Hae Anna.fi-sivustolta

Tammikuun ajatukset 2009

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä 2009, 01.01.2009.

1. 2009 Vierailija

Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07, ovulaation induktio+ inssi 17.10 ->nega
    Minni 27+25 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, N lievä PCO, 1. ICSI nega
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä
    M@ry 30+29 Y05/04 M erittäin huono sp.laatu, ICSI loppuvuodesta
    Säde-82 26+33 Y05/07 Eka aika tutkimuksiin varattu lokakuulle
    Hanna28 28+35 y12/04, pco todettu -04, mieheh sp-laatu lievästi alentunut, terot,metut&clomhexal. Eka inssi tulossa.
    Hilma77, 31+35, Y03/07, + 01/08, km 02/08
    ANEN, 25+28, Y11/03, + 09/06 siitä tytär 05/07, PCO, uudet hoidot 06/08 3 inssiä-negoja. 01/01 keskustelu jatkosta.

Plussat:
    Neilikka 27+26 Y01/07 PCO, metut+tamut sitten auttoi, +07/2008
    Wilma 28+28, Y09/07, alentunut sp.laatu, FSH-hormoni arvo korkea +10/2008
    mminttu 22+23 Y10/07 pco, M alentunut siittiöiden määrä, clomeja syödään ja yleiselle lääkäriin
    Pimmu 23+25 Y05/07 simpoissa häikkää 01/08 1. ivf+3 PAS--> negaa, + IUI 12/2008

2. Anna.. Vierailija

Heips, tein teille uuden ketjun vielä.. Ja höpsistä, hienoahan se on, että tulee uusia ketjulaisia, että kiva ketju pysyy vireänä jatkossakin ja se nyt on ihan sama, mikä tausta kirjoittelulle on, jos lapsettomuudesta kärsii.

Minun taustalle siirtyminen ei ainakaan johdu uusista, vaan ihan siitä syystä, että en vaan näe enää tälle palstailulle sellaista tarkoitusta elämässäni, kun kaikki pahanolon tunteet on jo kerrottu ja kikkakolmoset jaettu ja omaksuttu. Hyvää jatkoa kaikille, mailista löytää minutkin edelleen aktiivisesti.. :)

3. M@ry Vierailija

Parempaa uutta vuotta kaikille, hienoja uutisia tuli näköjään jo joulun aikaan,
    onnea Pimmu.
    Täällä väki harvenee...

4. Minni_ Vierailija

Mä pysyttelen vielä listalla, jos teille sopii, mutta yritän ottaa vähän etäisyyttä palstailuun ja käydä harvemmin. En jaksa aina kirjoitella kuulumisia kahteen paikkaan (blogiin ja tänne) ja on aika sama tunne kuin Annalla palstailun suhteen. Mä toivon että tänne saatais pian uutta aktiivista verta, jotta saadaan uutta aktiivista keskustelua. Tää palstailu on ihan mahtavaa vertaistukea, ja mulle on viimeisen kolmen vuoden aikana ollut siitä mielettömästi tukea.

Hyvää uutta vuotta kaikille! Mut tavoittaa meilistä minni_1980@suomi24.fi, mut palstailen aina välillä silloin tällöin :)

5. ANEN Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvää pe aamupäivää!
    Aikas kirpakka pakkanen...hrr...
    Ja kiitos "vanhoille" rehellisyydestä uusia ja palstaa kohtaan :)
    Teille, jotka taukoilette oikein hyvää jatkoa ja jaksamista tässä prosessissa, piipahdelkaa ihmeessä aina kun siltä tuntuu..teitä oikein odotamme :)

Täällä ootellaan menkkoja...nyppyjä ilmestyy, mitä ei muuten oo yms merkkejä..tosin voi kestääkin, kun tää kierto on mitä on!!

6. Mutta.. Vierailija

juurihan te saitte tänne pari uutta kirjoittajaa, jotka otitte hyvin nuivasti vastaan? Jos sitä aktiivista uutta verta kaipaatte. On varmasti hyvä pitää taukoja kirjoittelusta, silloin asioita ei tule ehkä ajateltua niin paljon. Saa vähän mielikin levätä.
    Tämä ketju on kyllä ollut historian riitaisin ja rajoitteisin, milloin kukakin saa kirjoittaa ja millä kriteereillä. Vaikea ymmärtää. Tsemppiä kuitenkin uusille, jotka ovat liittyneet rohkeasti mukaan.

7. Erica. Vierailija

Hyvää alkanutta vuotta kaikille, niin vanhoille kuin uusillekin!! Minunkaan "kaikkoaminen" ei todellakaan johdu uusista kirjoittajista! Kuten aikaisemmin krjoitin, tulen olemaan taustalla silloin tällöin. Toivottavasti pian kuitenkin tuolla odottajien puolella.. :)

Love and peace :)

Erica.

8. ANEN Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos ketään linjoilla?
    Mää alottelin tossa dieettiä (on muutama itseä häiritsevä kilo!)
    ja kärvistelen sen kanssa, nää alku pvt on kamalia ennen kun massulaukku tottuu ettei saakkaan samaan tahtiin sapuskaa.
    Musta tuntuu että noi hormooni hoidotkin vaikuttaa HIRVEESTI mielihaluihin ja siihen syömiseen, mitäs muut ajattelee?
    Ja mun keho kun reagoi alkaviin menkkoihin niin, että jokapuolelle kertyy kilo-pari nestettä jotka sit häipyy menkkojen jälkeen..
    Niin noiden hoitojenkin aikaan on välillä sellanen olo.
    Ajattelin siksikin ennen kun taas piikitykset yms alkaa niin "puhdistautua" hiukan :)

Mitä muille kuuluu?

9. Keiju80. Vierailija

Minunkaan taustalle siirtyminen ei johdu uusista palstalaisista, vaan on ollut mielessä jo jonkin aikaa. Syyt ovat samat kuin edellä on jo mainittukin: kaikki on tullut sanottua jo niin moneen kertaan, enkä jaksa enää vatvoa samoja asioita. Tämä palsta on kuitenkin ollut loistava tapa saada vertaistukea, joten kiitos teille kaikille ihanille ihmisille siitä! :)

Hyvähän se on saada mukaan uusia kirjoittajia, niin pysyy ketju vireänä. Ei tämä minun mielestäni ole mitenkään riitaisa ketju, paitsi näiden ulkopuolisten osalta, jotka ovat välillä heittäneet kapuloita rattaisiin.

Onnea vielä kaikille yritykseen ja hoitoihin tasapuolisesti! Palaillaan...

10. Päivitystä Vierailija

Tammikuun ajatukset 2009
    M@ry 30+29 Y05/04 M erittäin huono sp.laatu, ICSI loppuvuodesta
    Säde-82 26+33 Y05/07 Eka aika tutkimuksiin varattu lokakuulle
    Hanna28 28+35 y12/04, pco todettu -04, mieheh sp-laatu lievästi alentunut, terot,metut&clomhexal. Eka inssi tulossa.
    Hilma77, 31+35, Y03/07, + 01/08, km 02/08
    ANEN, 25+28, Y11/03, + 09/06 siitä tytär 05/07, PCO, uudet hoidot 06/08 3 inssiä-negoja. 01/01 keskustelu jatkosta.
    Taustajoukoissa mukana tsemppaavat:
    Erica 32+35 Y03/07 +09/07, km 10/07, ovulaation induktio+ inssi 17.10 ->nega
    Minni 28+26 Y04/07, M erittäin huono sp.laatu, N lievä PCO, 1. ICSI nega
    Keiju 27+26 Y07/06 inssi syksyllä

Plussat:
    Neilikka 27+26 Y01/07 PCO, metut+tamut sitten auttoi, +07/2008
    Wilma 28+28, Y09/07, alentunut sp.laatu, FSH-hormoni arvo korkea +10/2008
    mminttu 22+23 Y10/07 pco, M alentunut siittiöiden määrä, clomeja syödään ja yleiselle lääkäriin
    Pimmu 23+25 Y05/07 simpoissa häikkää 01/08 1. ivf+3 PAS--> negaa, + IUI 12/2008

11. Säde-82 Vierailija

No eipä montaa nimeä jäänyt listaan, pitäis tuota omaaki kohtaa päivitellä, mut nyt ei jaksa.. :) Musta on ollu aina niin kiva lukea täältä muidenkin kuulumisia/hoitojen etenemisiä ja sen puoleen musta ei tunnu, et samoja asioita jauhetaan. Mutta ymmärrän kyllä et etäisyyttä haluaa ottaa välillä ja sitä minäki yritän.. :) Silti kun tää on ainoo paikka missä voi jutella hoidoista ja purkaa tuntojaan tähän asiaan liittyen niin koen et tää on ollu (ja toivottavasti on yhä) siihen tarkotukseen hyvä paikka. Jos tää ajatukset nyt kokonaan hiipuu ja vielä joku muukin kaipaa vertaistukea, niin mielelläni voisin harrastaa vaikka sähköpostikirjeenvaihtoa asiasta! :)

Vaikka eipä tässä nyt itselläkään mitään ihmeitä ole tapahtumassa hoitojen kanssa, clomeja syödään, sit ultraan, sit peiton heilutusta ja sit taas petytään. sama tylsä kaava. Nyt aletaan olla siinä ultravaiheessa, eli ens viikolla taas katsomaan onko mitään tapahtunu ja juttelemaan inssistä.

