Tammimammat 2008 (6)

  • Viestiketjun aloittaja UUSI!!
  • Ensimmäinen viesti
UUSI!!
SYNTYNEET:

23.12. Catriina, tyttö 51cm, 3470g, päänymp. 35cm, rv38+4
24.12. Simb@, poika 49 cm, 3210g, päänymp. , rv37+2

LASKETUT AJAT:
01.1.2008 aamu76, ensimmäinen, Etelä-Karjala
01.1.2008 Laura81, ensimmäinen
01.1.2008 Heppe 80
02.1.2008 Muumi07, ensimmäinen,
02.1.2008 Catriina, ensimmäinen, Pohjois-Pohjanmaa
02.1.2008 Jumbojätti, toinen, Hyvinkää
02.1.2008 Into 77, ensimmäinen
04.1.2008 Narwhal, toinen,
06.1.2008 Möhkömamma, neljäs
07.1.2008 Anni 83, ensimmäinen , Länsi-Suomi
07.1.2008 Tähti-08
09.1.2008 Ulla79, ensimmäinen, Sipoo
10.1.2008 Maagi08, toinen,
12.1.2008 Simba@, ensimmäinen,
13.1.2008 vm-74, ensimmäinen
13.1.2008 mamsu, toinen
14.1.2008 Nintsu -81, ensimmäinen, Uusimaa
16.1.2008 Lumi80, ensimmäinen
17.1.2008 Nasu86, ensimmäinen, Länsi-Suomi
17.1.2008 Lie, ensimmäinen, Helsinki
20.1.2008 Ansku 81, toinen, etelä-pohjanmaa
21.1.2008 Choco, toinen, Uusimaa
21.1.2008 Nunnu79, ensimmäinen, Uusimaa
21.1.2008 Talvikki08, toinen, Varsinais-Suomi
22.1.2008 Mamma?, ensimmäinen
23.1.2008 Emmu, toinen, Länsi-Suomi
23.1.2008 Rosa, ensimmäinen
23.1.2008 Huima, toinen
24.1.2008 Muska78, ensimmäinen, Helsinki
27.1.2008 Meitei, toinen
28.1.2008 Nuppu80, ensimmäinen
05.2.2008 Op, ensimmäinen
 
Nuppu80
HEissulivei kaikille!

Terveiset Tallinnasta! EN jäänytkään sinne synnyttämään mutta oli sellanen merenkäynti menomatkalla että meinasin oksentaa. Mutta hyvin meni matka ja jaksoin kokonaiset 6 tuntia hillua shoppailemassa :)

Nyt sitten alkaakin loppukiri että kuka kerkiää saamaan nyytin tän vuoden puolella ;) oiskohan jumbis kun jo siihen malliin teksteissä polttelee... :) Mullakin on kyllä öisin alkanut tulee kaikkia selkävaivoja ja kaameita menkkakipuja välillä ettei saa unta ja tilannetta ei helpota ku yks takoo kylkeen.. Mutta päivisin oon ihan "terve" eli ei kai meikäläisen vuoro tuu ihan heti.

Mutta ihanaa on lueskella teiän synnytyskertomuksia, jotenkin niin elävästi kirjoitatte että on hyvä valmistella samalla itteensä siihen :)

Mutta tänään korkkaan alkoholittoman punkun ja ammun muutaman raketin!

Mukavaa vuoden vaihdetta tammiksille!

Nuppu+ myllerö 35+6

 
Ulla79
Kylläpä oli hurja tarina Simballa kerrottavana. huuuuh! Itku tuli tuossa silmään. Mitä kaikkea sitä saakaan kokea, ja kuinka kaikki ikävä unohtuu syntymän jälkeen. Pian me muutkin päästään kokemaan tuon tuskan ja uskomattoman ilon ja rakkauden.. Kiitos Simba sun jutusta, oli koskettava ja ihana kuulla että te kaikki voitte todella hyvin vaikka alkuvaikeuksiakin löytyi :)

Täällä rintamalla ei mitää uutta. Pari kivuliasta supparia ja thats it. Taitaa kaveri päästää mut viettään rauhassa uutta vuotta muutaman raketin ja alkoholittoman kera. Eli näillä näkymin tammikuulle puolelle päästään!

