*Tammitaaperot-08* vol.2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saaru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehtoota!!

Pikkuepun perheelle jaksamisia :hug:

Syömisestä, niin aika hyvin sujuu, monesti tosin syödään kahdella lusikalla että minä annan toisella ja poika ite toisella. Tosin nyt on alkanut ilmaantumaan kiukkua siitä että auttaa, että että monesti noi ruokahetket kestää ja kestää :D Ja siis muutenkin, jos joku ei mee niinkun herra tahtois ni johan on poru sitten..

Meillä kans vois nyt sanoa että kävelee, tänään en juurkaan konttaamista ole nähnyt. Ja tuetta on siis jo jonkun aikaa noussut seisomaan.

Onko teillä muuten tyyny jo käytössä? Mä sitä mietin, kun hän aina kun on vieressä ni hilaa päänsä korkeemmalle, joko mun tyynylle tai käden päälle ni antaisko sinne omaan sänkyyn jo tyynyä..

Gorthaur: tervetuloa Tampesteriin :wave: ja mukavaa viikonloppua =)

Mulla on ens viikolla lomaa, jee :D

Mutta nyt käyn neulomaan tota boleroo, pikasesti vaan tähän tulin kurkkaan.. Se on siis vieläkin kesken ku yllätys sitäkin piti purkaa :ashamed:

-c-

Huomenia!
nyt näyttää pakkanen hiukan hellittävän, joten uskaltaa hiukan pitemmällekin kuin tuohon eskarin nurkille :D Joskos sitä käveltäis tuonne lähikauppaa ostaa jotain pientä että sitten pärjätään vkl asti. Ei millää riitä energia lähtee tuonne "isoon"kauppaa ostaa kunnolla sapuskaa ja tavaraa, son aina Noitten mukeloitten kaa yhenlaista :kieh:

Tänne ei muuten kummosta, tehodiettiviikko ite tässä vietän ja toooosi kevyesti syöny. Tänää aattelin kokeilla tehä kanakeitto johon laitan tomaattichilimursakaa :p Saa nähä millasta tulee..

Pikkuepulle jaksuja, toivotaan et pien vois jo paremmin. :heart:

Meillei vielä tyynyy käytössä, herran sen verran pyörii tuolla sängyssä ettei varmaa pysyis sen päälläkää :laugh: Peittoki aina tuhannen rullalla tai raasu kokonaan siellä alla uppeluksissa.

Mutta nyt jatkaa aamuhommia et kerkee eskariin ajoissa, lähtevät hiihtään tänään :D

Pakkanen on täälläkin laskenut -15 asteeseen joten tuollahan on suorastaan lämmin :laugh:

Tyynystä ja peitosta: Valtsulla ollut tyyny käytössä varmaan 6kk:n ikäsestä lähtien. On nukkunut aina parhaiten tyyny pään alla. Peitto ei Valtsun päällä pysy joten yökkärin päälle laitetaan aina yöksi fleece-haalari.

Täällä pyörii taas kauhea hakemus rumba kun lääkäri reissuista haetaan korvauksia ja muitakin hakemuksia on enemmän kun laki sallii. Onneksi tänään mammakaffeet tiedossa ettei ihan savu rupee nousemaan korvista.

Toimistohommiin jää Maximilian

Pikkueppu: :hug:

Täällä ollu perhe taas kotona viikon verran =) Kyllä olikin poitsua ikävä. Hienosti oli reissu heillä menny ja Veikko oppi menemään portaitakin siellä. Siel on pari askelmaa keittiön ja eteisen välillä niin siinähän Veikko vietti suuren osan ajasta. Täällä kotonakin tulee oikeinpäin sohvalta ja sängyltä alas. Mutta ihan yksin ei voi kuitenkaan jättää kun tiedä muistaako sitten joka kerta kuitenkaan. Keittiön tuolille kiipee niin hienosti ja sitten polleena istuu siinä.

Veikkoa kovasti kiinnostaa itse syöminen ja aika hienosti osaa lusikkaa jo suuhun laittaa. Sotkusta puuhaahan se vaan on :whistle: Meillä kanssa välillä oikeen suututaan jos yritetään auttaa tai laittaa Veikon lusikkaan ruokaa ja sitten laittaisi itse lusikkaa suuhun. Sillon lusikka vaan lentelee :whistle: Temperamenttinen kaveri :D

Tyynyä ei Veikolla vielä ole. Veikko kyllä kääntyilee niin paljon nukkuessaan ettei kovin kauaa tyynyllä edes pysyisi. Peittoakin yritän aina päälle laittaa niin menee pieni hetki kun peitto jo potkitaan pois. Useasti kyllä nukkuu sitten myllätyn peitin päällä, että ehkä kohta voisi tyynyä kokeilla jos sen päällä pysyisikin...

Meillä on tällä hetkellä tilkkutäkki taiteltuna "tyynyksi" mutta tarkoitus olisi hakea kaupasta sellainen ohkaisempi tyyny poitsulle kunhan vaan muistetaan. Tuntuu sitä jo kaipaavan kun usein nukkuu peitto mytättynä pään alle.

Saatiin myös päivähoitopaikka ja kaikeksi onneksi ihan kodin vierestä. Ensi kuun alusta sitten alkaa päivähoito, mutta onneksi päivät on yleensä suht lyhyitä ja tosi harvassa ne päivät kun joutuu olemaan pitkän päivän. Olivat isänsä kanssa jo eilen tutustumassa, huomenna mennään kaikki kun mulla on vapaapäivä koulusta. Tai vapaata ja vapaata, maanantaina iso tentti ja nää vapaapäiväthän on meillä laskettu niin että niiden aikana pitäisi tehdä itsenäisiä tehtäviä jne..No, tarkoitus on kyllä että meen sieltä päiväkodilta suoraan kirjastoon sitten, ei auta muu kuin mennä sinne lukemaan, täällä kotona saa yhtään mitään tehtyä. Ymmärrätte varmasti kaikki miksei, tuollaisen 1-vuotiaan ikiliikkujan kanssa mahdoton lukea tenttiin. ;)

3kk kuluttua olisi tarkoitus sitten jäädä äitiyslomalle, odotan kyllä jo aikaa lasten kanssa kotona. :heart: Vaikka varmasti tulee olemaan rankkaa, mutta eiköhän siitä sitten selvitä. :D Täytyy vaan opetella olemaan itselleen hieman armollisempi kotihommien jne suhteen...

Heips!

Onpa taas aikaa kulunut, kun on viimeksi täällä kirjotellut.

Pikkuepun Iidalle pikaista paranemista.

Saaru-tädille onnea!

Minä olen täällä nauttinut vapaaviikosta. Hoitolapsilla oli tämän viikon hiihtoloma, joten ihan oman porukan kesken ollaan oltu. Mieskin on ollut lomalla. Ihanaa! Mutta maanantaina sitten taas alkaa arki.

Mun sisko synnyttii ystävänpäivänä tytön. Käytiin sitä tiistaina katsomassa. Voi hellantuuteli kun se oli pieni. Ei meidän lapset ole koskaan... :) Irene muuttui kyllä sen vauvan vieressä ihan jättiläiseksi.

Tyynystä: Meillä ei ole tyynyä vielä käytössä, mutta tarkoitus olisi kyseinen värkki hankkia, kunhan äiti vain kaupassakin asian muistaisi.

Meillä irene tekee kovalla kohinalla poskihampaita. Onneksi yöt on vielä pysyny ihan rauhallisina, mutta päivisin kyllä kitisee enemmän. Ja sormet on kyllä suussa ihan jatkuvasti! Toisella puolella alhalla hammas tuntuisi jo olevan läpi, mutta toinen ien pullottaa vielä ihan pinkeenä. Tuolla meidän neidillä on kyllä aivan uskomaton kipukynnys!

