Tammivauvat 2010

  • Viestiketjun aloittaja plussa..
  • Ensimmäinen viesti
plussa..
Hei!

Löytyyköhän muita tammikuun vauvaa odottavia?
Äsken sain plussan testiin ja oon ihan tärinöissäni vielä! Vielä ei mitään oireita. Meillä on esikoinen tyttö 11/07. Aivan mahtava tunne on nyt!
 
Tiitu-tii
Pakko kai se on tänne itsensä lisätä :)
Eli näillä näkymin olen kyllä raskaana - kaksi haamuplussaa jo tullut ja menkkojen alkamispäivä tänään tai huomenna. Ja olo olo on sellainen kun se vaan voi olla raskaana - vatsassa tuntuu kun olisin tehnyt kovasti vatsalihasliikkeitä - vaikka lupaan, etten ole :)
Olisiko listan paikka?

Plussa (tyttö 11/07) LA
Tiitu-tii (poika -05/ poika -07) LA 6.1.2010
 
Plussa..
Kiva kun tuli seuraa! Minkä ikänen teidän toinen poika on tarkalleen? Meillä on 1,5v tyttö ja aikamoinen uhma jo aluillaan.

Mä varasin jo neuvolankin. Sinne pitää nykyään päättää seulontaan menot jo ekalle kerralle. Me halutaan seuloa, nt ja verikoe ja rakenteeseenkin pääsee. Ykkösestä ei ollu täällä vielä rakennetta eikä nt:tä, sillonkin kävin veriseulassa.

Ton lasketun laskin oviksen mukaan, saa nähdä mitä terkkari ja ultraajat sit laittaa. Ja viiva tikussa ei ollu ihan yhtä tumma kuin kontrolliviiva, nyt kp34, ja herkällä testillä. Toivottavasti pysyy mukana nämä vauvan alut! Ja lisää porukkaa tänne ketjuun!

Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
Tiitu-tii (poika -05/ poika -07) LA 6.1.2010
 
Tiitu-Tii
Hei Plussa...
Meidän nuorempi poju on syntynyt heinäkuussa. Uhmaa on jonkin verran, mutta ehkä tuo isoveli vähän rauhoittaa menijää.
Neuvolaa en ole edes ehtinyt vielä miettimään, enkä yksityistä ultraa mitä kyllä olen molempien poikien kanssa tehnyt n vklla 7.
Meillä - jos ei syteemit ole parissa vuodessa muuttuneet - on kunnan maksamaa kaksi ultraa, veriseuloja ei ole koskaan ehdotettu enkä usko sellaista nytkään ottavani, vaikka ikää mulla jo on ihan kiitettävästi.

Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010

Tulisikohan tänne pian muitakin ihania tulevia mammoja :)
 
Plussa..
Piti tulla kurkkaamaan. Tervetuloa mukaan mantelisuklaa!

Mä en tohon varhaisultraan mee, voi sit kattoa jos kävis 3/4dssä jos ne ei kunnan rakenneultrassa kerro sukupuolta.. :)

Onkos teillä jo oireita? Mulla ei oikeestaan. Saa nähdä miten huonot olot tulee sit..
Vielä vähän epätodellinen olo..

Me lähdetään reissuun nyt niin katoan varmaan vähäks aikaa täältä.. Ihan hyvä et ei voi koko ajan intoilla vaan tätä vauvaa..
Jospa tänne uskaltautuis lisää porukkaa pian!
 
MinttuO
Heipä hei!

Mä sain plussan tikkuun eilen...yhdet menkat olleet vasta edellisen synnytyksen jälkeen. Tämä on melko shokki. Yritystä ei ole ollut ollenkaan. Täysin yllätysvauva. Kierrosta en siis osaa sanoa mutta normaali laskuri antaa la 1.1.2010.
Pää on melko sekaisin...hui tätä!
 