Ketuttaa kun taas yrtin tunnin verran, 5 min välein soitella tuonne neuvolaan, kun niillä on se tunnin puhelinaika. Ja en päässyt läpi. Taas vaan varattua <o( Niin tyypillistä. Olisi pitänyt saada tietää noi verikokeen tulokset. Harmittaa. Surkea systeemi. No tietää et jos kuitenkin vähäänkään jotain ongelmaa niin soitan sit äippäpolille suoraan. Siellä kun vastaavat aina ja nopeasti :)

Niin.. ja:

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA kaikille tammimammoille!!!!!
Katsotaan mitä vuosi 2008 ja varsikin tammikuu tuo tullessaan :)
Pitäkää hauska aatto!

Ulla & masu 38+5
 
Huima76
Ihana synnytyskertomus Simballa, kiitos kun jaksoit ja maltoit tulla sen tänne kertomaan! Ihan tuli oma 2 vuoden takainen kertomus mieleeni (rv36+6, ei sairaalakassia pakattuna, kolme päivää aiemmin neuvolassa sanottiin, ettei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä... synnytyksessä ei kipulääkkeitä keretty antamaan jne...)

Mulla muuten edelsi synnytystä samanlaisia tuntemuksia kuin esim. Jumbiksella noin kolmen-neljän päivän ajan, eli kyllä se lähtö teillä varmasti on tosi pian synnyttämään! Jännää!

Itselläni oli tänä aamuna ihan normaali olo, mutta vähän aikaa sitten tuli kipeä supistus (ensimmäinen moneen päivään) ja sitten tuli huono olo ja piti käydä ripulilla :eek: Nyt vähän oksettaa. En tiedä, enteileekö jotain vai onko muhun iskenyt vatsatauti. Toivon, ettei vauva syntyisi tänään, sillä olen ajatellut pyytää vauvan kummiksi serkkuani, jonka äiti kuoli tasan kolme vuotta sitten uuden vuoden aattona. Tuntuisi serkusta varmaan jotenkin inhottavalta ruveta kummiksi lapselle, jonka syntymäpäivä osuisi samalle päivälle hänen raskaimman menetyksensä kanssa. Toivon myös, ettei vauva syntyisi ennen ensi viikon sunnuntai-iltaa, sillä olen ilmoittanut kaksi koiraani koiranäyttelyyn, jotka on sunnuntaina, ja ilman muuta haluaisin olla siellä mukana katsomassa ja kannustamassa omia kasvattejani! Välillä olen naureskellut, että tässä vauvan syntymässä on tarkkaan kalenteroitu päivät, jolloin syntymä sopii ja ei sovi :) Vaikka kokemuksesta tietenkin tiedän, ettei homma näin mene.

Oikein ihanaa uuttavuotta!
Huima
 
~Rosa~
Mukava oli lukea Simbankin kertomus. Toisaalta mulla kyllä tulee kylmä hiki otsalle, kun alkaa ajattelemaan synnytystä. Onkohan mullakin liian ruusuiset kuvitelmat siitä???Huh huh... Viime yönä näin muuten unta, että olin jo viikolla 56, eikä mitään merkkejä synnytyksestä! Lääkäreille huusin ja kiljuin, kun kenenkään mielestä vielä ei kannattanut edes käynnistää! Siskoni oli myös nähnyt viime yönä unta, että oli ajanut minut ja kolmen päivän ikäisen tyttövauvan kotiin sairaalasta:) Saapa nähdä onko enneunia... Että mentäis niinkö REILUSTI (ei ehkä kuitenkaan ihan 16 viikkoa kuitenkaan...) yliajalle, syntyis tyttö... Vaikka miehen haluan kyllä meitä hakemaan!