Tänään kävin sitten ensimmäisessä neuvolassa. Vikkot on nyt 6+5 ja la 10.10. :heart: -> tää on siis tekonimeltään Aleksis Kivi :laugh:

Iltaa :wave:

Iidukka tuo 3kk kuulostaa niin lyhyeltä ajalta! Hurjaa että kohta teillä on siellä 2 pientä ihmistä =) . Itse sitä miettii että mitäs jos meilläkin olisi (jo) toinen tuossa pyörimässä, oishan siinä työtä.. No, kaikki aikanaan =)

Tyyny odottaa meillä vielä kaapissa käyttöönottoa. Sen verran pyörii omassa sängyssään ettei aina ole siinä mihin on laskenut B)

Itse syömisestä: meillä oli jokin aika sitten kausi, jolloin piti saada aina lusikka omaan käteen. Ja oikeastaan tosi hyvinkin meni välillä. Nyt ei oo hetkeen niin halunnut itse syödä, mutta ehtiihän sitä. Saa kyllä oman lusikan jos kovasti hinkuu, useimmiten haluttais vaan äitin tai isin haarukkaa tmv.. :laugh:

Meillä on taas joku flunssa päällä :( . Tuntuu että tytön nenä vuotaa vähän väliä. Oon miettinyt että johtuiskohan se siitä, että imetys on on vähentynyt enää yhteen kertaan iltaisin ja ei siis saa enää multa suoja-aineita. Kahtena viime iltana on saanut vielä tissin lisäksi vajaan 100ml maitoa, joten eipä taida sitä maitoa enää paljon tulla. Alkuun lopettaminen tuntui tosi haikealta, mutta nyt mietin joka ilta että onkohan tämä viimeinen imetyskerta. Kai sitä haluaa muistaa sen viimeisen kerran jotenkin paremmin, eikä vain yhtenä imetyskertana muiden joukossa :heart:

Afu

Ehtoota. Vai pitäisiköhän sanoa jo hyvää yötä :D

Shakki. On siinä jykevä työnimi :D

Meillä ei ole tyynyä käytössä. Onhan sen hankinta ollut mielessä, muttei kuitenkaan koskaan sitä muista.

Itse syömisestä. Täällä ei ole siitä merkkiäkään. Lusikkaa ainoastaan paiskotaan. Ei juo mukista, nokkamukista eikä tuttipullosta itse. Tää meidän pikkujätkä on kait niin mukavuudenhalunen, ettei sitä haluta tehdä mitään itsensä ruokkimisen eteen :snotty:

Meilläkin tehdään poskihampaita. Alaleuan oikealla puolella kuultaa jo läpi. Ei varmaan mene edes viikkoa, kun se on tullut läpi. Sampo on siitä hassu, et kuolaa on valunut koko ajan hyvin runsaasti. Uusin hammas taisi tulla syyskuussa.. Kuolaa valuu todella runsaasti, sitä on ihan napaan asti. Paitaa/bodya vaihdetaan vähintään kerran päivässä pelkän kuolan takia. Joskus on niitä päiviä, kun vaihdetaan neljä kertaa :laugh: Kuumetta tai kiukkua ei hampaiden takia ole ollut vielä. Taitaa ärtyisyys ja kuumeilu tulla kuolan muodossa :whistle:

Viikonlopun alkua kaikille!
Minä olen aina piipahtanut lukemassa mut en ole kommentoinut mitään kun tulee tuolla naamakirjan puolella oltua ennemmän sen mitä koneella on.

Tyynyä meillä ei vielä ole kun ei ole näkynyt tarvetta mutta jossain vaiheessa sit hankin.

Iidukka:nopeasti se aika menee.ei ole paljoa jäljellä.

Afu:minä taas tuskailen kun se maito ei vähene niin että tuo Elli tajuis jo lopettaa koko tissittelyn.tää niinkuin riittäis mulle...tuntuu että huikkaa haluaa monta kertaa päivässä....kai se joskus loppuu.

