Hae Anna.fi-sivustolta

Tammikuun ajatukset 2009

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä 2009, 01.01.2009.

1. Hilma77 Vierailija

Sädelle pahoittelut. Toivottavasti on jo ärsytys hellittänyt!

Täälläkin eletään jo kp 5, joten tätikin on poissa ihan kohta. Ja sitten vaan jännitetään lapaa. Mua ei ole koskaan ennen nukutettu, joten jännittää sekin.

Ilmeisesti kiireet hiljentävät ketjuamme?! Jaksamista kaikille!

2. ajatus.. Vierailija

Luulen, että ketjua hiljentää mm. noiden huutelijoiden kommentit. Nämä ovat kipeitä ja tuskallisia asioita joista kirjoitetaan, niin ei varmasti jaksa tuotakin kökköä niskaan kaiken kukkuraksi. Ja sitten ei jaksa vaivautua tai tuhlata omaa aikaa sellaiseen palstaan josta saa usein pahanmielen..
    Siis tämä oli vain omaa pohdintaani.

Paljon voimia ja jaksamista kaikille teille!

3. Itsekin Vierailija

taustailijana olen huomannut, että tätä ketjua riivaavat todella ilkeämieliset ulkopuoliset, jotka jaksavat (tai joka jaksaa) kettuilla vakijäsenille. Toivottavasti tämä ei kuitenkaan lannista vakikirjoittajia, jotka aikaansaavat välillä hyvinkin mielenkiintoisia keskusteluja rakentavassa hengessä.

4. Säde-82 Vierailija

No mehän mennään hilman kanssa sit samoilla päivillä.. Mulla kun ei oikeen oo mitään tapahtunu tai muuta niin oon taustaillu kun ei kukaan ole mitään kirjoitellut.. Herätkäähän ihmiset!! =) Missä se ANENkin luuraa kun se täällä kirjotteli niin kovin aluksi, olis kiva kuulla kuulumisia taasen!

Mulla on ens viikolla se aukiolotutkimus, vähän jänskättää, et sattuuko se ihan hirveesti.. Ja ehkä sit myös ens lauantaina tai sitä seuraavana maanantaina se eka inssi, riippuen mitä lääkäri on mieltä tilanteesta.. Tässä kierrossa clomit on aiheuttanu enemmän sivuoireita ku ennen tai sit flunssa tulossa, on niin vetämätön ja kumma olo, väsyttää, paleltaa (välillä kuumottaa) ja päätä jomottaa.

5. ANEN Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Moikka PITKÄSTÄ AIKAA!

Mulla on ollut tosiaan "vähän" hiljaiseloa..on ollut sellanen "taantuma" kausi näissä asioissa, niin kuin kaikki tietää mitä se on.
    Täällä on tosiaan ollut hiljaista. "Ajatus.." on kyllä ajatusta..

Mulla ei tilanne juurikaan sen kummempi. Vikan Primon söin tänään. Nyt ootellaan menkkoja ja siitä se pistosrumba sitten alkaa.

Säde, mulla se aukiolotutkimus ei sattunut. Mutta varmasti sekin on yksilöllistä tai riippuu jos on tukosta tms. Mutta sekään toimenpide ei kestä kauaa. Sää kestät sen. :)Hilma, muakaan ei ole nukutettu koskaan..mutta nyt saattaa olla kanssa edessä, ihan muista syistä tosin..se ei vielä jännitä.

Mutta tosiaan, suurinpiirtein samoilla kohilla tässä hoitojen kannalla mennään :)

6. Minni_ Vierailija

Tänne ei kans kuulu mitään, menkat alkaa vasta reilun viikon päästä, ja sit pääsen taas yrittää ilmoittautua hoitoon....

Vitsi kun on rasittava flunssa, oon ollut pari päivää kotosalla peiton alla.

7. [email protected] Vierailija

Eipä kummempia tännekään, kp 11 menossa ja menkkoja odotellessa. Kp1 lähtee eka hoito käyntiin... Odottavan aika on pitkä voisin sanoa...

8. Minni_ Vierailija

Mary, tuleeks teille pitkän vai lyhyen kaavan ICSI? Meille tulee pitkän. Melkein samassa tahdissa mennään sit jos teillekin tulee se :) Mä ilmoittaudun seuraavan kerran kun tulee menkat (reilun viikon / puolentoista päästä) ja kp 1, ja aloitan vaihdevuodet kp 21 eli joskus helmikuun vikoina päivinä.

Viime ICSI:ssä käytin nenäsuihkua eli Synarelaa, mutta tällä kertaa otan Suprefact-piikit. Ei se piikittely ollutkaan niin hirveetä, ja se tarttee muistaa vaan kerran päivässä. Toivottavasti ei ole huono päätös, kun mulla ei siitä Synarelasta tullut hikoilun ja vitutuksen lisäks sen kummempia oireita. Paitsi heti sen jälkeen kun sitä otti niin se tuntui aivoissa asti ja maistui kamalalta suussa.

