TAMPERE lapinniemi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sekä ala- että yläkoulut löytyvät alle kilometrin matkan säteeltä.
Ainakin yksi päiväkotikin löytyy yhtä läheltä.
Lisäksi sieltä on lyhyt matka Tammelantorille ja Kaupin urheilukentille/maastoon, missä on talvisin hyvät ladut.
Itse voisin hyvin muuttaa sinne lasten kanssa, mieluummin tosin lähemmäs kouluikäisten kuin ihan pienten.
Sijainti on sikäli hyvä, että keskustan menot ovat kävelymatkan päässä, mutta seutu on kuitenkin kohtuurauhallista.

OO.. kuulostaa tosi hyvälle:) Meillä lapset 6v. ja 10v. ja 2v.. Olisi asunto sieltä tiedossa kenties... Senverran katselin että tää asunto melkeimpä ihan rannassa. Ja se kylpylä ihan lähellä, hassua.

Lapinniemessä on myös Koukkuniemen vanhainkoti sekä paljon opiskelija-asuntoja.Vieressä ihana Käpylän puutaloalue, missä rauhallista ja idyllistä. Alueena ihana, hyvät ulkoilumaastot ja lapsille sopiva uimaranta. Kylpylästä löytyy pieni lastenallas, vanhemmille suunnattu. Hyvä bussiyhteys keskustaan. Kauppakin löytyy :)

Osa tämän vuoden ekaluokkalaisista ei enää päässyt Tammelan kouluun. Päiväkoti löytyy, mutta ei siitä välttämättä niin hyvää sanottavaa... Julkinen liikenne on yhden bussilinjan varassa. Vieressä turvevoimala, mikä ei varmasti mikään hyvä terveys -puulaaki ole. Periaatteessa kaunis paikka, mutta ihan tyypillinen 80/90-luvun kerrostaloslummihan tuo on.

Eli osa suosittelee ja osa ei tykkää niinkään. Hmm, mitähän nyt sitten pitäisi tuumata?? Osaisko joku vielä sanoa sellasta , että löytyykö lähellä olevista kouluista ns. pienluokkaa josta mahd. integroidaan tavall. luokalle.? Oma poika nyt 3 luokalla ja käy pienluokkaa....

[QUOTE="vieras";24981492]Osa tämän vuoden ekaluokkalaisista ei enää päässyt Tammelan kouluun. Päiväkoti löytyy, mutta ei siitä välttämättä niin hyvää sanottavaa... Julkinen liikenne on yhden bussilinjan varassa. Vieressä turvevoimala, mikä ei varmasti mikään hyvä terveys -puulaaki ole. Periaatteessa kaunis paikka, mutta ihan tyypillinen 80/90-luvun kerrostaloslummihan tuo on.[/QUOTE]

Tähän on ihan pakko sanoa, että kuinkahan monta bussilinjaa pitäisi olla, että olisihyvä. Sinne menee vartin välein bussi koko päivän, että mä olen ainakin pystynyt liikkumaan erittäin kätevästi.

Kouluista enkä päiväkodeista tiedä, mutta oikein mukavaa ja rauhallista aluetta on muuten. Jos kaihtaa vanhainkodin asukkaita, ulkomaalaisia vaihto-oppilaita ja koiria niin sitten kannattaa muuttaa muualle.

Kiitos vastauksista. Kyseinen talo mihin harkitsemme muuttavamme sijaitsee ihan sen kylpyln ns. takana. Eli luulisi olevan suht rauhallista?? Niin, onko ihan ruokakauppaa kuinka lähellä?

Heippa taas!
En tiedä, onko ihan siinä kylpylän takana ruokakauppoja, mutta Lapinkaaressa ainakin on, eikä sinne ole pitkä matka.
Tammelassa on myös mm. Sale, S-Market ja K-Market.
Tammelan koulussa oli ainakin vielä 2000-luvun alussa alakoululaisille jonkinlainen erityisluokka, nykytilanteesta en tiedä.
Mutta eiköhän keskustan alueellakin jossain koulussa ole noita kaipaamiasi mahdollisuuksia.

Tammelan koulussa on erityisluokkia muistaakseni kaksi. Niihin todella vaikea päästä. Ja ne ovat "klinikkamaisia", niissä voi olla max. kaksi lukukautta ja sen jälkeen katsotaan jatkokuviot. Tosin olen näistä luoksta kuullut vain ylistäviä kommentteja.

Mutta Tampereen koulutoimen kuviot tuntuvat olevan hyvin sekaisin. Se mikä pätee nyt, ei välttämättä päde enää ensi syksynä.

Jonkun bussikommentteihin: minä olen tottunut asumaan aina useamman bussireitin varrella, joten minua vähän arveluttaa yhden reitin varassa oleminen. Mutta myönnän, että on aika hemmoteltua jos voi hypätä melkeinpä mihin tahansa pysäkille tulevaan autoon ja pääsee sillä koti- ja työmatkan :)