tänään loppui mun tupakoiminen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tupakoimaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tupakoimaton

Vieras
Nyt se sitten on loppu, aivan liian myöhään mutta parempi kuin ei milloinkaan.
Olen miettinyt tätä jo vuosia mutta elämä on soljunut eteenpäin tupakki suupielessä.
Aloin sitten laskemaan eräänä yönä paljonko rahaa menee tupakointiin ja järkytyin.
kuinka voin sanoa lapsille että ei ole rahaa johonkin jos itse olen polttanut vuodessa 850-1000e savuna ilmaan.
Miten voin sanoa että ei ole varaa syödä terveellisesti kun vihannekset on kalliita?
Miten voin polttaa lasteni läsnä ollessa tai vielä pahempaa raskausaikoinakin.
Ajattelin että pilaan oman terveyteni, ennenkaikkea lasten. Ja jos kuolen syöpään tai keuhkoahtauma tautiin ennen aikojani enkä näe lasteni tai lasten lapsieni elämän koho kohtia.
En ymmärrä miksi koskaan aloin tupakoimaan. inhosin kun vanhempani tupakoi sisällä tai autossa, haju oli aivan kamala.
ja vaikka en itse ole polttanut sisällä tai autossa niin taatusti omat lapseni ovat samaa mieltä.
minun pitää näyttää lapsilleni esimerkkiä enkä suinkaan tahdo näyttää heille kuinka myrkyttää itsensä hengiltä.
Rehellisestihän tupakki haisee ja maistuu pahalle, pilaa terveyden, roskittaa luontoa.
Lisäksi kun olen ollut tupakoimatta 12tunnista- 1 viikkoon olen huomannut kuinka paljon parempi olo minulla on ollut ja kuinka kevyeltä hengittäminen on tuntunut.
Kyllähän minä vaarat,riskit ja roskaamisen olen tiedostanut aina mutta 11v tupakoinnin jälkeen heräsin huomaamaan kuinka tyhmä olen ollut.
Siksipä kannustan jokaista joka haluaa alkaa kanssani uuteen savuttomaan elämään miettimään miksi savuton elämä olisi parempi ja kokeilemaan.
Minä aion onnistua ja ajattelinkin käydä täällä välillä kertomassa kuinka on mennyt B)

Pidän peukut pystys. :flower: :flower:
T: 6v. lakossa ollut :D
Meillä lopetti ukkokin tupakan polton ja ollut nyt 5v. polttamatta. Kyllä sitä rahaa vaan rupes tilille ihmeen paljon jäämään.

Todella toivon että onnistut! Ja tottakai onnistut jos vain tahdot =) Minä voin syyllisyydentuntoisena myöntää, että raskauden jälkeen tiedän vieläkin olevani niin tyhmä, että tupakka käy suupielessä ainakin silloin tällöin... :ashamed:
Toivotaan, että itsellekin tulee vielä joskus tuollainen "oivallus"! :)

Ainakin tahdonvoimaa löytyy ja vankka päätös, on tätä niin paljon mietitty, että tästä ei hevillä peräännytä.
Tänään ei ole kertaakaan tehnyt mieli polttaa.
Kiitoksia kannustuksista :D

Hyvä, hyvä =)

Minä olen ollut tämän vuoden polttamatta, helposti kävi lopetus Zybanin avulla. Nyt on tullut mielitekoja, tekis mieli polttaa.... Mutta pakko pitää itseni irti siitä, kun on näin kauan jo ollut ilman.

Eilinen päivä sujui paremmin kuin oletin.
Illalla joskus yheksän aikaan teki mieli mennä tupakille mutta sen sijaan meninkin nukkumaan :D
Tänä aamuna on jo huomattavasti parempi olo ja helpomi hengittää.
Toivon että tämä päivä olisi yhtä helppo kuin eilinenkin :D

Yhteistyössä