Minulla on viikonloppuna taas töitä ja sit viikon päästä vietetään H:n 4v synttäreitä.täytyy toivoo että ehditään sit olla perheen keskenkin rauhassa.en vaan tiedä koska ehdin leipoa mutta kaipa siihenkin aikaa löytyy.

Hyvää viikonlppua kaikille!

Aika tosiaan menee vähän liiankin nopeasti, en oo oikein vielä edes ehtinyt kunnolla sisäistää tätä raskautta, mutta kai se on niin että kun on jo yksi lapsi niin ei ehdi enää pohtia ja miettiä niin kuin esikoista odottaessa. Mitään en ole vielä ostanut enkä tiedä ostanko, vaatteita kuitenkin löytyy ja sukupuolta ei tiedetä vielä. Tyttöolo on edelleen, mutta tyttövaatteet saa jäädä kauppaan vielä - katsotaan sitten kun tuo tuolta syntyy että onko niille tarvetta vaiko ei. :D

Imetyksestä sen verran, että en muista kirjoitinko tänne, mutta vieroitin poitsun 2. muuton yhteydessä. Ei ollut etukäteen päätetty, mutta aika tuntui oikealta ja kivuttomasti meni vieroitus. Mieskään ei huomannut mitään, joten taisi tosiaan olla poitsulle sopiva hetki tissistä luopua kun vähillä itkuilla selvittiin. Vähän oli vatsavaivoja alkuun, ja mulla omantunnontuskat että vieroitinko liian nopealla tahdilla, mutta nekin meni sitten onneksi ohi ja nyt Emil juo hylamaitoa + ollaan pikkuhiljaa alettu luomumaitoa myöskin juottaa ja vatsa on senkin kestänyt, nyt täytyy kyllä varmaan koputtaa puuta. ;) Hoitoon kuitenkin ilmoitettiin että juo hylamaitoa, parempi pelata varman päälle niin ei siellä ainakaan saa mitään vatsanväänteitä sitten.

Mitäs tänne muuta, voisin itse nukkua 24/7, poitsu onneksi nukkuu yleensä suht hyvin (*kopkop*) ja miehelle oon saanu delegoitua heräämiset aika pitkälle. Viime yö tosin oli hulinaa, hampaita tulee lisää täälläkin ja suosiolla otettiin väliin nukkumaan, siinäkin heräili mutta rauhoittui silittelyllä/tutilla.

Täällä kans suututaan helposti jos yrittää liikaa syödessä auttaa, Emil haluaa syödä ja juoda itse, ja keittiö on kanssa sitten sen näköinen. :whistle: Onneksi koira siivoaa kivasti lattiat jne ja pyykkikone saa laulaa likapyykin kanssa..Toisaalta hyvähän se vaan on että toinen haluaa olla omatoiminen. :heart:

Pikkuepulle tuhat :hug: ja voimia koko perheelle. Toivottavasti tytsy voi hyvin.

Shakki-tädille onnittelut :flower:

Mitäs tänne sitten kummosempaa kuin huutoa ja huutoa. Eli yhtenä päivänä tossa viikolla Leevillä oli joku ihmeen kiukuttelupäivä. Koko päivän itki ja kitisi, roikkui housuissa ja sen sellaista. Meikäläisellä oli pinna aikas kireellä ja mies oli iltaan saakka töissä. Pahimpia hermoja meinasin tulla tänne tuulettaan, mutta ei siitäkään varmaan olis tullut mitään, kun jätkä olis kuitenkin painellut esc- näppäintä ja kaikki kirjotukset olis hävinnyt kun tuhka tuuleen. Nyt on poitsu kumminkin sen jälkeen ollut ihan normaali itsensä. Ja ne kulmahampaatkin on nyt tullut sitten läpi.

Eilen olin kaverin kanssa leffassa, olikin todella hauskaa, viimekerralla olin leffassa sillon kun tuli levottomat 3.