Ulla: Minä tykkään myös just sellaisista vanhanaikaisista nalleista. Aivan ihania. Ostinkin vähän ennen joulua Piiperöisen sänkyyn istumaan sellaisen ison, ruskean nallen, jolla on pikkuinen, samanlainen sylissä ja ne vielä yhdessä pitää sydäntä:) Tosi hellyyttävä. Just sellainen OIKEA nalle. Ja se mobilekin oli just aivan ihana. Nyt oon kovasti mietiskellyt, että olisi ihana saada uuteen kotiin sitten lapsen huoneeseen jotain ihanaa, vcastaavanlaista vaikka nalle-boordia tai ihan vaan tapettia...

Täälläkin siis tosiaan mennään (tai näytetään menevän) uuden vuoden puolelle. Ei mitään merkkejä synnytyksestä. Ylihuomenna tulee rv37 täyteen. Aamulla mulla ei meinannut enää viiden jälkeen nukuttaa ollenkaan, kun mies lähti töihin. Luin lehteä ja makoilin sängyssä. Sitten onneksi sain vielä unen päästä kiinni ja heräsin kymmeneltä, lonkkia kolotteli. Kun nousin ylös, niin ei olekaan ollut mitään vaivoja.

Illalla meinattiin mennä kavereille juhlistamaan vuoden vaihtumista. Heille syntyi lokakuun lopussa vauva, että todella rauhallisissa merkeissä sielläkin. Mulla miehellä on vielä päivystyshuki töistä 2.1 asti, juurikin vapaapäivät, että ei hänkään voi senkään takia alkaa rilluttelemaan. Eikä alkaisi muutenkaan. Joulunakin meni vaan yksi saunakalja, sitäkin ennen katseli ja kyseli multa, että voiko ottaa, vai pitääkö lähtä sairaalaan:)

Mutta, HYVÄT UUDET VUODET KAIKILLE TAMMIMAMMOILLE!!! Ja niinkö Ulla taannoin totesi, katsotaanpa mitä tammikuu tuo tullessaan... ;)

Rosa ja Piiperöinen rv36+5

PS: Uskokaa tai älkää, Heppe on synnyttämässä! Ja seuraava on Jumbis...!
 
Nintsu -81 (sen mies)
Meille syntyi 30.12.2007 pienoinen poika. Äiti ja poika voivat hyvin! Poika on 47cm ja 2420g. Nintsuni jatkaa kirjoittelua, kun pääsee kotiin.

Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
~Rosa~
SYNTYNEET:

23.12. Catriina, tyttö 51cm, 3470g, päänymp. 35cm, rv38+4
24.12. Simb@, poika 49 cm, 3210g, päänymp. , rv37+2
30.12. Nintsu -81, poika 47cm, 2420g, päänymp. , rv

LASKETUT AJAT:
01.1.2008 aamu76, ensimmäinen, Etelä-Karjala
01.1.2008 Laura81, ensimmäinen
01.1.2008 Heppe 80
02.1.2008 Muumi07, ensimmäinen,
02.1.2008 Catriina, ensimmäinen, Pohjois-Pohjanmaa
02.1.2008 Jumbojätti, toinen, Hyvinkää
02.1.2008 Into 77, ensimmäinen
04.1.2008 Narwhal, toinen,
06.1.2008 Möhkömamma, neljäs
07.1.2008 Anni 83, ensimmäinen , Länsi-Suomi
07.1.2008 Tähti-08
09.1.2008 Ulla79, ensimmäinen, Sipoo
10.1.2008 Maagi08, toinen,
12.1.2008 Simba@, ensimmäinen,
13.1.2008 vm-74, ensimmäinen
13.1.2008 mamsu, toinen
14.1.2008 Nintsu -81, ensimmäinen, Uusimaa
16.1.2008 Lumi80, ensimmäinen
17.1.2008 Nasu86, ensimmäinen, Länsi-Suomi
17.1.2008 Lie, ensimmäinen, Helsinki
20.1.2008 Ansku 81, toinen, etelä-pohjanmaa
21.1.2008 Choco, toinen, Uusimaa
21.1.2008 Nunnu79, ensimmäinen, Uusimaa
21.1.2008 Talvikki08, toinen, Varsinais-Suomi
22.1.2008 Mamma?, ensimmäinen
23.1.2008 Emmu, toinen, Länsi-Suomi
23.1.2008 Rosa, ensimmäinen
23.1.2008 Huima, toinen
24.1.2008 Muska78, ensimmäinen, Helsinki
27.1.2008 Meitei, toinen
28.1.2008 Nuppu80, ensimmäinen
05.2.2008 Op, ensimmäinen
 
