Tammimammat ja -vauvat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Noa
  • Ensimmäinen viesti
pupuliini77
Ihan mahtavaa! Onnea Milolle! Kyllä se oksuilu taas loppuu... olix se joskus rv 26 paikkeilla? :) Mä sain onneks pitää työni (tai muuttuneen työni). Mut ihan mahtavaa! Parisuhde nyt on mitä on, mutta vielä jaksan ns. kestää...

Tehdäänkö treffit taas Jumboon? Meillekin voi kyllä tulla! Haluaisin kovasti nähdä kaikki!
 
Enzian
Moikka moi!

Pupuliini hienoa että sait pitää työpaikan!!

Magpie siulle oikein paljon tsemppiä synnytykseen!

Milo paljon paljon onnea raskaudesta ja jaksamisia raskausoireiden kanssa! Milloin sulla on laskettu aika?

Noa, mie kirjoittelen siulle ennen kuin tullaan Suomeen niin voidaan sopia milloin ja missä tavataan :) Me tullaan Suomeen 21.12 ja lähdetään takaisin 31.12.

Nyt on sitten jo joulukuu! Aika kyllä menee tosi nopeesti...Kiva kun tänne on tullut lunta, alkaa olemaan pikku hiljaa ihan joulutunnelmakin. Tänään pitäsi vähän laittaa jotain joulujuttuja kotona, pikkuleipien leipomisen taidan jättää ensi viikonloppuun :)

Ihanaa joulukuuta kaikille!
 
magpie
Hei vaan, meille syntyi 6.12. pieni poika, mitat olivat 50cm ja 3580g. Tällä kertaa pääsin synnyttämään alakautta ja kokemus oli hieno, kirjoittelen siitä vaikka vielä myöhemmin. Sunnuntaina päästiin sairaalasta ja nyt totutellaan elämään uudella perhekokoonpanolla.

Nyt ei ehdi tämän enempää kirjoittaa :)
 
noa...
Oikein paljon onnea magpie, mahtava syntymäpäivä teidän pojalla :) Ja milolle onnea raskaudesta ja tsemppiä oksuiluun ;) Hieno juttu! Siis se raskaus :D

Muistakin ois kiva kuulla!

Ja oikein hyvää joulun odotusta ja joulua kaikille!!
 
Enzian
Moikka!

Tulin vaan nopsaan kirjottelemaan kuulumiset ja toivottelemaan kaikille ihanaa joulun aikaa!
Me lähdetään huomenna kohti alamaata ja lentokenttää, käydään illalla hakemassa lomalapsi rautatieasemalta ja perjantaina lennetään sitten Suomeen :) Meihin iski näin "sopivasti" juuri ennen lomaa mahatauti koko perheeseen, mutta ollaan nyt suht parannuttu siitä, nyt on vaan kuopuksella vielä korvatulehdus kaiken lisäksi :( Pitää toivoa että kerkee perjantaihin mennessä parantua ainakin jonkun verran ettei lentäminen ole ihan kamalaa.

Toivotan kaikille jo nyt oikein hyvää joulua!!!
 
Milooo 84
Heippa! Onnea magpielle! <3
Hei mites tapaaminen sovitaanko tammikuulle
Ja ketä pääsee paikalle?
Kuinkahan moni on mun facebook ystävä?
Jos laitan sielt yksityisviestii?
Ollaax me pupuliini? Etin sut sielt ja liitän
:)

