Tammivauvan ostoslista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen

Vieras
Heippa!
Tässä pähkäilen, että minkä kokoisen pienen toppapuvun ostan tammikuun alussa syntyvälle lapselle... onko 56 cm sitten liian pieni jo maaliskuussa? Kun katselin huuto.netissä pieniä ulkovaatteita, niin ainakin jossain oli, että koko 62 cm oli mennyt vielä 9 kk:n ikäiselle lapselle... Ajattelin hankkia nyt sopivan kokoista pientä vaatetta (74 cm, 86 cm ja ä-pakkauksen puvut meiltä löytyykin) eli sitten vauvan toiseen talveen on jo vaatetta. Ja ajattelin ostaa vielä 80 cm puvun, että varmasti löytyy aina sopivan kokoista seuraavaan vuoteen.

Onkohan hölmö idea hankkia pieni käytetty toppapuku ja sitten esim. vaunureissuilla pakata vauva vielä ä-pakkauksen toppapukuun? Näin olisi varmasti lämmin eikä tarvitsisi kylmilläkään keleillä laittaa kuin sisävaatteet alle (päällimmäiseksi laittaisin tietenkin makuupussin)... Ajattelin, että tuo pieni toppapuku helpottaisi autolla liikkumista, että sopisi paremmin turvaistuimeen...

Kertokaa te joilla kokemuksia talvivauvoista, mikä oli paras ratkaisu ja mitkä vaatemerkit tekee isoja kokoja ettei tule yllätyksiä? Tämä asiaa mietityttää minua suuresti... Kiitos etukäteen!!

Mä ostin helmivauvalle 56 cm:n ja kaveri varmaan hukkuu siihen. Nuo ulkohaalarit on tosi isoja...

Mun kaveri osti viime vuonna 56:n vauvalle, jonka piti syntyä tammikuussa (syntyikin joulukuussa) ja se mahtui siihen ihan hyvin koko kevään. :)

Mä ostin semmoisen makuupussihaalarin, jonka saa kaukaloon hyvin (siis siinä on reikä vöille) ja sitten sen saa auki, jos tarttee, mutta vauvaa ei tartte herättää.

Mulla on tammivauva (nyt 3v) ja tulossa taas tammikuussa perheenlisäystä. Taisin käyttää pelkkää ä-pakkauksen pukua, käänsin vaan hihat ja lahkeet. Niin taidan tehdä nytkin jos ei satu löytymään jotain tosi ihanaa pukua mikä on pakko saada :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on tammivauva (nyt 3v) ja tulossa taas tammikuussa perheenlisäystä. Taisin käyttää pelkkää ä-pakkauksen pukua, käänsin vaan hihat ja lahkeet. Niin taidan tehdä nytkin jos ei satu löytymään jotain tosi ihanaa pukua mikä on pakko saada :)

Mulla kävi just näin. Näin tuon puvun ja se oli pakko saada. :D ....tosi järkeväähän on aloittaa vauvantarvikehankinnat talvihaalarista, mutta... :whistle:

Meillä oli tammipojalla 62-senttinen toppahaalari. Hyvin meni sen ajan mitä sitä tarvittiin... oli päällä vissiin luokkaa viisi kertaa, kun ei noin pientä kovin kylmillä ilmoilla ulos edes saa viedä. Villavaatteet, äp-vanupuku, viltti ja makuupussi riittivät hyvin.

Meillä 2.2. syntynyt poika (3920g 51 cm). Mulla oli 56 cm haalari kevättalveksi (taisi olla Josefssonilta tilattu) ja se meni koko ajan siihen asti kun talvihaalaria tarvittiin. Oli kyllä myös halvalla saatu 62 cm mutta se jäi lähes käyttämättä. Meillä oli vaunuissa fleecevuorattu tosi lämmin kantokoppa joten huhtikuussa ei toppapukua enää juurikaan tarvittu, kevyt vanupuku (äp:n) riitti.

minulla syntyneet noin 3.5 kiloisina ja aluksi hukkuneet tosiaan hm 62 cm haalariin mutta sitten myöhemmin menneet lapset eri tahtia. poika oli isompi ja käytti jo 8 kk iässä 74 cm kun taas tytöt vasta 68 cm sentissä reilu vuoden iässä.. mutta sinun tapauksessa ostaisin 62 ja jonkun makuupussi mallisen haalarin koska se pieni ei mihkään liiku ja on vaan vaunussa/kaukalossa..

Meillä ei oo kauan mahduttu 56 cm:n vaatteisiin yleensäkään. Ensi haalari on ollut 56 cm. Muuten olen käyttänyt sitä n. 80 cm haalaria. Ostin ekalle aivan liian monta pientä vaatetta ja poika oli 4,2 kg ja 53,5 cm. 3-kuisena oli jo melkein 8 kg ja 64 cm, eli aika pian siirryttiin 68-70 cm. Ei se mun mielestä haittaa, vaikka vauvan vaatteet vähän isojakin. Kasvavat hurjan nopeasti. Vaatteet ei saa olla pieniä, vauva tarvii tilaa.

Joo, nyt rupean katselemaan niitä 56 ja 62 cm kokoisia toppapukuja kirppareilta. Harmittaa kun heitin Elloksen tarjouskupongit eilen pois. Siellä oli 50%-aletarjous yhdestä tuotteesta ja sillähän olis saanut vaikka sellaisen pienen puvun...

Yhteistyössä