PAS
Plussa täälläkin, rv 4+5, laskuri taisi antaa 6.1.2010 lasketuksi ajaksi. Vielä en kuitenkaan osaa ajatella että vauva olisi tulossa, takana tuulimunaraskaus ja lapsettomuushoidot. Olo on hieman enemmän kuin vähän epätodellinen. Reilun kahden viikon päästä on ensimmäinen ultra, toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja voi jo hieman iloita.

Vaikka näin alussa mennään, yllättävästi on erinäistä pientä oiretta on: kahvi ei ole maistunut viikkoon, rinnat ovat arat ja turvonneet, väsyttää ja itkettää.
 
Leila*
Moi
Vappuaattona plussa! :) Edellinen raskaus meni kesken n.5kk:n tietämillä, että hieman varpaisillaan tässä ollaan, mutta toivoa täynnä kuitenkin. Maanantaina soitan neuvola-aikaa.

Oireista, pikku "juilintaan" masussa muuten ei mitään.

Aurinkoista vkl:n jatkoa kaikille!

Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
 
Susa08
Minäkin sitten ilmottaudun mukaan. Plussasin n viikko sitten, yritystä viime syksystä. Poika -06 eli toista tässä odotellaan :)
La on laskurin mukaan 1.1.10. Neuvolaan ajattelin soitella huomenna. Ei vielä oikein ole edes tajunnut olevansa raskaana, pientä etomista eilen illalla mut muuten olo ihan ok.
Lisään itseni listalle.

Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
 
loviisa74
Hei!

Mukavaa kun ketju jo pystyssä!

Minäkin ilmoittaudun joukon jatkoksi. Vappupäivänä plussa ja laskurin mukaan la 5.1. Esikoinen meillä, huhtikuussa vuoden täyttänyt poika. Minulla ei kummoisia tuntemuksia tälläkään kertaa ollut, mutta kummallisesti mieliala tosi maissa? Edellisessä raskaudessa enemmänkin onnenherkistelemää fiilistä, mutta nyt ikään kuin piiiiitkä pms-oire olisi jäänyt päälle. Outoa, siis kakkonen on toivottu tapaus, ettei siitäkään pitäisi johtua!

Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
 
Tiitu-tii
Moi Loviisa.
Muistan ton fiiliksen kakkosen kanssa. Esikko oli just vajaa vuoden kun raskaus ilmoitteli itsestään ja olin melkein koko talven vähän ns. depiksessä! Energiataso oli huomattavan alhainen. Sitä ei tietenkään auttanut se, että mulla murtu varvas ja esikkoa piti vielä kannella pitkin rappuja ja että oli pimein mahdollinen aika vuodesta...
Oon yrittänyt miettiä ja muistella kakkosraskautta - mutta jostain syystä mulla ei ole oikein jäänyt mitään mieleen. Siksi oonkin nyt kolmosen kanssa alkanut pitämään pientä päiväkirjaa, jotta tästä elämäni lähes varmasti viimeisestä raskaudesta jäisi jokin muisto.

Voi olla, että tuo "muistikatko" ja lievä surullisuus johtui siitä, että esikko oli niin nuori vielä (meilläkin todella odotettu ja toivottu toinen raskaus) ehkä sitä sisimmissään jotenkin toivoi voivansa olla enemmän esikon kanssa. Mutta nyt jälkikäteen ajateltuna, niin tuo pieni ikäero on ollut ihan mahtava asia. Heti kakkosen synnyttyä on pojat olleet kiinnis toisissaan ja parempaa "lastenvahtia" kun toisensa en voisi ikinä ajatellakaan. En ole siis pientä ikäeroa koskaan katunut - ehkä itse raskausaikaa lukuunottamatta.
Eli tsemppiä vaan Loviisa!
 
monttumii
Kyllä meillä oli ehkäisy käytössä ja aika harvakseltaan on ollut edes seksiä. Jos hedelmöittymisaika (kiekon mukaan) pitää paikkaansa niin melkoinen ihme tämä vauva on. Meille ei enää ollut tarkoitus tulla lisää lapsia. Heitä on jo kolme. =)

Nyt sitten tätä ihmetellään ja mietitään kaikkea taivaan ja maanväliltä. Itse mietin voiko kaikki mennä hyvin jo neljännen kerran jne. Jotenkin varauksella suhtaudun kaikkeen enkä ole neuvolaankaan ajatellut olla yhteyksissä vielä pariinviikkoon.