Hyvää joulua kaikille ja olkaahan kiltisti :D
 
pupuliini77
Onnea Magpie! Aikamoista, suurimmalla osalla tammimammeleista on jo toinenkin lapsi. Joillain jopa kolmaskin. Välillä itse haikailen toista, mutta parisuhde pitäisi varmasti olla vakaammalla pohjalla, jos siihen ryhdyttäisiin. Mies on toisen teon suunnittelua puhunut jo jonkin aikaa, mutta pohdinta meni hänen osaltaan jäihin, kun kuuli minun saaneen yhdeltä mieheltä tekstiviestin. Eli aika hataralla pohjalla on, kun yksi tekstiviesti hänen maailmansa luhistaa. Luottamus on olematon, sehän se. Ja molemmin puolin. Noh, niinhän ne sanoo, että "niin myötä kuin vastoinkäymisissä". Ehkä tää viimeisin kausi on ollut jälkimmäistä. Mutta jos asiat ei ala normalisoitumaan, niin ei tällaistakaan jaksa loputtomiin. Näennäisesti kaikki ok, mutta pinnan alla kuohuu. Toinen miettii, voiko luottaa. Ja toinen miettii, haluaako luottaa, haluaako enää tätä-haluaako tätä elämää juuri tämän ihmisen kanssa. Vaihtamalla se ei parane, mutta onko oikea aika erota, jos jo pidemmän aikaa on tuntunut, että olisi onnellisempi yksin? Tosin elämä olisi vaikeampaa... Nooh, meillä koko suku kokoontuu mieheni vanhempien luokse huomenna (myös mun vanhemmat ja mun sisarukset puolisoineen) Tätä ydinperhettä ei olisi helppo särkeä, eikä ole. Huomenna on luvassa mukava päivä! :)

Tammikuulla treffit ok ainakin mulle. Milon kaveripyyntö tuli ja siihen vastasinkin jo. :)

Nyt tarttee alkaa valmistautua huomiseen henkisesti.
 
pupuliini77
Niin ja tervetuloa Enzianille ja lapsukaisille Suomeen! P.S. Meillä poju oksenteli pe-la välisenä yönä ja tarhassa on ollut mahatautia. Kuhan nyt huomisen edes pysyis itse kunnossa... Hyvää joulua kaikille!
 
Enzian
Hyvää uutta vuotta kaikille!!!
Mites teidän joulu ja vuodenvaihde sujuivat?

Meillä oli aikas ankee loma, kun oltiin suurin osa ajasta kipeenä :( Lomalapsi ja mun perheestä jokainen sai mahataudin (me onneksi vältyttiin siltä, ehkä se oli se sama viirus mikä meillä oli ollut jo- tosin jouluaattona mua koski mahaan kovasti ja oli kuumetta eli ehkä sain sen kummiskin). Lomalapsella oli jo tulopäivänä yskä ja nuha ja meihin tauti sitten pamahti kanssa Suomessa ja kaikilla on ollut kauhee yskä sun muuta. Nyt kuopus on vielä kuumeessa ja sillä saattaa olla korvatulehdus - lääkäri tulee kattomaan tänään sen korvat ihan kaiken varalta. Eli Suomessa ei oikein paljoo voitu tehdä mikä oli tosi harmi!! Mutta eihän sille mitään voi jos on kipeenä...Harmitti vaan niin kovasti kun oli suunnitellut vaikka mitä menoja. Ratsastamaankaan ei päästy tällä kertaa...Onneksi sentään kerran loppulomasti päästiin miehen kanssa rauhassa ulos syömään.

Nyt ollaan sitten taas kotosalla ja oonkin tän päivän yrittänyt selvitellä tuota pyykkivuorta ja arkeen ollaan totuteltu. Ulos olisi ihana päästä mutta ei voi kun lapset ei kuitenkaan oo ihan terveitä vielä enkä varmaan minäkään täysin kun väsyttää kauheesti ja poskionteloita jomottaa.

Nyt onkin sitten taas tammikuu ja meidän tammilasten synttäreitä tiedossa :) Miten teillä lapset viettää synttäreitä? Me pidetään pojalle ihan pienet synttärit ensi torstaina, sinne tulee pari mun kaveria lapsineen ja varmaan naapurin tytöt. Sitten lauantaina tulee sukulaisia, kummeja jne. Mutta ei mitään isoja juhlia. Ja nyt pitäsi miettii minkälaisen kakun teen ja sun muut leipomukset. Lahjaksi tilasin pojalle Cuboron jossa puupalikoista rakennetaan kuularatoja. Tuntuu taas jotenkin niin hullulta että vasta poika sai ison kasan joululahjoja ja nyt sitten jo pian synttärilahjat...

