Tammimammat 2008

  • Viestiketjun aloittaja Catriina
  • Ensimmäinen viesti
aamu76
Hei Catriina!

Täällä yksi tammimamma. Kaikki on vielä niin alussa ja välillä tuntuu, että voiko tää edes olla totta. Hoitoja jo useampi vuosi takana. Oletko ollut jo neuvolaan yhteydessä? Minulla on torstaina varhaisultra ja sydän ääniä mennään kuuntelemaan.


1.1.2008 aamu76, ensimmäinen, Etelä-Karjala
 
Henriikka (vierailija)
Hei!
Täällä on myös yksi toivekas... Oli pakko kirjoittaa, vaikka yleensä vain "taustailen". Laskurin mukaan la 2.1.2008 ja olen menossa myös torstaina varhaisultraan (7+1). Haluan varmistella, koska edellinen raskaus olikin tuulimuna. Toivotaan, että siellä jo näkyy jotain, ehkä varasin ajan liian aikaisin, en tiedä..toivossa on hyvä elää :)
 
Catriina
Moi Aamu76 ja Henriikka,

sain ekan neuvola-ajan touko-kesäkuun vaihteeseen. Neuvolatädin mukaan silloin on raskausviikkoja takana vajaa 9...

Onnea teille molemmille varhaisultraan! :) Pitää itsekin harkita sitä.
 
simba@
Moi.

Täällä kans tammimamma. Tuntuu ihan oudolta, sillä tein raskaustestin maanantaina ja postiviistahan se näytti. Tein uuden testin varuiksi vielä tiistai-aamunakin ja viiva oli tummentunut entisestään.

Olen todella hämmentynyt tilanteesta, mutta myös äärettömän onnellinen. Jätin pillerit helmikuun lopussa pois ja melkeen heti siis tärppäsi. Laskettu aika 12.1.2008. Neuvolaan en ole vielä varannut aikaa.

Meille siis esikoinen tulossa. Minä oon 26, mies 31. En todellakaan arvannut, että raskautuisin näin helposti (monet tutut ovat yrittäneet monta vuotta, eivätkä ole vieläkään onnistuneet). Ajattelin, että meilläkin menisi vähintään monta kuukautta, ja olihan se melkonen "shokki" kun raskaustesti sitten kumminkin näytti plussaa.

Tänään olin kirjastossa lukemassa vauvakirjoja ja muutenkin ajatukset on melkeen pelkästään tässä vauvassa. Toivotaan, että kaikki menisi hyvin.

Onnea teille muillekin tammimammoille.
 
Muumi07
LA 2.1.2008, ensimmäinen tulossa (1 km rv 9).

Lapsettomuushoitoja takana, tämä raskaus saatu yhdistelmällä Puregon+Pregnyl+Inssi.

Mulla alkuraskaudenultra vasta viikon päästä, eli rv 7+1(?). Eikös nuo raskausviikot lasketa siten, että tuo ensimmäinen numero kertoo täyttyneet viikot (eikä alkavaa) ja plussan jälkeinen numero päivän, jossa ollaan menossa kohti seuraavaa täyttyvää viikkoa?
 
Narwhal
Meille on pikku-kakkonen tulossa 4.1, jos kutinsa pitää.
Tissit kipuilee välillä, eilen etoi koko päivän, tänään hetkellisiä oksetus-oloja.
Esikoisesta huomasin raskauden myöhemmässä vaiheessa, niin tää ihan alkupää on aivan uus juttu! :D
Hirvittää vähän, että pysyykö vauveli kyydissä, kun näin alussa tuo km-riski on vielä suuri..
 
Maagi08
Heips,
Onnittelut kaikille plussanneille! Täälläkin tuleva tammimamma. LA olisi 10.1.08 ja pikkukakkonen tulossa. Olo on vielä hämmentynyt, kun mitään "raskausoloja" en ole vielä havainnut ja minuakin arveluttaa alkuvaiheen km-riski. Tosin muistelen, että esikoista odottaessakin pahoinvoinnit ym. tulivat vasta vähän myöhemmin.

Muumi07: jos oikein ymmärsin niin kyllä nuo raskausviikot lasketaan niinkuin kirjoitit.

Onnea varhaisultraan menijöille.


 
Tammimammat 2008
01.1.2008 aamu76, ensimmäinen, Etelä-Karjala
02.1.2008 Henriikka,
02.1.2008 Muumi07, ensimmäinen,
03.1.2008 Catriina, ensimmäinen, Pohjois-Pohjanmaa
04.1.2008 Narwhal, toinen,
10.1.2008 Maagi08, toinen,
12.1.2008 Simba@, ensimmäinen,
 
Henriikka77
Moi!
Olin eilen varhaisultrassa...kirjaimellisesti! Oli liian aikaista, gyne sanoi, että raskaus on vasta viikolla 6, tai luultavimmin vasta viikolla 5! Tuohon kuukautiskiertoon ei oikein voi luottaa, koska tuulimunan tyhjennyksen jälkeen tuli 1 kuukautiset ennen raskautumista ja kierto voi olla vähän sekaisin. LA:kin varmaan sitten jossain vaiheessa siirtyy kauemmas kuin 2.1. Varasin uuden ajan kahden viikon päähän. Ainoastaan selvisi siis se, että olen raskaana ja raskaus ei ole kohdun ulkopuolinen. No, ei muuta kun odottelemaan uusia uutisia kahden viikon kuluttua...
ps. täytyy hieman muokata nimimerkkiä, koska Henriikka on jonkun käyttäjätunnus, joten kokeillaan nyt sitten vaikka...Henriikka77
 
Molla78
Mäkin kuulun kai tähän sakkiin... Jonkun laskurin mukaan laskettu aika ois 31.12., mut veikkaampa, et tammikuulle menee. Seitsemättä viikkoa viedään, ens viikolla eka neuvolakäynti. Ekaa odotan, toivottavasti pysyy kyydissä.