Leevin nukkumaan meno iltaisin on muuttunut todella hankalaksi, joten nyt on päädytty siihen että laitetaan sänkyyn ja huutaa siellä sitten. Pari kertaa voidaan käydä kellistämässä poika takasin maaten. Katotaan nyt miten tämä onnistuu, joka kerta on kuitenkin nukahtanut (huutamisen jälkeen)
Niin Leevi alkoi olemaan siis sellanen, että illalla kun laitettiin omaan sänkyyn niin makasi siellä silmät auki ja siinä piti vieressä olla koko ajan, jos huoneesta lähti alkoi heti itkeminen. Jos oli itse meijän sängyllä niin Leevi nousi heti ylös.

Katotaan mihin tämä tästä menee... vai meneekö hullummaksi.

Moi.
Meillä on Aapella käytössä semmoinen finlaysonin ohut muumityyny. Ei se kyllä useinkaan nuku sen tyynyn päällä, kun saattaa nukkua sängyssä miten päin sattuu.

Pikkuepulle: :hug:

Mie vietin tänään "vapaata", mies kävi viemässä heti aamulla Albertin kummitätinsä luokse, ja itse meni pilkille. Mie kävin lastenkirpparilla, ja sitten kaupungilla syömässä. Sitten kerkesin vielä olla muutaman tunnin kotona, ennen kuin mies ja Aape kotiutuivat.

Meillä Aape ei enää kävele, se juoksee koko ajan. Kiipeileekö muiden lapset paljon? Mie odotan kauhulla sitä hetkeä kunhan Aape tulee jostain korkealta pää edellä alas, sillä on nimittäin tapana nousta esim. ruokapöydälle sillä aikaa kun olen vessassa, eikä siihen mene aikaa kuin 30sekuntia. Sitten se seisoo pöydällä eikä pidä mistään kiinni :o

Aapelta leikattiin vauvahiukset pois, nyt on ihan siili. Sillä ylsi hiukset melkein olkapäille ennen, ja silmienkin päälle meni jo tukka. Nyt näyttää niin isolta pojalta, kun ei oo enää vauvakiharat :heart:

Niipa: :hug: Meilläkin on aina välillä tuollaista.

moikka kaikille. ajattelin tännekkin välillä tulla =) meillä ei kävellä ilman tukea, tuen kanssa kyllä painelee.. mein pojalta on unohtuunu kaikki sanat kun kun 1v tuli täyteen kun oppi kävelee tukea vasten ja konttaamaan, no eiköhän ne siitä palaudu.. poitsu on kova siivooomaan lelut laatikkoon aina iltasin ja muutenkin sinne laatikkoon menee millon mitäkin, hauska kattoo kun hän niin tomerasti laittaa leluja laatikkoon :) me myös hetetään palloa, poika pomputtaa latian kautta mulle ja mäpojalle taksin ja voi sitä riemua :)

Helou ja maanantaita kaikille!
pitkästä aikaa taas kirjoittelenpa jotain..

Oih, shakista täti tullu, onnea vain sullekin :heart:

Meillei Luca nyt niin kauhiasti kiipeile, mitä nyt sohvalle ja kajareitten yms päälle tuolla olohuoneessa. Vielä ainakin on keittiön tuolit ja pöytä olla rauhassa. Edellisessa asunnossa kun keskimmäinen oli tässä iässä niin oli haasteellista ku keittiönkalusto oli tavallaa siin olohuoneen puolella, eli koko ajan oli poika kapuamassa pöydälle yms. Me tehtiinkin semmonen ratkaisu kun ei vieraita ollu, penkit oli kaadettuna lattialle. :D

Voi kauhia ku tökkii niin ajatus, tein eskarilenkit ennen aamukaffeja ja nyt vasta koitan heräillä kaffen avulla..

Tänään pitäski vaa siivoilla jahka tästä heräilen..

mut paremmalla ajatukselle sitten lisää..

Ainii joo, Luca on kyl yt hoksinu tuon uunin alaluukun (missä peltejä säilytetään) niin se sen aukasee ja nousee sille seisoon ja vääntää hellan levyjä päälle :kieh: Sitten koitaa aina könköillä siihen ku ruokaa on hellalla, vaarallista touhua! Saa olla tarkkana ku kokkailee.