Tulkaahan kirjoittelemaan kuulumisia :)
 
Noa
Heips ja hyvää uutta vuotta kaikille!

Harmi tosiaan Enzian että sairastitte lomallanne, eikä mekään sitten ehditty näkemään. Mutta eipä niille tosiaan mitään mahda, toivottavasti tervehdytte pian.

Meillä meni joulu ja koko loma hyvin leppoisasti perheen kanssa sekä sukulaisia ja ystäviä tavaten. Lapset sai sopivasti lahjoja, pienempi pelkästi pukkia, mutta poika ei enää yhtään :) Synttäreitä vietetään huomenna, molempian lasten samalla kertaa kun on niin lähekkäin syntymäpäivät. Huomenna tulee kummit ja lähisuku, parin viikon päästä pidetään sitten erikseen vielä lastenkekkerit eli ollaan kutsuttu hoitokaverit ja naapurin lapset, yhteensä siis viisi :) Onhan tässä näitä juhlia kerralla ihan enemmän, tekemistä siis riittää. Synttärilahjaksi ostettiin lapsille yhteiseksi leikkihuoneeseen pieni puinen keittiö. Tehtiin nyt vihdoin järjestely, että lapset nukkuvat samassa huoneessa ja toinen huone on leikkimiseen. Saavat sit lelut olla enemmän levällään. Nukkumaankäyminen on aikamoista sähläämistä ja höpöttämistä, mutta ehkä ne tottuu pikkuhiljaa.

Nyt taidan lopetella työviikon ja suunnata kaupan kautta kotiin leipomaan ja tekemään kakkuja :) Mukavaa alkanutta vuotta ja hyviä synttäreitä kaikille!
 
magpie
Heippa kaikille, jotka vielä tätä ketjua lukevat! Mä tossa vietin muutaman hetken ja luin ketjua alkupäästä kun koitin muistella esikoisen vauva-aikaa. Siis miten nukkui ja millaiset rytmit sillä oli ym. Aika kiva kun on joku paikka, mistä tarkistaa. Mitenhän on, säilyykö nää kirjoitukset netissä ikuisuuden ja voi vielä mummona palata lukemaan?

Joo, eli meidän poika on 2 kuukautta ja ollaan aika hyvin totuttu elelemään suurempana perheenä. Tyttö on ottanut veljen kivasti vastaan, ei ole tullut mitään mustasukkaisuutta tms. Tyttöhän meillä jatkoi hoidossa, eli päivät olen vauvan kanssa keskenäni. Tähän päädyttiin kun ikäero on niin suuri ja tyttö on tottunut olemaan hoidossa + siellä on kaverit ja meiningit. Katsotaan kesällä sitten, jos on pidempään lomalla kun voidaan olla ulkona enemmän sun muuta.

Nyt kun on pieni vauva, niin tyttö kyllä tuntuu jotenkin todella isolta. On niin fiksu, omaa vahvan oman tahdon ja on jo omat jutut... Minkäkokoisia teidän nelivuotiaat muuten ovat? Meillä tyttö 97cm ja 14,5kg.

Mukavaa viikon jatkoa ja palataan taas joskus asiaan :)
 
Enzian
Heippa!

Hyvää ystävänpäivää kaikille! <3
Mitä kaikille kuuluu?
Mukava oli kuulla että Magpien perheellä sujuu hyvin uuden tulokkaan kanssa!

Meidän esikoinen on tällä hetkellä jotain 104-105 cm ja painaa n. 16 kg. Ei olla vielä käyty 4-vuotis-lääkärintarkastuksessa, mutta kunhan nyt jossain vaiheessa siellä käydään niin saadaan tarkat mitat.

Arki sujuu täällä hyvin ja kevättä odotellaan jo kovasti. Toisaalta olen ihme kyllä tottunut nyt hyvin tähän lumen paljouteen..Esikoinen kävi tammikuussa viikon laskettelukoulua ja nyt ollaan yritetty kerran viikossa käydä harjoittelemassa ja ensi kuussa taas viikon laskettelukoulu luvassa. Luistelemassa ollaan kanssa käyty ja hiihtämäänkin olisi kiva jossain vaiheessa mennä esikoisen kanssa. Lumikenkiä kokeilin viime viikonloppuna ekan kerran ja jäin siihen vaeltamiseen niillä kyllä ihan koukkuun. Ei auta muu kuin ostaa omat lumikengät viimeistään ensi talvena :) Mulle talvi on ollut kyllä välillä ihan pakkopullaa, mutta nyt kun voi harrastaa enemmän niin on paljon kivempi. Kuopuskin kun saadaan ensi talvena suksille niin pikkuhiljaa päästään taas laskettelemaan koko perhe yhdessä.

Muuten tavallista arkea...Esikoinen käy maanantaisin leikkikoulussa iltapäivällä ja edelleen keskiviikot on tarhassa. Tosin välillä jää kotiin koska se saa tarhasta kaikenmaailman pöpöt ja on usein sit viikonloppuisin kipeenä mikä on tosi rasittavaa. Tällä viikolla jäi eilen kotiin koska sillä oli lauantaista maanantaihin kuumetta ja vieläkin vähän öisin yskii. Ja viikonloppuna ollaan lähdössä alamaalle isovanhempien luokse eikä oo kiva jos tulee sit just kipeeksi. Kuopus on mun kanssa kotona eikä ainakaan ole vielä vähään aikaan menossa mihinkään hoitoon, vaikka ei se yksi vapaapäivä mulle pahalta kuuloistaisikaan :) Yhtenä päivänä viikossa meillä on silloin tällöin ystävänä 1,5-vuotias poika joten on lapsilla sitten vielä muutakin leikkiseuraa kotona.

Eipä tällä kertaa muuta kuin että olisi kiva kuulla teistä muistakin :)
 
Noa
Heips kaikki (tai ketkä täällä nyt enää lukemassa käy ;))!
Meillekin kuuluu aika tavallista arkea, sitä samaa mitä ennenkin :) Kovasti jo odotan kevättä ja kesää, alkaa jo talvi täälläkin tympiä. Toisaalta nyt on kiva kans kun esikoisen kanssa pystyy jo harrastamaan, mekin ollaan käyty kerran laskettelemassa ja luistelemassa ja hiihtämässä muutaman kerran. Nyt huomaa että 4-vuotiaana alkaa jo taidot olla sellaiset että pystyy noita lajeja harjoitella, viime talvena ei oikein vielä sujunut. Ja uimaankin poika oppii ihan näillä hetkillä, ihan pienen matkan jo pysyy pinnalla, naama vedessä. Meillä pojan 4-vuotismitat oli 105,5 cm ja jotain 18 kg. Ja meidän 2-vuotiaskin on jo 14-kiloinen ja 91 cm, magpiellä siro tyttö :D
Meillä pikkusisko joutui viime viikolla veljensä parturikäsittelyyn. Poika saksi ihan kohtalaisen tyylikkäästi siskoltaan niskahiukset ja vähän muualtakin. Harmitti kyllä aika paljon, vaikka hiuksia ne vaan on, kun ne oli just kasvaneet sen mittaisiksi että ylsi saparoille. Onneksi tyttö ei ollut tapauksesta moksiskaan, äidille tais olla suurempi sokki :) Kannattaa siis pitää sakset lasten ulottumattomissa! Nykyään kun nuo kaksi leikkii niin hyvin ja pitkiäkin aikoja keskenään, että niitä ei tule joka hetki vahdittua.
Minä tein silllon joskus esikoisen vauvavuoden jälkeen niin, että copy-pastesin omat kirjoitukseni täältä itselleni erilliseen word-dokumenttiin, niin jäi vähän niinkuin päiväkirja :) Ja niitä oli tosiaan hauska lukea esim. kakkosen vauva-aikana. Aikamoinen hommahan siinä oli, mutta sitä tuli tehtyä aina vähän kerrallaan ja samalla tuli palattua vanhoihin juttuihin :)
 
