Tampere ja Annala!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me oltais haluttu muuttaa tuonne, mutta ei löydetty sopivaa asuntoa sieltä ja muutettiin toisaalle. Annala on mukavan oloinen paikka, mutta siellä on myös vuokrataloja ja ainakin kun 22 bussilla keskustasta tulee Annalaan on melkein joka kerta jotain juopponarkkaria kyydissä ja sai kuunnella jos jonkinmoista örinää, tosin hörisivät keskenään, mutta tämän vuoksi olen ihan tyytyväinen ettei muutettu tuonne, koska täällä ei ole örisijöitä ihan lähitienoilla.
Nyt siellä olisi Levonmäessä Kuminakadulla kivannäköinen rivarineliö myynnissä!!! Siinä Kuminakadun päässä on iso leikkipuisto.

En koskaan muuttaisi Annalaan. Kaukajärvi ja Hervanta liian lähellä, kauppakeskus kuollut, Kaukajärven palvelut huonot, ja tosi ikävää sakkia pyörii linjalla 22 jos bussilla kuljet. ne toki jäävät jo aikaisemmin autosta kuin sinä, jos menet Annalan päättärille saakka, mutta katselkaa nyt ihan rauhassa muitakin vaihtoehtoja. Olen yhden kesän asunut siellä väliaikaisesti, ja etenkin ne kaupungin vuokratalokasarmit ovat tosi hirveitä siinä Annalan keskellä. Toki siellä on varmasti nätimpääkin omakoti- ym. aluetta, en tiedä tarkalleen mihin Annala sitten rajoittuu siellä perällä päin. Mikä siis lasketaan Annalaksi ja mikä ei.

Appivanhempani asuvat siellä, ja kun olen autoton, kuljen lasten kanssa bussissa. En ole vuosiin enää suostunut kulkemaan sinne iltaisin enkä viikonloppuisin lasten kanssa, koska porukka bussissa on niin hirveää.

Asuin monta vuotta Kaukajärvellä ja en nyt sinne haluaisi jäädä, mutta ei se ollut mikään kauhea paikka. Meidän talo oli siisti ( vuokratalo). Ostarin seudulla oli monenmoista porukkaa, mutta aika harmitonta. Mutta en mä sieltä olisi halunnut asuntoa ostaa. Kaukajärvellä on kaksi tosi kivaa leikkipuistoa.

Onko siellä todella noin kauheaa??? Siellä ihan Annalan perukoilla olis kiva kämppä, siis siitä Siwasta viel vähän eteenpäin... Mutta onpa kauheeta jos siellä on noin kauhea meno :( Uskaltaako siellä lasten kanssa asuakaan? Mutta asuto olis kiva....

Itse asun kaukajärvellä vuokra kerrostalossa. Mielestäni edelliset liioittelevat. Toki sitä epämääräistä sakkia liikkuu, mutta sitä on varmasti kaikkialla. Meillä pieni 3kk lapsi, sekä 2 koiraa joiden kanssa tulee paljon ulkoiltua. Siihen maastot ja mahdollisuudet tällä seudulla aivan mahtavat. Eikä mun ainakaan oo mitään tarvinnu pelätä. Ei kai sitä pakko oo yöllä noiden baarien nurkille mennä pyöriin??

Ja siell'ä annalan perällä on kyllä mukavaa asuinalue!

Meillä asuu tuttuja siellä omistusasunnoissa siellä perällä ja niissä on rauhallista. Ainakin muutama ränsistynyt vuokrakerrostalo joissa on käsittääkseni asunut "räyhääjiä" on just parhaillaan täysremontissa, joten samat ihmiset tuskin muuttaa takaisin kun asunnot on sitten kalliimpia. Autolla pääsee hyvin käymään Hervannan kauppakeskuksessa asioilla ja sieltä löytyy varmasti harrastuksiakin, bussilla pääsee myös Hervantaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko siellä todella noin kauheaa??? Siellä ihan Annalan perukoilla olis kiva kämppä, siis siitä Siwasta viel vähän eteenpäin... Mutta onpa kauheeta jos siellä on noin kauhea meno :( Uskaltaako siellä lasten kanssa asuakaan? Mutta asuto olis kiva....

Jos täältä kysyy melkein mitä tahansa aluetta, melkein aina saa vastaukseksi, että siellä juoppoja ja muuten levotonta. Tän palstan mukaan ainakin puolet Tampereesta on täyttä slummia ja melkein kaikki loput epäilyttäviä alueita slummien liepeillä. (Siis oikeasti, onko joku muuttamatta Annalaan, koska Hervanta on lähellä? Sinnehän on matkaa monta kilometriä eikä edes suoraa tietä tai mitään muutakaan syytä, miksi hervantalaiset edes kulkisivat sinne päin. Sitten ei voisi muuttaa esim. Muotialaan tai Viialaankaan. Ehkä Messukylä ja Koivistonkylä olisivat siinä ja siinä.)

Ollaan asuttu Annalassa monta vuotta ja tykätään kovasti! Päiväkoteja on kolme, lisäksi ainakin 2 yksityistä ryhmistä ja kaupungin pph:t päälle. Ala-asteita on 2, yläasteelle mennään Kaukajärvelle. Ulkoilumaastot on hyvät, paljon puistoja ym. Talvella luistinratoja on useammassa paikassa, ja myös kunnon hiihtoladut löytyy. Riihiniemen uimarannalle on aika lyhyt matka, riippuen tietysti missäpäin Annalaa asuu.

