä niin huimasti kuin oliko se RONJA, eli huoneen poikki!!

Päivät ja viikot kuluvat ja tyttö kasvaa. Torstaina on neuvola, pituutta tullut taatusti taas 3-4 cm /kk, eli ei näytä tuo tahti hellittävän, ottaa yhä kiinni kanssasisariaan. Paino sen sijaan taitaa laahata, mutta tuolla liikkumisella en ihmettele.

Millaisia RUOKAMÄÄRIÄ teillä menee? entä maitoa? tyttö syö nyt 3-4 purkkia sosetta sekä aamu ja iltapuuron tutteliin tehtynä (yht 1,5dl). Rintaa syö 4-5 krt/vrk. Viimeyö oli ensimmäinen ilman yösyöntiä. Vieroitus ei ole onnistunut, ei huoli pulloa. Täytyy lepuuttaa hermojaan ja yrittää uudelleen.

Mukavaa viikkoa!

SINNA siinä taisi olla, että makuuasennossa ikäarvio 0-6 kk, ja sitten istuallaan siinä toisessa päässä, siis jalat sen tuen molemmin puolin, 6 kk -> (tai siis sitten kun osaa istua itse). Eli voi kyllä käyttää siihen asti kun vain mahtuu jotenkin päin. ;-D Mäkin ensin katoin vain sitä ensimmäistä lukemaa, että eikö tätä voi käyttää kuin puolivuotiaaksi asti???

LIIKKUMISESTA: PJ tekee sellaisia konttaus-syöksyjä, eli ei vielä varsinaisesti konttaa, mutta konttausasennosta 'heittää' itseään eteenpäin.

Meillä oli vähän kiukkuinen juhannus.. taisi vaivata tylleröä kakka. Eilen sai kakan tehtyä ja sitten onkin taas vaan juteltu.. tällä hetkellä juttelee, että MÖM, MÖMMÖ, MÖM, MÖM, MÖMMÖM, MÖM. :) Tuosta kakasta vielä sen verran, että se on outoa miten pelkällä maidolla voi tulla tuollaista paksua puuroa, eikä sellaista kunnon velliä. Jäänpä tätä pohtimaan tänne. :)

GINAlle piti sanoa, että teidän Teppo taitaa jo sitten alkaa kiinnostua tytöistä, jos kerran Pepsun kuvaa tykkäsi katella :) Täytyy varmaan käydä Pepsun kanssa teidän kuvat läpi ja kattoa kiinnostaako.. :)

Sitten täytyy myös kertoa, että kylläpä olen ollut tyhmä. Olen aina laittanut tytön lattialla joko viltille, leikkimatolle tai matolle. En koskaan paljaalle lattialle. Nyt kun juhannuksena laitoin, niin johan alkoi liikkua. Pyörii ympyrää massullansa ja tosiaan pakittaa jo aika pitkästi, eteenpäin yrittää, mutta ei vielä oikein onnaa. Eilen näytti kovasti ketuttavan, kun oli pakittanut siten, että jalat oli molemmin puolin keittiön pöydän jalkaa ja siitähän ei sitten enää päässyt peruuttamaan. Kai se on tosiaan helpompi aloittaa liikkumaan, kun paljaalla lattialla ei tartte käyttää niin hirveesti voimaa, kuin vaikkapa viltillä. Pyöri Pepsu viltilläkin napansa ympärillä, muttei noin nopeasti.

Kylpemisestä sen verran, että meillä ei ole kylvetty pitkiin aikoihin. Tyttö ei tuntunut siitä pitävän, niin alettiin käydä suihkussa. Se näyttää Pepsusta olevan paljon mukavampaa. Olen kyllä ajatellut, että täytyy joku kerta kokeilla, mitä nyt vähän vanhempana tuosta kylpemisestä tykkäisi.

OLIVIAlle ja ALISSAlle tosiaan 6kk onnittelut. Hurjaa, kun aika menee niin nopeasti. Kohta sitä jo 1v. synttäreitä juhlitaan.

Täytyypä jatkaa touhujaan, kun mieskin on kesälomalla kolme viikkoa!! :)

Yhteistyössä