Täällähän taisi ainakin muutamalla olla kokemusta häiden järjestämisestä lapsen/lasten kanssa? :attn: Kertokaapa millaiset juhlat ja minkä ikäiset lapset, miten sujui ja miten järjestitte lastenhoidon juhlissa/hääyönä? Kiitos kovasti jos viitsitte vastata! :flower:

Ollaan pohdittu häiden järjestämistä vuodelle 2010 kun lapset olisivat iältään noin 2,5 ja 1-vuotiaat, mutta vähän mietityttää että miten kaikki käytännön asiat saisi järjestettyä..Olisi kuitenkin kiva viettää ikimuistoinen juhlapäivä. :heart:

Iidukka, Meillä oli pojat n 4v ja 1½v ku mentiin naimisiin. Meillä pojat meni heti aamusta anopin matkaa jossan kulki koko päivän. Kirkossa istuvat mun vanhempien kanssa mut sitten ruokailut yms taas anopin seurassa. Ja meillä yövyttiin siellä hääpaikalla, osa vieraista kans. Ja pojat nukku siellä anopin kanssa samassa huoneessa :D Hyvin meni.
Onnea järjestelyihin :heart:

iidukka:minä järjestelin häitä esikoisen syntymän jälkeen ja aina kun hän nukkui värkkäilin kutsukortteja ym.minusta ne meni siinä sivussa kun ei muuta projekteja ollut.riippuuhan se kuinka paljon tekee itse ja mitäkin.meillä ei mitään ns. tilpehöörejä värkätty.
H oli 6kk kun häät oli ja kävi toisin kun luultiin eli häntä emmem voineet jättää hoitoon kun ei oppinut pullolle ja hääjulassakin sit kävin imettämässä.H oli aika paniikissa koko juhlan ajan ja näin jälkikäteen ajateltuna olis ehkä mennyt helpommin jos hän olis ollut edes 1v.

meillä oli kirkkohäät ja noin 100 vierasta.lähes kaikki tehtiin hääpaikan puolelta eli itse valittiin vaan menu ja he hoitivat muun.eli ei tehty ruokia itse tms.nämä kaikki helpottivat järjestelyjä.kaaso ja bestman sit hoitivat ohjelmapuolen.
onhan siinä järkkäämistä mutta ihanaa omien häiden järjestäminen on kun varaa aikaa eikä vedä liian tiukille mitään.

minä ainakin kannatan sitä että sovitte siitä kuka pääasiassa hoitaa lapsia juhlan ajan.itse saatte sitten nauttia ikimuistoisesta päivästä :heart:

Elli kiipeilee saunan lauteille jos ovi jää auki ja olohuoneen sohvalle ja sellaiseen nojatuoliin.Pahimmilta kolhuilta on säästytty kun Elli on hyvin oppinut laskeutumaaan alas jalat edellä.

Mä olin viikonlopun töissä ja nyt onkin sit kotihommaa riittävästi.Käytiin ulkona ja äsken kokkailin ruoat ja nyt Elli nuukkiu päikkäreitä ja on alettava siivoomaan.

Huomenna pitää leipoa H:n synttäreille tarjottavat.Juhlia vietetään sit la ja su.

hauskaa päivää kaikille!

Täällä taas ihme sairastelua. Valtsulla oli vähän maha kuralla loppuviikosta ja ihme kitinää koko ajan. Sunnuntaina oli jo ihan normaali, mutta tänään taas nenä vuotaa ja voi tota porun määrää. Eihän nää nyt mitään vakavaa ole, mutta kumminkin aina tähän arkeen vaikuttaa. Näistä flunssista on ollut se hyvä puoli että Valtsu on oppinut niistämään. On niin sulosta kun poju turistelee minkä pikkunenästään saa kun vie paperin vähänkin lähemmäs nenää.