Ei Annala enään ole ihan kauhea paikka. Ennen se oli täynnä pulsuja ja vuokralähiöitä ja niiden tuomia hankaluuksia, mutta jos muuttaa sinne levonmäkeen päin niin se on ihan hyvää aluetta lapsiperheille.

Itse asuin koko lapsuuden ja teini-iän siellä enkä silloinkaan peloissani siellä ollu. Ja varsinkin nykyään on ihan turvallista. Se pahin huippu oli sillon 90-luvulla. Paras puoli siellä on ettei siellä oo mitään paikallista baaria kun kaukajärvellä. Annalalaiset saa olla rauhassa. Kaukajärveltä saa varmasti kaikki tarvittavat eikä se oo mitenkään päin "kuollut" kauppakeskus.

Annalassa on nykyään tosiaan 2 ala-astetta ja kaukajärven yläaste on kävelymatkan päässä. Tarhoja taitaa olla vaikka muille jakaa.

Ei se oikeesti enää oo paha paikka ja voisin itse kuvitella muuttavani sinne takas omien lasteni kanssa. Ja itseasiassa siellä on vielä sitten "mutaranta" riihiniemee lähempänä.

Ei tää Kaukajärvikään niin paha paikka ole :D Täällä myös tuo pulsumenneisyys, nykyään jo siistiytynyt paikka (jäänteitä toki lyöytyy, sekä pienellä paikalla jopa 4 lähipubia... Joista ainakin yksi täysin "ammattilaisten paikka").

Mutta Annalasta löytyy tosiaan kivoja rivarialueita, ja bussilla pääsee keskustaan n. 25-30 minuutissa. Tästä kaukajärveltä löytyy Posti, S-market, aptekki, neuvola ym ja Hervantaankin pääsee Annalasta näppärästi, Hervannassa kauppakeskus Duo.

Niinpä se yksi paikallinen on kyllä semmonen jota ehkä kannattaa välttää, mutta jos haluaa joskus mennä nauttimaan yhden tai kaks niin kyllä sieltä onneks semmosiakin löytyy.

Itse olen asunut nyt 4 vuotta Levonmäessä lasteni kanssa. Mukava paikka ja mukava naapurusto! Linja 22 kulkee usein eikä 20 pysäkillekkään ole pitkä matka. Lisäksi kauppa, ala-aste ja päiväkoti lähellä.

Olen joskus asunut ja mun mielestä oli mukava paikka. Asuttiin siellä ihan "perällä" eikä todellakaan näkynyt mitään juoppoja tms. Silloin siellä oli vielä paljon vähemmän asutusta, melkein kuin maalla olisi asunut. Sen jälkeen sinne on rakennettu uusia asuntoja ja varmaan muuttanut paljon lapsiperheitä. Itse voisin kyllä muuttaa sinne takaisinkin.

me muutettiin annalaan takaisin hervannasta annala on parempi paikka asua kun hervanta hervanta on tylsä paikka olen asunut syntymystä asti siel melkein eli annallassa. ja yhen vuoden hervannassa. me ollaan asuttu annalan kadulla ja hikivuoren kadulla ja pitkäniityn kadulla kaikki annalassa en muuttais annalasta ikinä pois muutan annalaan kun olen täys ikäinen muualla en osaa asua annalassa on hyvät koulu mahdollisuudet ja päiväkoti mahdollisuudet ja kaksi kaupaa siwa. kaukajärvi on lähellä kaukajärvellä on kans kauppoja mukava paikka myös se mut asun annalassa mieluiten rakastan annalaa <3<3<3 :) =)

Olettko oikeasti asunu Annalassa ja Hervannassa? Tiedoissasi on ISO aukko.

Annalassa 2 Siwaa ( NIIN MISSÄ?)
Kaukajärvellä kauppija (NIIN MISSÄ?)
Hervanta tylsä paikka (KAUPPAKESKUS DUO, MUITA PIENIÄ KAUPPOJA,2 LEFFAVUOKRAAMOA,URHEILUKENTTIÄ,UIMAHALLI,JÄÄHALLI,2 UIMARANTAA,LENKKEILYMAHDOLLISUUKSIA,PUISTOJA)

Nyt ei ihan mennyt jakeluun kuinka Hervanta on tylsä ja Annalassa kaikkea? Olen asunut Annalassa ja siellä oli TYLSÄÄ. Ei juurikaan mitään. Rauhallista on jos asuu Annalas perukoilla,mutta siellä ei ole edes pientä kauppaan.
Hervannasta löytyy kaikkea mitä ikinä voi haluta. Tämä on kuin pinei kaupunki kaupungin sisällä. Ja entinen rauhaton mainekin on hävinnyt.
Mieluummin Hervanta palveluineen kuin Annala yhdellä Siwalla.

Asuin kaukajärvellä 5v ja käytin päiväsaikaan 22 joka päivä kahden viiva kuuden aikaan eikä kyl mitään puli yms porukkaa siellä tavannut. Nuorisoa kyllä, koska kaukajärvi ja annala on halpaa asuinseutua tampereella.

itse muuttaisin kyllä takaisinkin kaukajärven ja annalan alueelle, ei pahaa sanottavaa. Ja liikuin kaukajärvellä iltaisinkin, eikä ikinä mitään ongelmia. Ei ole ikinä edes pelottanut.