Toivon kuitenkin että kaikki menee hyvin ja matkalainen viihtyy mukana tammikuulle asti. Hienoahan se on kun lapsia saa ja ihmeitähän ne aina ovat. =)

MinttuO

 
päiv.lista
Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
MinttuO (lapset 04,06,08) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
 
plussa..
Mukavaa kun on saatu lisää mammoja ketjuun!
Kertokaahan muut, joilla jo useampi raskaus takana, että voiko tää kakkonen nyt tosiaan jo näkyä!!? Siis joku rv 5+.. Mulla oli pientä pömppöä, mutta nyt jo näyttää ihan vauvamahalta.. Farkut ei meinaa mahtua jalkaan.. Turvotusta toi varmaan on, mutta eipä se varmaan siitä enää ainakaan laske.

Ja mulla on alkanu tulee vihlasuja, tai jotain kohdussa tuntuu epämiellyttävältä välillä, mutta tosi harvakseen. Ja väsyttää ja on taas vähän kiukuttanu välillä.. Mutta onneksi ei ole vielä ainakaan huono olo!

Kertokaahan kuulumisia ja oireita!
 
plussa.. jatkaa
Unohtui tämä.
Ei kannata lukea, jos ei halua kuulla seksijuttuja. Mulla orgasmi tuntuu nyt jo ikävältä kun kohtu supistelee.. Ykkösestä ei tuntunu kun ihan lopussa. Pitää ehkä siel neuvolassa kysellä tästä parin viikon päästä..
 
Tiitu-tii
Plussa.... mulla ainakin toka raskaus aiheutti venymistä ja paukkumista melkein samantien. Farkut olivat liian kireitä ja jo ennestään pömppömaha oikein räjähti silmissä... Eli on se täysin mahdollista. Vartalo on kuin kertaan käytetyt nylonsukat... ;)

Tänään soitin neuvolaan missä täti oli ihan innoissaan kun tuntee mut jo noiden kahden tiimoilta. Aika sinne (jos raskaus jatkuu - täytynee lisätä) on kesäkuun alussa. Ja oli meillä joo noi seulontajutut muuttuneet. Ultrat on aiemmin raskauden aikana kun aiemmin ja sitten se verikoe - ei ole tehty aiemmin.

Olo on ihan tosi hyvä - jaksan jopa fillaroida töihin aamuisin ilman aamiaista (syön sen sitten duunissa) ja ainoa ns poikkeama on se, että nukkumaanmeno on aientunut entisestään... päivisin ei väsytä - vielä!
 
monttumii
Kyllä se maha seuraavilla kerroilla tulee aikaisemmin esiin. Tosiaan kun se on jo kerran venynyt niin seuraavalla kerralla se vaan aikaistuu ja aikaistuu. Mä olen nyt katellut että onpas pömppö melkoinen. Mietin jo kaksosten mahdollisuutta =D en ole siitä uskaltanut miehelle puhua. Heti alkuun ei mahallaan nukkuminen onnistunut ollenkaan kun painoi ikävästi tonne alamahaan. nyt se on vähän helpottanut.

Oireita seuraan kuin haukka. =) väsyttää, nälkä on, kuvotustakin välillä, rinnat ehkä hivenen arat. Toivon nyt jo ihan täysillä että pikkuinen on mukana loppuun asti ja kaikki menee hyvin vaikka aluksi mietittiin myös sitä toista vaihtoehtoa. =/

Nyt hyvää yötä kaikille!