Kiipeilemisestä: Valtsun motto on ollut puoli vuotiaasta lähtie ylös ja eteenpäin. Joten silmät selässä tarttis olla koko ajan. Nyt on aika lailla vaaranpaikat tiedossa ja niiden suhteen järjestelyjä tehty. Onneksi mulla on nuo apusilmäparit jotka ilmoittaa aina pikkuveljen tempaukset mulle niin kerkiän hätiin.

Meidän ulkomaan reissuunkaan ei oo enään kun vajaa kuukausi, mutta nää kaikki flunssat sun muut ei oo jättäneet tilaa matkakuumeelle. Tänään vähän katoin että shortseja ja sandaaleja löytyis kaikille. Rupean jo heitteleen noita kamoja laukkuun että ei jää sitten kaikki viime tippaan. Tosi ihana kyllä päästä viikoksi aurinkoon, ei toppahaalareita, siivoomista tai ruuanlaittoa :D

Iidukka. Voin kertoo sitten lokakuun lopulla miten sujui järjestelyt :D

Kiipeilystä. Sampo kiipeää ainoastaan rappusia, muuten ei tuosta poitsusta ei ole apinaleikkeihin.

Viimeksi, ku mainitsin Sampolle puhkeevan eka poskihammas viikon sisään niin se oli puhki sitten jo seuraavana päivänä. Ilmeisesti se hammas vähän kalvaa yläleuan ientä, kun se on vähän punainen ja kärsineen näköinen.

Käytiin tänään lenkkeilemässä .. :whistle: :D eräällä tehtaanmyymälällä, kun se on tossa muutaman kilsan päässä. Piti vaan hakea kaverille yhet alelenkkarit, mut siellähän oli niin paljon kaikkee kamaa, ettei se käynytkään niin äkkiä.. Mukaan tarttui kahdet lenkkarit, kahdet satiiniset tummanruskeat tyynyliinat, satiininen vihreä lakana, Sampolle trikoopöksyt ja littana muumityyny. Ainoastaan toi tyyny oli normaalihintainen, muut vähintään -50%.. Nää kaikki yhteensä 56? :D :D :D Meillä on niissä goottihäissä värimaailma vihree+musta niin toi lakana tulee meidän pöytään liinaksi ja pirskeitten jälkeen se löytyy meitin sängystä :xmas:
Jatkossa kyl ostetaan kaikki Sampon kuteet sieltä, jessus niitä alelaarien ja muiden valikoimien runsautta.

Käytiin lauantaiaamusti kattoos meitin tuleva juhlapaikka ja ollaan kyl tyytyväisiä. Oikein kaunis ja tunnelmallinen paikka. Ois siellä mahdollisuus saada hevoskyydinkin jos tahtoo. Mut mie en tahdo, ku pelkään hevosii :ashamed:
Sit iltapäivällä lähdettiin Tampereelle mun ystin ja sen ukkelin luo. Vietettiin lepposaa ehtoota napostellen kaikkee syntistä.. Aamusti mentiin vaunulenkille ja sen jälkeen laitettiin nappula nukkumaan. Päikkyjen jälkeen mentiin sinne hoploppiin. Sampo vaan huusi ensialkuun, oli vähän liian äänekästä menoo. Kyl sitten pienen alkukankeuden jälkeen sitte kuiteski viihtyi.
Sit käytiin vielä mun veljen tykönä kaffittelees ja lähdettiin ajaan kotiin. Oltiin ajettu jotain 15km, ku huomasin jättäneeni laukkuni veljeni työ. Oli se sitten pakko hakee, ku siellä oli mun avaimet, känny ja lompakko. Kyllä kismitti ja ankarasti.

Huomenta!
Eilen oli kyllä niin hermoja koetteleva päivä että jospa tää olis parempi.odottelen tässä päiväuniaikaa ja sit alan leipomaan H:n synttäreille tarjottavia.
enpäs olekaan pitkään aikaa leiponut taas, ihan kiva.

päivänjatkoja :wave:

Kide ja Cattie: anteeksi tämän päiväinen sekaannus. Olin tulossa kyllä kahvittelemaan, mutta vasta huomenna :whistle: . Ensi kerralla paremmalla onnella!