Mites maryn icsi, tehtiinkö sitä nyt loppuvuodesta kun tossa listalla lukee?

12. ANEN Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Säde, mikä teillä lapsettomuuden syy? Toistoo toistoo 8)
    Ja ensimmäinen inssi olisi edessä mahdollisesti?
    Voi ompas sulla jännää, ens vkolla nähdään mikä tilanne.
    Ootteko julkisella vai yksityisellä?

Toi mun keskusteluaika on 13päivä ei ensimmäinen, niin kun tossa listassa on.
    Mulla kp 28 ja kauhee näppylä ohimollo, alkais sit ne menkat KERRANKIN ajoissa...
    kun kerran jo näin ilmottelee, vaikka ainahan ne :(

13. Säde-82 Vierailija

ANEN: Syy on mun pco ja ovuloimattomuus. Clomeilla viime kierrossa bongasin oviksen, mutta se varmistuu kans ens viikolla kun saan verikokeen tuloksen. Sit miehellä 0% normaalinmuotoisia siittiöitä, lääkärin mielestä tämä ei kuitenkaan ole syy, koska kaikki muut arvot hänellä hyvät. Oli kuitenkin sitä mieltä et inssiä voisi ajatella sen 0% takia. Tää kierto vielä pelkkien clomien kanssa ja ens kierron alussa varmaan aukiolotutkimus ja sen jälkeen inssi. (jos ovat siis auki) Jos ei auki ole niin sit täytyy lähteä ivf/icsiin. Ja yksityisellä ollaan hoidossa ainakin vielä toistaiseksi ja niin kauan kun rahat riittää.

14. Hilma77 Vierailija

Samaa mieltä Keijun kanssa, eli mielestäni ketju on ollut hyvin rauhallinen, ulkopuoliset ovat täällä heitelleet riitaisia kommentteja. Ja kyllä niistä itsekin välillä ärsyyntyy, vaikka kuinka yrittää pitää päänsä kylmänä.

Anenille tsemppiä laihdutukseen! Oletko aloittanut isommankin elämäntapa muutoksen? Eli lisää kuntoilua ja vihanneksia?! Mä oon varmaan maailman huonoin syömään vihanneksia, mutta mun onneni on se, että muhun ei noita kiloja tartu. Oikeastaan kiloja tippuu turhankin helposti...

Lueskelin aamun lehdestä Kelan sekavasta käytännöstä hedelmöityshoitojen korvausten suhteen. Kela korvaa suorakorvauksena kolme hoitokertaa ja sen jälkeen harkitaan jokainen kerta erikseen. Jutussa asioita ei selvitetty kauhean hyvin, mutta ymmärsin, että yhdeksi hoitokerraksi lasketaan yksi tuoresiirto eli pakastesiirtoja ei lasketa. Mutta voi olla, että ymmärsin väärin. Jos joku tietää paremmin, kertokaa toki!

Mulla on töissä aikamoista stressiä ja kiirettä, mikä on oikeastaan ihan hyvä, koska muuten murehtisin tuota helmikuista lapaa liiankin kanssa. Vaikka murehdin minä sitä muutenkin.

Mukavaa sunnuntaita kaikille! Täällä on jo useamman päivän ajan ollut pakkasta eli ihan talvi!

15. ANEN Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    SÄde: miksi röörejä ei olla heti tutkittu?? Outoa siis..
    Jos syy oiski siellä..
    Mutta hyvä että seuraavaksi sitten katsotaan sekin kuntoon!

Joo en määkään mitään riitaisuutta havainnut muiden kun tosiaan noiden ulkopuolisten kommentteja..en tänne olis ees lähteny kirjoitteleen, jos olisin teistä saanut riitaisan mielikuvan.