MinttuO
 
viiriäinen
huijui,
ehkäpä minäkin jo uskaltaudun tänne omastani ilmoittelemaan vaikka vielä on kaikki niin kummallista ja epävarmaa. Vappuaattona plussasin ekan hailakan ja eilen 3.pvä jo vähän vahmemman. Nyt mennään rv 4+6 ja nettilaskurin mukaan laskettu aika ois 5.1.10

Oon jo sortunut kaikenmaailman pirujenmaalailusivustoille joten paniikkia välillä pukkaa. Etenkin ku jostain luin että aiemmat leikkaukset saattaa aiheuttaa kohdun ulkoisia. Mulla kun vuosi sitten tehtiin laparoskopiassa kystan poisto.

Tänään mulla on ollut kummallista kipua oikeanpuoleisessa lonkankoukistajassa/nivusessa/häpyluussa. Sattuu kun nostaa polvea ylös. Esim rappusten nousu tuntuu ilkeältä. Kipu säteilee lonkkaan ja alaselkään oikealle. Onko muilla tuollaisesta kokemusta? Onkohan kaikki hyvin? Muutenkin alavatsaa nipistelee ja juilii aika usein, melkein kokoajan.

Eka neuvolakäynti on 14.5. jota odotan jo kovasti :)
 
Susa08
Soitin eilen neuvolaan ja heidän laskurin mukaan la olis 4.1.10 eli heittää muutamalla päivällä netin laskurin lasketusta ajasta. No, ultrahan sen sit aikanaan näyttää mikä on oikea la...
Nyt siis kuudes viikko alkanut...vähän vihlontaa alamahassa, väsyttää mut ei huonoa oloa. Ekasta pah.vointi muistaakseni alkoi jo aikaisemmin. Nyt tietenkin vähän huolestuttaa, että onkohan kaikki hyvin kun ei okseta ;) No, hyvä niin, parin päivän päästä lähtö etelän lämpöön enkä todella haluais siellä halata pönttöä päivät pitkät...

Nyt peukut pystyyn että meidän kaikkien tammivauvat pysyvät mukana loppuun saakka! Aurinkoista päivän jatkoa!
 
Karhunvatukka
Heissan!

Uusi mamma ilmoittautuu. Toinen on tuloillaan. Tosi outoa jotenkin kirjoittaa tänne palstalle taas :D. Kai tähän ajatukseen alkaa pikku hiljaa tottumaan. Lisäsin itseni listaan:

Susa08 (poika 06) LA 1.1.2010
Karhunvatukka (tyttö 02/07) LA 1.1.2010
Plussa.. (tyttö 11/07) LA 4.1.2010
mantelisuklaa (esikoinen) LA 4.1.2010
loviisa74 (poika 04/08) LA 5.1 2010
Tiitu-tii (poika 12/05/ poika 07/07) LA 6.1.2010
Leila (esikoinen) LA 7.1.2010
 
plussa..
Tervetuloa mukaan taas uusille!
Ja toivotaan tosiaan, että kaikki masuasukit pysyy mukana loppuun asti!

Susa mulla tais ykkösestä alkaa huono olo vasta viikolla 7.. Mutta eihän sitä pakosti tuu ollenkaan.

Eilen illalla turpos sormet! Kiva kiva, jotain viikolla 25 tais olla sellasta ykkösestä.. Kun vaan ei nyt tulis mitään ikäviä juttuja.. En edes muista enää mitään noista raskausajan ongelmista.. Nyt ei oo turposormet. En viiti netistä nyt lueskella mitään ikäviä juttuja.. Kyselen sit neuvolassa kaikkea..

Viiriäinen ei kannata lukea niitä, kun siitä vaan keksii, että itellä on kaikkea.. Ihan normaalia voi olla tollasetkin kivut! Mutta jos siis tosi voimakasta ja päivä päivältä voimistuu niin käy lääkärillä.

Aurinkoisia ja hyväoloisia päiviä kaikille!
 
plussa..
niin unohdin taas.. Joo kiva kuulla et tosiaan jo voi näkyä raskaus.. Joutuu varmaan kertomaan sukulaisille ym jo vähän aikasemmin, ku alkaa näkyä näin nopeesti, jo viikonloppuna äiti tuijotti mun mahaa, mut ei sanonu mitään..
 

Yhteistyössä