magpie
Hyvä idea Noa tuo viestien kopiointi, ehkä mäkin teen noin jossain välissä! Ja meillä kanssa kävi noin tytön tukan kanssa, parturoija oli vaan hieman vanhempi kaveri. Otsatukka oli lyhimmillään sellainen sentin pituinen ja paloja puuttui sivusta ja takaa. Nyt tytöllä onkin sellainen aika "moderni" hiustyyli, pikkuhiljaa kasvatellaan taas :) Sama oli mulla, harmitti varmasti enemmän kun tyttöä.

Enzian, oletko muuten facebookissa?
 
Enzian
Heippa!

Magpie: en ole Facebookissa...:)

Käytiin eilen esikoisen 4-vuotis lääkärissä ja kaikki oli hyvin. Viralliset mitat olivat 106,5 cm ja 15,3 kg. Eli pitkä ja hoikka poika! Näkötestiä ei saatu tehtyä ihan loppuun kun poika kyllästyi siihen ihan kokonaan. Ensi perjantaina mennään kuopuksen 1,5-vuotis lääkäriin ja siellä tehdään tuo esikoisen näkötesti sitten kanssa loppuun.

Meillä on mahtava ilma taas tänään..Mies lähti vanhempiensa kanssa laskettelemaan ja minä kärvistelen kotona. Neljättä päivää on vasen puoli ja vasen hartia niin jumissa että siihen vaan sattuu koko ajan ja alan olemaan ihan naatti kivusta. Olen kyllä ottanut jonkun verran särkylääkettä kun tuntuu etten muuten kestä enkä ainakaan voi tehdä mitään järkevää. Huomenna isovanhemmat hoitais lapsia ja voidaan miehen kanssa tehdä jotain-oltais halutta lähteä lumikenkävaellukselle mutta ei taida tulla mitään nyt. Mut ainakin voidaan mennä jonnekin ulos syömään :)

Mukavaa viikonloppua!!
 
pupuliini77
Moikka moi!

Meillä 4-vuotismitat oli about 104 cm ja 17,5 kg. Eli ihan vanttera poika. Pojallakin on nyt mennyt tarhassa hieman paremmin (isojen ryhmässä siis) ja alkaa jo enemmän leikkiä muutenkin kuin yksinään. Meillä ei oikein ole kavereita täällä päin ja miehen työn takia (ja sen takia, että auto on sillä) emme juurikaan kotikulmilta kahdestaan pojan kanssa mihinkään liiku. Tämän vuoksi pojan tarhan ulkopuoliset kaverit on harvassa, eikä hän ole niin kovin tottunut muihin lapsiin. Olisi kiva, kun olisi lähellä edes yksi samanhenkinen mamma, jonka kanssa voisi vaikka mennä puistoon tai vaikka jomman kumman luo ja vaikka keitellä teet tai juhlan kunniaksi vaikkapa punaviinilasilliset. Ja joskus voisi käydä kävelyllä yms.

Olen aika yksinäinen, kun mies ei ikinä ole kotona samaan aikaan ja viikonloppuvapaatkin on vain n. kerran kuussa yhtä aikaa. Hmm... Tosin sosiaalisesta luonteestani huolimatta en oikein jaksa tutustua uusiin ihmisiin. Joudunhan tekemään työkseni sosiaalista hommaa. Töistä puheenollen: työpaikkani sijainti muuttuu. Mulle oikein hyväksi. Alle 10 km matka, eli kesällä pääsee pyörällä.

Me varattiin matka huhtikuuksi etelään. Mennään ihan perinteiseen kohteeseen, eli siihen halvimpaan ja vanhimpaan, nykyisin jo suosittuunkin Kanariaan. :) Ja kahdeksi viikoksi. :) Ihanaa yhdessäoloa ja lomailua luvassa.

Mukavaa kevättä kaikille!
 

Yhteistyössä