Huima76
Wau, paljon onnea Nintsulle, miehelle ja pikkupojalle!

Mua edelleen supistelee (ei onneksi pahasti) ja on paha olo, mutta yhtenä kappaleena haluan vielä pysyä! Esikoisen ilme on pakko päästä näkemään, kun hän raketteja katselee - viime uutenavuotena hän suorastaan rakasti raketteja!

Hyvää uutta vuotta!

Huima
 
Catriina
PALJON ONNEA NINTSU JA KOKO PERHE POIKAVAUVAN JOHDOSTA!:)))

Simba, multa ei leikattu välilihaa vaan se repesi ponnistusvaiheessa. En kyllä tuntenut yhtään repeämistä. Kätilö suihkutti jotain sinne ennen ponnistusvaihetta tai voi olla että saamani epiduraali vei ko. paikasta tunnon pois. Tikkien laittaminen ei tuntunut myöskään missään vaikka näin kuinka kätilö hääri neulan ja langan kanssa.

Jumbojätti, varmasti pääset kohta synnyttämään. Tähti ja Heppe taitavat olla jo tositoimissa.

Tällä kaikki ok. Vauva on aivan ihana ja superkiltti. :)))

Tsemppiä kaikille odottaville tammimammoille ja suloista vauva-arkea jo vauvautuneille!

Onnellista Uutta Vuotta 2008!

Catriina ja Ruusunnuppu 8 päivää








 
Choco
Kovasti paukkuu ja räiskii ulkona. Oltiin tytön kanssa melkein kaksi tuntia ulkona nyt illalla ja odotellaan, että anoppi hakee meidät niin mennä heille (asuvat vajaa 2 km:n päässä) uutta vuotta viettämään. Mies on iltavuorossa töissä, mutta tulee vähän yhdeksän jälkeen juhliin mukaan ja raketteja ampumaan.

Aamulla oli neuvola kolmen viikon tauon jälkeen. Paino oli joulusta yms huolimatta tippunut vajaa 2 kg. (Edellinen lukema oli 84.9 ja nyt 83.2) vajaa kymmenen kiloa on vissiin tullut. Samoin rautaa pitää popsia oikein urakalla ettei ole vauvan syntymän jälkeen ihan väsynyt. Hemoglobiini oli 112. Muuten kaikki hyvin. Sf-mitta oli tasan 30 cm eli sentin edelliskerrasta tullut lisää.

Mutta kaikkein ihanin ja merkittävin asia oli se kun nl-täti kuuli, että nl-lekuri oli käskenyt lopetella masennuslääkkeiden syöntiä, niin hän olikin asiasta eri mieltä. Kun ei saanut uutta aikaa neuvolan lääkärille (aikaisin olisi ollut tammikuun lopussa), niin soitti puolestani terveyskeskukseen ja sai akuutti ajan ensiviikolle, että voitaisiin jutella lääkitys uusiksi. Sitten hän soitti vielä synnytyssairaalaan ja konsultoi siellä lääkäriä, joka neuvoi jatkamaan puolikkaalla ensiviikon lääkäriaikaan asti. Ja imettäessäkin voi kuulemma syödä. Olo on niin helpottunut! :)