9. Säde-82 Vierailija

Minkälaisia ne piikit muuten on mitä tarvii pistää tuossa icsissä? Onko ne sellasia kynämalleja niinku esim. diabeteslääkkeet vai ihan ruiskuja ja ite pitää ottaa lääke purkista jne.? Oon miettiny, et miten mä kykenen itseäni pistämään kun siihen kai tässä vielä mennään.. Kynämallilla vielä voisin ajatella tuikkaavani itseäni suht helposti, mutta ruiskun kanssa en tiiä miten käy..

Maanantai lähestyy ja mua on alkanu pelottaa se, että se sattuu ihan älyttömästi, kun luin netistä toisten kokemuksia. Lopetin kyllä lyhyeen kun aloin panikoimaan. Jos mä oon kestäny sen, et gyne joskus 10v sitten otti koepalan/tai jonku "raaputusnäytteen" "ulkosynnyttimistä" puuduttamatta (toiste en olis kyllä samaan operaatioon olis menny, sen verran hel*etisti se sattu) niin kai mä kestän yhden aukiolotukimuksenki, toivottavasti.. Eniten pelottaa se katetrin (tai minkälie johdon) työntäminen kohtuun. Papassaki se kourasee pahiten jos joku tumpelompi on ottamassa ja tuikkii hirveesti kohdunsuulla.

10. Minni_ Vierailija

Mä piikitin muniksia kasvatellessa kynämallilla (Gonal F), ja se meni aika harmittomasti. Piikki on tosi ohut, ja vaikka mua yleensä hirvittää verikokeet ja muu piikitys, niin se meni ensimmäisen kerran jälkeen tosi helposti. Aluks jännitti pistää, mut sen jälkeen oli sellanen olo et höh, eihän toi melkeen edes tuntunut.

Irroituspiikki (Pregny) oli sen sijaan vähän paksumpi, ja sen ainoan kerran kun se piti laittaa niin jännitti vähän, se oli sellainen "ruiskumalli". Muutaman kyyneleen ja kymmenen minuutin jännittämisen jälkeen sain tuikattua sen massuun.

En edes vielä tiedä millainen se Suprefact on, mutta kyllästyin siihen sniffailuun kesken työpäivää (kun piti sniffata 8 tunnin välein), niin piikittelen mielummin kerran päivässä oli millanen ruisku tahansa :)

11. [email protected] Vierailija

Minni; lyhyeeseen vaihdettiin ihan viime hetkillä, ilmeisesti ton PCO löydöksen takia. Mulla alkaa pistokset jo heti kp2. Puregon pistokset on myös sillä kynällä joten helppoa pitäs olla jos vaan kykenee tuikkaamaan sen piikin sisään. Se punktio mua jännittää ihan tajuttomasti.

12. Säde-82 Vierailija

No onneksi mulla on sentään tota mahaa mihin sit pistää.. :)

Kuinkahan mua jännittää sit punktio jos kerta aukiolotutkimuskin jo näin paljon..

Vaikuttaakohan verenpaine muuten mitenkään mihinkään lapsettomuusasiaan.. Kävin tänään työterkkarissa tarkastuksessa ja oli hieman koholla, et pitää seurailla.. :( Tai voiskohan clomit vaikuttaa siihen.. No, tää on taas tämmöstä pohdintaa mitä pitää muistaa ens viikolla kysyä.. Ihmeellistä kun sai käydä vastaanotolla ilmaiseksi ja verikokeistakaan ei tarvi maksaa mitään..!! =) Pieni verenkuvakin otetaan, mitähän se kertoo?

13. Säde-82 Vierailija

On tää kanssa.. Taitaa se ovis "hyvässä" lykyssä osua juuri ens lauantaille niin jää nyt sit menemättä inssin takia kaverin juhliin sillon lauantaina.. Tai no tietty jos huomenna on huonoja uutisia, eli putket on tukossa niin sittenhän sitä inssiä ei ole vaan saan tyhjentää pankkitilini.. :(

Töissä tapasin viime viikolla yhden naisen, joka kuullessaan mun iän totesi, että jos he olisivat saneet lapsen, niin se olisi suurinpiirtein mun ikäinen. Sanoi käyneensä miehensä kanssa hoidoissa ja molemmissa vika, mutta tulosta ei syntynyt. Oli jotenkin vieläkin hirmu surullisen oloinen asiasta ja sanoi, mulle, et noi (lapsia leikki lähellä) ei kuule aina ole itsestäänselvyyksiä.. Mä siihen sitten vaan, että eivät todellakaan ole.. Minkähänlaisia hoitoja sillon vajaa 30v sitten on ollut mahdollista tehdä? Kun eikös eka suomen koeputkilapsi syntynyt joskus -80 luvulla?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri