Tänään on ollut koko ajan ihan tajuton nälkä,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
aamulla söin mustikka jogurtin ja puolikkaan melonin, aamupäivällä 2 näkkileipää, ruuaksi 3 perunaa ja vähintää puolet savusiiasta, nyt söin sit mansikoita ja toisen mustikka jogurtin ja edelleen on nälkä.. huoh.

Liikaa hiilaria, liian vähän rasvaa ja proteiinia. Siika on noista ainoa hyvä vaihtoehto, meloni myös, mutta se on myös vähän turhaa syömistä ja mansikat, kun ovat tuoreita... Jugurteista, perunoista ja näkkileivistäkin saat vain turhia hiilareita, eivätkä ne pidä nälkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Liikaa hiilaria, liian vähän rasvaa ja proteiinia. Siika on noista ainoa hyvä vaihtoehto, meloni myös, mutta se on myös vähän turhaa syömistä ja mansikat, kun ovat tuoreita... Jugurteista, perunoista ja näkkileivistäkin saat vain turhia hiilareita, eivätkä ne pidä nälkää.

No normaalisti, en syö kuin yhden lämpöisen aterian ja iltapalan enkä tunne itteeni nälkäiseksi koko päivänä. Eräänlaisena "kasvissyöjänä" ruoka on koostunut hiilareista vuodesta 1995, nykyisin käytän taas kalaa ja maitotuotteita.

Sehän riippuu ihan siitä mistä lämmin ruokasi koostuu, että miten se pitää nälkää =)
Jätä ainakin ne maustetut jugurtit pois ruokavaliosta. Lisää vedenjuontia ja kasviksia sekä sitä rasvaa... loraus neitsytoliiviöljyä salaatin sekaan antaa kivasti täytettä mahaan :)

Jätä ainakin ne maustetut jugurtit pois ruokavaliosta. Lisää vedenjuontia ja kasviksia sekä sitä rasvaa... loraus neitsytoliiviöljyä salaatin sekaan antaa kivasti täytettä mahaan :)

En viitti, pakko saada jostain kalsiumia. Vedenmausta en pidä ollenkaan. Ja öljyjä ei tule käytettyä. Mun mielestä mun ruokavalio on ihan hyvä, kummastelin vaan miten tänään on koko ajan ollut nälkä ja heikko olo.

Jos olet herännyt ajoissa (eli et klo 11 kuten minä), niin ihan normiruoalta tuo kuulostaa.
Tuossahan on tavallinen aamupala: jogurtti ja hedelmä
Tavallinen lounas: kolme perunaa, savusiikaa, näkkäriä
Tavallinen välipala: mansikoita ja jogurttia

Se alkais kohta olla päivällisaika. Tai vaihtoehtoisesti joku kunnon iltapala. Ei tuossa nyt ainakaan liikaa ruokaa ole! Laske kalorit vaikka kalorilaskurissa, kiinnostaisi tulos, että onko tuo muka paljon ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En viitti, pakko saada jostain kalsiumia. Vedenmausta en pidä ollenkaan. Ja öljyjä ei tule käytettyä. Mun mielestä mun ruokavalio on ihan hyvä, kummastelin vaan miten tänään on koko ajan ollut nälkä ja heikko olo.

Maustamatonta jugurttia voitkin syödä, esim. turkkilainen ihanan lohkeava jugu on hyvää, ja sitä voi maustaa esim. noilla marjoilla. Ja juustoja kannattaa syödä kalsiumin saannin turvaamiseksi. Mutta kyllähän toki jokainen saa syödä kuten haluaa =)

Maustamatonta jugurttia voitkin syödä, esim. turkkilainen ihanan lohkeava jugu on hyvää, ja sitä voi maustaa esim. noilla marjoilla. Ja juustoja kannattaa syödä kalsiumin saannin turvaamiseksi. Mutta kyllähän toki jokainen saa syödä kuten haluaa =)

No, joo. Mut ei minusta se et joskus syö maustettua jogurttia nyt kovin suuri synti ole. Juustojakaan ei tule syötyä kun kaikki öljyinen ja voinen ei oikein ole mun makuun.

Luultavasti tänään on tullut syötyä vain liian vähän kaloreita ottaen huomioon, et nousin klo 05 töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No, joo. Mut ei minusta se et joskus syö maustettua jogurttia nyt kovin suuri synti ole. Juustojakaan ei tule syötyä kun kaikki öljyinen ja voinen ei oikein ole mun makuun.

Luultavasti tänään on tullut syötyä vain liian vähän kaloreita ottaen huomioon, et nousin klo 05 töihin.

No niin, tuo selittää. Eihän tuo ole paljon ruokaa ollenkaan. Laskepa ne kalorit, niin näet onko protskun, hiilareiden ja rasvan suhde hyvä, ja oletko saanut lainkaan tarpeeksi ravintoa kulutukseesi nähden.

Yhteistyössä