Ihanaa, että löytyy vielä alalta ihmisiä, jotka oikeesti välittää eikä vaan suhtaudu kuin liukuhihna-tavaraan :)

Nyt ei ole muuta stressiä kuin vaunut sitten...tai se kun niitä ei vielä ole eikä oikein tiedä millaiset...tytön kanssa (3,5 v) ollaan samaa mieltä, että haluttais punaiset.
Jos tämä toinen olisi varmuudella tyttö niin tilaisin varmaan Espritin vaal.punaiset Girl -rattaat.

Hyvää uutta vuotta kaikille tammimammoille ja onnea jo synnyttäneille ja paraikaa synnyttäville (?) !!!
 
op
onnea hurjasti kaikille vauvan saaneille! tuttuni sai myös tänään tyttö vauvan, syntyi tismalleen laskettuna aikana, aika jänskää.

nyt alkaa ehkä eniten näkymään tää mun hännän huippuna olo, kun muut on jo synnytystuntemuksissa tai saaneet vauvoja. ittellä ei mitään uutta tilassa, sikspä olen ollu aika hiljaa, vaikkakin luen joka päivä muiden kuulumiset..jonkinlainen riippuvuus taitaa olla tähän palstaan :). nykyisin kyllä supistelee joka päivä useaan otteeseen, mut ei kipeästi siis. ja mua rupes vähän askarruttaan, et kun monella on tullu toi synnytys noin puun takaa vaik lääkäri on sanonu, ettei mitään viitteitä synnytyksen tuloon ym.. et onkohan se kuitenkaan ihan viisasta siis lähteä yksin junalla kolmen tunnin päähän viikonloppuvierailulle kaverin luo? nuppukin käväisi tallinnassa, joten onhan se kuitenkin edes suomessa.. viikkoja sillon olis kasassa 35+3 eli aikaa kyl laskettuun aikaan monta viikkoa.. ottakaa joku kantaa jollain tapaa, et kantsiiko lähteä. ja nuppu askarruttiko sua yhtään reissuun lähtö tai millaset fiilikset sulla on raskauden kans?

pian nakit parilaan ja pottusalaattia kylkiäiseks.

34+6

p.s. millasia mahan ympäryksiä teillä muilla on? mittasin juuri navan kohdalta 99 cm ympäryksen.

p.p.s. onko synnytyksen jälkeen se maha yhtään kipeä/arka vai voiko tosiaan samantien maata mahallaan? se on nimittäin yks juttu, josta voisin maksaa jokusen setelin, siis et pystyis olla mahallaan! normaalisti nimittäin nukun, luen ja olen koneella aina mahallaan..
 
Choco
Navanympärys n. 105 cm! Empäs ole tullut edes ajatelleeksi mittailla, mutta OP:n viestistä innostuneena ajattelin kokeilla. En kyllä edes muista mikä mun vyötärö normaalioloissa oli...

Synnytyksen jälkeen maha voi olla vähän kipeä jälkisupistuksista johtuen eli kun kohtu palailee takaisin kokoonsa. Huomasin viimeksi, että imettäessä alkoi tuntua, mut se tuntui lievältä menkkakivulta. Toisilla voi olla kivuliaampaa...ja lisäksi sellainen kiva juttu on odottamassa (uudelleen synnyttäjänä) että ne jälkisupparit on paljon kivuliaampia, näin olen kuullut.

Taidan mennä hakemaan vähän limua :)

Kauhee pauke ulkona, toivottavasti tyttö saa silti nukuttua. Pelkäsi raketteja joten meiltä jäi ulkoilu ja ampumiset vähemmälle. Kuulosuojaimet olis olleet hyvä juttu.
 
Tähti-08
Heips!