Meillä Roosa hukkasi auton avaimet sunnuntaina kun miehen piti lähteä Helsinkiin. Etsittiin ja etsittiin, mutta ei löytynyt mistään. Mietin jo että onko se voinut niellä ne :laugh: . Eilen päivällä sitten löysin ne vaatehuoneen lattialta kenkien seasta. Ei kyllä saa enää hetkeen leikkiä niilla, ei ainakaan ilman tarkkaa valvontaa...

Gorthaur mä oon kyllä niin kade noista alelaareista. Haluisin kans päästä ostelemaan vähän halvempia painoksia. Mua ei ainakaan haittaa jos on joku pieni värivirhe tai jos esim. saumassa on reikä, kun sen saa korjattua niin helposti. Ja useinhan niissä aletuotteissa ei eds ole mitään vikaa.

Katja meillä on opittu kiipeämään rahille ja nyt pääsee myös sohvalle. Sohvalta sitten kiipeää selkänojalle ja siellä keikkuu.. Onneksi ei vielä pääse keittiön tuoleille ja pöydälle.

Kerjätäänkö muilla jos syötte eriaikaan? Meillä tulee ihan kauhea huuto ja kerjäys jos laitan jotain suuhun. Kaikkea mitä syön tai juon niin pitäisi myös itse saada. Toisaalta jos syödään kaikki samaan aikaan pöydässä niin se oma=sama ruoka ei kelpaa. Siksi pitääkin melkein aina syöttää ensin tyttö ja itse syödä vasta sen jälkeen.

Tänään on (taas)kotona ilta yksin tytön kanssa. Mies joutuu tekemään pidempää päivää, että voi lähteä to ja pe jo klo 13 töistä, että tämä mamma pääsee töihin.

Afu

Afu: Elli on oikea kerjäämisen mestari ja vaikka meillä olis lautasella samaa ruokaa niin silti näyttää että anna anna ja oma ruoka ei kelpaa =) siksi syötän yleensä Ellin ensin ja hän voi sit napostella pikkusuupaloja kun me syödään.tosin me ei kaikki kovin usein syödä samaan aikaan just tän sähläyksen takia..viikonloppuisin lähinnä.

Tänään ei ohjelmassa mitään ihmeellsitä, lähden kohta kauppaan Ellin kanssa niin tulee samalla hyvä lenkki.käänsin vaunutkin eilen nokka menosuuntaan kun huomasin että Elli kuikuilee kovasti sivuille ja ettenpäin kun kävellään,niskat kohta jumissa :laugh:
sitten voidaan laskea lumikasasta pyllymäkeä.Elli laski pienen matkan yks päivä ihan yksinään ja nauraa räkätti päälle.nyt on alkanut ulkona olo kiinnostmaan kun on hoksannut että keinuminen ja liukumäki on kiva juttu!

:wave:

Hei pitkästä aikaa! :ashamed:
On ollut niin paljon töitä, että on palstailut jäänyt vähille. Aloitin tossa vielä yhden väliaikaisen lisätyön, lähinnä yö-ja iltatyötä... |O Mutta on kiva saada vähän "ylimääräistä" tuloa...
Tyynystä: meillä on ollut jo kauan käytössä littana tyyny, Emma pitää siitä ja sen päällä nukkuu. :D
Kiipeilystä: Meillä Emma osaa kiivetä siskon sänkyyn, mutta ei osaa mitenkään fiksusti tulla alas, vaan ihan pää edellä! :kieh: :| Koko ajan saa vahtia ja pelätä, mihin kiipee seuraavaksi.
Afu: joo, meilläkin kerjätään... yleensä syötän Emman ensin, siinä samalla kun muu perhe syö ja itse syön sitten sen jälkeen.
Nyt iltapalan kimppuun... :wave:

Yhteistyössä