Hilma: juu kasviksia lisään tai olen tässä lisäillyt tuon lapsen myötä aikas hyvin jo, mut vielä enemmän saa olla. Ja tosiaan nyt aloitin tällasella kehon puhdistu - rasvanpoltto kuurilla, saa mahalauku nopsaan pienemmäks, että on sitten helpompi alkaa uus elämän tapa, tai uus ja uus..oon vähän jojo ihminen, huono aineenvaihdunta jne. seliseli..
    En siis lihava ole, ei siis sinänsä tyypillinen PCOlainen..mutta muutama itseä haittaava kilo on! Ja ne haluun pysyvästi pois,enkä jojotella niiden kanssa :) Ke aloitin ja nyt on sellanen 1,5kg lähtenyt.

Omaa napaa:
    Mulla alkoi menkat TÄNÄÄN! Ja aivan puhdas luomu kierto oli! Olinkin 99% varma, että tässä kierrossa ovuloin IHAN ITESTÄNI!! meinaan mahassa tuntui samalla kun pregnylien ym hoitojen jlk ja limat oli sen mukaset ym kuvioon sopivat oireet.
    Siis whaaa...voiko se olla mahollista, et ovuloinki itelläni JOSKUS!?
    Kierroksi tuli siis 29 pvää, ja ikinä noin hyvää ei oo ollu ilman lääkkeitä!!
    Mites sulla säde, ootko itestäni koskaan huomannu vastaavaa?

Nyt takka päälle, kyyylmä! Mukavaa alkavaa vkoa kaikille!

16. Nita79 Vierailija

Hei kaikille ja hyvät uudet vuodet!

Itse en ole huomannut, että hoidot vaikuttaisivat ruokahaluihin - pikemminkin ruokahalu tuntuu olevan kadoksissa....Jää pääateriat usein syömmättä ja närkin sitten jotain pientä. En tosin mitään suklaata tms. vaan porkkanoita, ruisleipää ja kaurapuuroa sekä teetä. Ei vain huvita syödä. Itse asiassa omalla kohdalla voisi jopa pienoinen painonlisäys ehkä auttaa asiaan, vaikka lääkäri sanookin, että en ole liian laiha. Mulla on varmaan pikeminkin lievää masennusta tullut tän lapsettomuusjutun myötä ja siksi mikään ei kiinnosta - ei edes se ruoka...Anen: jos haluat nipistää kaloreista, niin jätä hyvästit jogurteille ja mehuille, niistä kertyy yllättävän paljon sokereita. Itse olen syönyt jo monta vuotta vain maustamatonta jogurttia. Tosin yhtenä syynä on se, että jos syön yhdenkin purkin tavallista sokeroitua tai keinotekoisesti makeutettua sokeria, nousee johonkin kohtaan kasvoja heti sellainen paisefinni tai jotain...No, meni aiheesta sivuun....Täällä tapahtuu muutenkin kummia: Mulla siis menossa taukokierto clomeista ja eilen digitaalinen ovistesti näyttii plussaa, vaikka vasta kp9! Itseä pelottaa, että limis ei ole kyllin paksu vielä tässä vaiheessa. Toisaalta viime kierrossakin oli jo kp 10 follit 23mm ja 18mm ja limakalvo oikein hyvä eli ei sitten tiedä...Tosin mulla yleensä luomukierrossa ovis kp12-14 ja tämä kp9 aivan jotain outoa...Ja meillä siis kyseessä selittämätön lapsettomuus, kaiken pitäisi olla ok ja ovuloin joka kierrossa ihan luomustikin ja clomeilla saatu aikaiseksi yksi kemiallinen...

17. Säde-82 Vierailija

ANEN: Lääkärin mielestä se ei ole todennäköistä kun ei ole ollut tulehduksia. Lisäksi se jäi vähän auki se homma kun se mietti kannattaako laittaa lähette lapaan, jossa tämäkin olisi selvinnyt. Vähän itsekin ihmettelin, mutta tuntuu olevan kaikenkirjavaa toimintaa muutenkin eri lääkärien välillä. Olisin sen voinut nyt tähänkin kiertoon ottaa mut aattelin et kun näitä pyhiä on tässä niin paljon ja viikot repaleiset niin varaan sen vasta seuaavaan kiertoon sen ajan ja siitä sit inssiin jos niikseen on.