En ehtinyt vielä ketjua lukemaan, mutta pikaisesti vain kuulumisia eli meidänkin pikku nyytti syntyi vielä joulukuun puolella =) 30.12.2007 klo 14:11 poika-vauva ja painoa noin 3,7kg!!!! Päästiin kotiin jo seuraavana päivänä eli tultiin joskus yhdenksän aikoihin illalla kotiin juhlimaan Uutta Vuotta kolmestaan :)))))))))

Tähti ja vauveli 1 pvä
 
~Rosa~
Onnea Tähdelle! Pian pääsitte kyllä sairaalasta kotiin! Ja taas sitä synnytyskertomusta odotellessa, kunhan jaksat pidemmästi tarinoida. Samoin Nintsu. Seuraavaksi jos tyttöä koitettaisiin pukata kehiin, alkaa olla aika poikavoittoinen porukka:)

Tultiin juuri kotiin uuden vuoden "juhlinnoista" ja oli vielä pakko tulla kurkkaamaan uusimmat kuulumiset, kun konekin jäi päälle... Ja olihan täällä uutisia! On tämä jännää aikaa!

Hyvää tätä vuotta kaikille!

Rosa ja Piiperöinen rv36+6 (huomenna ollaan täysiaikaisia!)
 
Jumbojätti
Onnea Nintsun perheelle ja Tähden. =)

Eilen juhlittiin uutta vuotta rakettien kera. lapset eivät vaan oikeen jaksaneet innostua kovin kauaa raketeista ja lähdettiinkin sitten sisälle leikkimään. Käytiin ampumassa omat raketit jo seitsemän aikaan. Mulla oli olo ihan hyvä koko illan ja jaksoin ihme kyllä juosta lapsosten perässä. Oltiin siellä miehen siskon luona, hänellä kaksi poikaa ja sitten siellä oli vielä meidän lisäksi miehen veli poikansa kanssa. Ja ikä jakauma oli 1,6v- 5v. Meluakin riitti ja kuhmuja tuli muutamalle kun eivät uskoneet, ettei sohvalla saa pomppia...
Kotiin saavuttiin sitten kymmenen jälkeen ja laitettiin tytö nukkumaan. Jäätiin vielä miehen kanssa töllöä katsomaan ja meidän vieressä iso leikkikenttä jossa ihmiset sitten paukuttivat rakettejaan ja niitäkin tuijotettiin takapihalta välillä. Siinä kahdentoista jälkeen ä aloin olemaan niin poikki, et painuin sänkyyn nukkumaan.
Klo.2.00 heräsin tosi huonoon oloon, olin mä aamulla vähän valittanut huonoa oloa ja alaselän ihlomista. Noh, siinä menein sitten veskiin ja massu ihan kuralla. Supisteli ja olin varma että lähdetään synnärille...olin just ennen unia miehelle naureskellut,että ei saatu 2007vuoden vauvaa. Noh, kävin vähän vettä juomassa ja takaisn sänkyyn. Koko ajan tutnui myös että oksennan. Lopulta ä olen kuitenin saanut unta ja nukkunut tosi sikeesti. Nyt aamulla herätessä ei ole muuta kuin niuset vähän kipeet, mutta sellanen olo että lähtö tulee varmaan tänään. Välillä jomottaa menkkakipuisesti ja supistelee...kuuma suihku nytt vähän rentoutti,mutta katsotaan....

Eli näin hyvin meni taas viimeyö. Äitini kanssa jutellessa hän kertoi, että me tytöt (i-sisko rv38, minä rv39, p-sisko rv38) ollaan tultu etuajassa ja mun veli tuli rv 41+3( oli kyllä laskettu väärin), että jos mulle tulee olemaan sama homma?! Tai sitten meidän pikkunen vaan tykkää kölliä lapsivedessä massun suojissa. ;)

Nyt taidan mennä lepäämään ja katsomaan sen sairaalakassinikin loppuun....

Jumbis rv 39+6
 
Huima76
Onnea Tähti ja koko perhe!

Ja Jumbojätille tsemppiä, kyllä se lähtö on varmasti jo tänään, kuulostaa ihan siltä!

Me oltiin eilen ulkona varmaan 2 tuntia katsomassa raketteja (ihania, ja tyttö hihkui aina innoissaan, että lisää!) ja nyt mulla on kurkku kipeä. Vieläkö piti saada noin kolmaskymmenes flunssa tälle raskausajalle...?

Hienoa vuoden alkua kaikille meille! Elämme jännittäviä aikoja...

Huima rv36+5 (?)
 
Nuppu80
Heissulivei ja onnittelut Tähdelle! (alkaa vauvoja aika lailla näköjään kohisten tulemaan;)

Op, kyllä mua mietitytti se Tallinnaan lähtö varsinkin ku kaveri joka ei tiennyt risteilystä, oli nähnyt unta että synnytän laivalla :) Mutta oloni oli kuitenkin niin hyvä että päätin ottaa "riskin".. Aamulla, ennen lähtöä oli niin reipas olo, etten epäröinyt enää yhtään lähteä ja reissu oli kuitenkin vain päivän mittainen. Ehkä sun tapauksessa uskaltautuisin sinne reissuun jos olo on hyvä kun kuitenkin saat joka tapauksessa synnyttää Suomessa jos se hetki tulee.. Mutta ymmärrän jos haluat varman päälle pelata koska olis tosi tylsää jos esim mies ei "ehtisi" mukaan tms.

Jumbojätti, millä viikoilla sait ensimmäisen vauvelin? Oot varmaan kertonu, mutten muista... mietin vaan tuota kun pohdit että äitees on saanut tytöt etuajassa.. että tuliskohan saman lailla sun vauvat.. :) Meiän äiteellä on kaikki kolme tyttöä tullut tasan 5 päivää myöhässä eli kai mäkin odottelen sitten vaaveroista tulevan helmikuun alussa :) Vaikka kyllä se sais jo tulla kun alkaa tuo nukkuminen hieman olee tuskallista..

Nyt on paukut poksuteltu ja alkoholitonta kuoharii nautiskeltu (oli muuten tosi hyvää!) ja oltiin jopa eilen yökerhossa kavereitten kaa käymäs... Olipa hauskaa seurailla kännisiä ihmisiä ku itte oli selvä :) hihii

Nuppu + myllis 36
 
Jumbojätti
Nuppu: Tyttö syntyi rv 38+5. Eli tämän pikku herran kohdalla mennään ainakin tasan rv 40. Eihän noi synnytykset mitenkään periydy äideiltä, mutta jotain kohtalon ivaa voi olla...=)

Me lähdetäänkin tästä hakee ABC:ltä leipää ja sitten miehen siskolle syömään. Alaselkää vihloo välillä ja supistelee...toivottavasti jaksais nyt sen verran, että päästään syömästä takaisin kotiin.
 
emmu
Onnea paljon Nintsulle ja Tähdelle!

Op:lle siitä mahallaan nukkumisesta sen verran, että mä odotin sitä kanssa kuin kuuta nousevaa esikoisen jälkeen. No sitten kävikin niin että rinnat oli niin täynnä maitoa, ettei niiden kanssa pystynyt olemaan yhtään mahallaan. Kaikki paikat täynnä maitoa heti, jos vähänkään yritti kääntyä mahalleen. Mäkin odotan tosi paljon sitä että saisin nukuttua mahallaan, mutta kyllä se maidon tulokin siitä sitten aikanaan tasaantuu eikä rinnat vuoda niin helposti.

Täällä ei muuta uutta. Eilen tuli supistuksia pitkän aikaa vartin välein, mutta sitten ne loppui. Esikoinen syntyi laskettuna päivänään eli voihan se olla että pitää tämänkin kanssa odotella sinne tammikuun loppuun. Jotenkin vaan epäilen tuota, kun oon ollut niin kipeä tästä jo nyt. Toivottavasti pääsis jo kohta synnyttämään. Miehenkin ohjelmistoon sopis tosi hyvin just nyt ;)

Toivottavasti kaikkien uusi vuosi on lähtenyt mukavasti käyntiin. Täällä sataa hiljalleen lunta ja pakkasta on muutama aste. Tultiin just pulkkamäestä ja varmaan mennään päikkärien jälkeen uudestaan. Sen verran innoissaan tuo poju tuosta pulkastaan ja erityisesti pulkan ratista!
 
op
nuppu, mua rupes mietityttään se reissuun lähtö, kun monelle synnytys olikin tullu ihan yllättäen..siis, ettei ole ollu esim. jumbiksen kaltaisia oireita, joista huomais, et kohta varmaan tulee. aiemmin en sitä miettiny mitenkään riskaabelina reissuna, kun ei ole ollu mitään oireita. joulun aikaan mua on alkanu nyt sit kuitenki supistelemaan useammin, ku aiemmin. ne ei ole kipeitä lainkaan, puristavia vain, mut niitä tulee paljon. eilen illallakin tais tulla joku 5 tunnin sisällä, yöllä monesti ja heti aamusta taas..siis vaikken liikkuis mitenkään. myös häpyalue on kävellessä nyt suht arka. harjoitussupistuksiahan ne on, mut ne nyt yhdistettynä puun takaa synnyttämään lähtötarinoihin saa arveluttamaan. en siis usko, et siinä kävis niin, et matkalla tulis synnytys, mut mut.. niin ja mieshän ei olis täällä silloin kuitenkaan, kun on työreissussa pe ja la, et ei se ehtis mukaan muutenkaan. ehkäpä mä lähden..ja sit mulle käy niinku simb@lle :), ilman miestä tosin.. mulla on kyllä vahvasti sellanen fiilis, et ei synnytys tulis kuin vasta helmikuussa.. nupun kans yhdessä ollaan sit siel haikaranpesäs :)

onko muilla muuten jotenkin tosi selkeä visio siitä, et miten synnytys sit "menee" (kun sehän menee suunnitelmien mukaan tietty :) ). siis tarkoitan, et tiedättekö, et mitä kivunlievityksiä haluatte ja millon ym.. mulla on jotenkin ihan hakusessa. en siis muista valmennuksista mitään ja en tosiaan tiedä mitä kivunlievityksiä olis hyvä käyttää, jos siltä tuntuu, et taju lähtee. jostain luin tai kuulin, et sen puudutteen kohdunsuulle saa vaan toistamiseen synnyttävät eli ei ensisynnyttäjät lainkaan. onko tossa mitään perää ja olisko toi edes hyvä ja millon sellanen laitettais? lohdullista on lukea noita kertomuksia muista tammimammoista, jotka on selviytyny melko lyhyellä synnytysajalla. mun parilla tutulla nimittäin synnytykset on kestäny monta päivää, joten olen jotenkin olettanu, et se on väistämättä edessä. mut hei noihan kuulosti ihan tosi lyhyiltä ponnistusajoilta esim..toivottavasti selviäis urakasta itekkin noin lyhyen kaavan mukaan ja ilman mitään pysyviä vaurioita. mua tosi paljon nimittäin synnytyksessä pelottaa se, et saattaa lantionpohjan lihakset mennä ihan sököks ja sit tulee virtsan/kaasun/kakanpidätysongelmia.. hhhhhuuoh..

minä olen luullu/ajatellu, et synnytykset periytys jonkun verran äidiltä. ainakin sen suhteen, et millanen synnytys on ollu esim kestoltaan. siks ehkä olen ajatellu myös, et se ennen tai jälkeen lasketun ajan syntyminenkin olis jotenkin edes periytyvää. tiedä sit..kohtahan voi niitä vertailla. ehkä pitää nyt lähteä aamutoimille.

onnea tähdelle!

35+0
 

Yhteistyössä