Hirveesti etonut tällä viikolla.
 
Henriikka77
Ainiin ja täytyy vielä lisätä, että ensimmäistä odotan ja länsi-Suomessa asustan. Suurinosa "imoittautuneista" onkin esikoisen odottajia...moninkertaisia mammoja ei vielä joukossamme olekkaan...
 
aamu76
On tämä odottaminenkin aika piinaavaa...ainankin näin monien lapsettomuus vuosien jälkeen sekä keskenmenon. Olin jo muutaman päivän onneni kukkoloilla....nyt kuitenkin äsken vessassa käydessä tuli TAAS rusehtavaa vuotoa ja menkkamainen selkäkipu tuntuu....onneksi on viikonloppu ja nyt pääsee kotiin lepäämään, josko se lakkaisi...yritän pysyä rauhallisena, eihän tässä muu auta. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.

Viikonloppuja!
 
narwhal
Mälsää, kun oireet on vähän lieventynyt, satunnaista etomista vaan, ja tissit alkaa oleen suht normaalit, siis ei kipuja isommin, niin hätäpäissäni mietin että mitä on tapahtunut, onko se vauvelinalku vielä kunnossa vai pois tulossa vai mitä kummaa..
Ekasta kun tosiaan olin jo pidemmällä, kun raskaus kävi ilmi, ei siinä paljon kerennyt miettimään että tuleeko se pois vai ei, nyt en tunnu paljon muuta miettivänkään.
Kuitenkin tiiän, että oireet saattaa ihan hyvin kadota ja tulla sit uudestaan.

Odottavat äidit on varmaan kauheita kaikkien muiden paitsi toisten äitien mielestä! :D
 
Maagi08
Täällä on ollut havaittavissa pientä etomista. Ajateltiin miehen kanssa, että mennään varhaisultraan. Kattelin Tekayn sivuilta, että toukokuun puolessa välissä sydänäänten pitäisi kuulua eli ens viikon lopulle tai sitten seuraavan alkuun varmaan varailen aikaa.

Pohjois-Karjalassa asustellaan ja perheeseen kuuluu miehen ja tyttären lisäksi pari karvakuonoa.

Viikonloppuja kaikille tammimammoille!
 
aamu76
Onko minkalaisia oireita? Täällä pissattaa jatkuvasti ja mieletön väsymys. Huomenna yksityisellä lääkkeiden purku ja ultra. Tänään olen taas kuunnellut itseäni niiiiin tarkkaan, että iskee epätoivo taas kyytiläisen matkassa pysymisestä. Juuri kun oli mukava viikonloppu ja kaikki tuntui hyvältä....
 
Narwhal
Etomisen ja vessassa juoksun lisäksi oon huomannut himon syödä lihaa. Siis oikein kunnon lihaa, mieluusti vieläpä sitkeää ja kuivaa, jossa on urakalla pureskeltavaa..
Ensimmäisestä mun teki mieli kalaa alusta asti.
Joko teillä muilla on jotain himoja? Mä aattelen asian niin, että kroppa tarvitsee jotain, mitä se lihasta saa, kun niin hirveesti sitä tekee mieli.

Eilen kun laitoin päälleni ennen väljää farkkuhametta, se tuntuikin yllättäen ahtaalta!!
Sisko kertoi, että sillä oli toisesta ja kolmannesta lapsesta jo ihan kanssa alkuviikoilla maha niin pinkeänä, ettei voinut pitää kaikkia vaatteita.
Hirvittää vähän, jos nyt jo vaatteet ahistelee, niin voi kökkö, millaisiin mittoihin sitä oikein kerkiääkään! :D Ulospäin ei tietenkään vielä mitään näy.
Kai ne kudokset sitten niin paljon on ekasta muokkaantunut.
 
-76-
hei ja onnea kaikille, jotku täällä vielä jänskäpäiviä viettää :) toivottavasti minustakin tulisi tammimamma ;-)

Ihan utelen teiltä kun jänskäpäivät on tuoreessa muistissa että millaisia oireita teillä oli ovulaation - kk alk.pv välimaastossa? rinnat kipeät, hieman menkkamaisia tuntemuksia vaiko ei mitään....
 
Nasu-86
Täällä on vielä yksi tammimamma :) Ensimmäistä odotetaan avokin
kanssa ja kauheasti jo jännittää.. Laskurin mukaan LA olisi 17.1.
mutta ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen saan varmaan tietää
tarkemman LA:n.. Eka neuvolakäynti olis 6.6.

Ihan uskomattomalta tuntuu, että oon jo nyt raskaana.. Yritystä oli
takana vasta neljän kierron verran.. Olin varautunut, että raskautumisessa
kestäisi paljon kauemmin...

Onnea kaikille tammimammoille, :D

17.1.2008, Nasu-86, ensimmäinen, Länsi-Suomi

 
Catriina
Huomenta kaikille,

Mun tekee mieli tuoreita vihanneksia ja hedelmiä sekä kylmiä maitotuotteita. Kaikenlaista raikasta ja viileää. Mullakin housut jo puristaa (viikkoja 6+5), eli turvotusta on. Väsyttää, mutta muuten olo on ok.
 

Yhteistyössä