18. ANEN Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nita..voi sinua, ootko saanu apua tuohon pahaan oloon? Päässyt juttelemaan jollekulle..? Nää on niin isoja juttuja mitä me käydään läpi, ei ole häpeä ollenkaan hakea niihin tunteisiin selvitystä ja apua.
    Kaloreista..sepä se onkin, kun en syö jugurtteja enkä juo mitään mehuja..enkä ole suklaa hiiri tai sipsin diggaaja. Mun juttu on annos koot...liian isoja. Niiden hallinta ja leivän syönti vähälle auttaa mua.
    Mutta nyt vedän tämän puhdistuksen alkuun, siitä on hyvä jatkaa sitten :)

Säde: en tiennytkään, että röörit jos on tukossa aiheuttaa tulehduksen..mulla ne tutkittiin ensimmäisenä, ennen kun alotettiin mitään hoitoja, eikä ole ollut tulehduksia. Mutta niin kuin totesit, lääkäreillä niin eri käytäntö.

Nyt nukkuun, öitä!

19. siis.. Vierailija

varmaankin niin päin että jos on tulehduksia niin se voi tukkia röörit. Ja jos ei ole ollut, niin on epätodennäköistä että röörit olis tukossa.

20. ... Vierailija

maustamattomassa jugurtissa on paljon kaloreita

21. Minni_ Vierailija

Niin mäkin käsitin että tulehdukset tai vaikka klamydia voi aiheuttaa röörien tukkeutumista, mutta en oo kuullu että ois toisin päin. Mutta tunnen yhden tyypin jolla ei oo ikinä ollut mitään hiivaa kummempaa ja sillä on sarjat tukossa, eli kannattaahan nekin jutut tutkia. Ettei turhaan tuhlaa aikaa inssiin jos paikat oiskin tukossa.

22. ANEN Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ahaa, ok. No sitä minäkin... Mutta tosiaan, voi näköjänsä olla muutenkin. Jotain synnynnäistä tms?

Mää en oo koskaan vuotanut tällain kun nyt...mistähän sekin johtuu?! Luomukierrosta vissiin...outoa!

23. Niin.. Vierailija

esim. endometrioosikin voi tukkia ja tehdä rööreihin kiinnikkeitä. Ja senhän pystyy varmuudella toteemaan vaan tähystyksellä, ei näy ultrassa kuin munasarjoissa, jos on.

24. Säde-82 Vierailija

Jep, noinpäin se tarkoitti sitä, että tulehdukset voi aiheuttaa tukkeuman. Mulla on lista jo tehty mitä pitää muistaa lääkärissä kysyä.

Mä sain tänään työpaikan kun entinen määräaikaisuus loppuu ens kuussa, työnantaja pysyy kylläki samana. Se uus on saman alan esimiestehtävä ja mä en oikeesti ole paras mahdollinen esimies vaikka oon niitäki hommia tehny enkä haluais mennä sinne, mun tuleva esimieski tietää, et mielummin jatkaisin nykyisessä, mutta kun muutakaan ei ole ja tosissaan rahaa tarvii näiden hoitojen takia niin ei voi jäädä kotiinkaan lorvallemaan ja oottelemaan josko sais mieluisampaa hommaa. (Tietysti toivosin et äippäloma pelastais mut sieltä hel*etistä, mut taitaa olla taas turhaa unelmointia..) No, nautin nyt tästä työstä niin kauan kun voin. Nykyinen työkaveri sit sanoi, et mä voin tulla tuuraamaan häntä sitten kun hän jää äitiyslomalle.... Kamalaa toivoa tämmöstä, mutta salaa toivon et yks toinen työkaveri olis vielä toosi pitkään saikulla et saisin jatkaa tuuraamassa häntä.. (hän itse sanoi, että kotona olo on hyvä, mut töistä ei tuu mitään kun on jotain päänsisäisiä ongelmia eli kaikkien etuhan se olis jos mä saisin jatkaa ja hän sais olla kotona ja hommat tulis tehtyä...... ;) )

25. Minni_ Vierailija

Säde, hienoa että hommat jatkuu! Ehkä voit taas vaihtaa paikkaa sit kun se äitiysloman sijaisuus tulee ajankohtaiseksi, vaihtaminen on aina helpompaa saman firman sisällä. Onks se vakkari?

Tää mun palstailutauko ei oo alkanut kovin hyvin, kun töissä on tosi hiljaista.

Tulis nyt kunnon menkat, täällä on pientä tiputtelua, ja sit kun menkat alkaa voin taas yrittää ilmoittautua meidän toiseen ICSI:iin. Jänskättää vähän miten saan sumplittua kaikki vapaat uudessa työtehtävässä uuden pomon kanssa, mutta eiköhän se jotenkin järjesty. En haluaisi ihan alkutekijöikseen kertoa vielä hoidoista uudelle pomolle, kun oon tavannut tyypin vasta 3 kertaa, vaikka mukavalta vaikuttaakin,

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri