Olin selvittelemässä äitiyspäiväraha-asiaa ja ajattelin piipahtaa kelaan kohtaamaan ihan oikean virkailijan. Menin ovesta sisään ja vuoronumeroa hakemaan niin jostain mun takaa hyökkäsi mustalaisnainen ja repäisi lipun mun nenän edestä..nooh en viittiny järjestää kohtausta vaan otin seuraavan lipun. Jonoja oli 20 henkeä ennen minua kun 2/3 luukusta oli auki. Toisella luukulla joku nuori mies huuti kovaan ääneen,että haluaa lisää rahaa ja sitä ja tätä tukea sitä kesti ainakin 30minuuttia..istuin siinä sitten ja olin odottanut siinä vaiheessa n 5min kun tää mustalaisnainen (ikää oli varmaan lähemmäks 50) alkaa huutaa "MIKS ETTE AUKASE ENEMMÄ NIITÄ KASSOJA,VOIS SAADA RAHAA VÄHÄN NOPEEMMIN" sit tää täti alkaa naksutella rystysiään ja maiskuttelemaan ku huomaa että mulla on apteekin pussi sylissä jossa on perusrasvaa ja antibiootteja. Sitten toinen luukku vapautuu ja tää mustalaisnainen hyökkää ilman vuoronumeroa sinne luukulle ja huutaa siinä matkalla "MULLA ON VAAN TÄÄ KOPIO" joo oli kopio jonka selvittämiseen meni 20minuuttia.. sellanen suloinen mummo mun vieressä spekuloi miten mustalaiset luulee olevansa parempia ja pohtii mikä kiire silläkin naisella oli,pappa vieressä totee että "ainahan niillä on kiire" Sitten penkillä istuva lihava kikalta näyttävä nainen soittaa omalle sossuvirkailijalleen miten iso jono täällä on ja miten hän tarvitsee eläkettään,kun nainen huutaa sosiaalitunnustaan puhelimeen paljastuu naisen iäksi 35,jep. Tässä välissä mustalaisnainen on selvittänyt asiansa ja samalla vilkuilee olkansa taakse valmiina järkestämään "vähemmistökohtauksen" jos joku edes vilkaisee häntä pahasti. Kun olin odottanut tunnin ja 2 ihmistä oli mennyt numeroilla ja yksi ilman..niin mä päätin poistua. Käytän tästä lähtien vaan puhelinta ja nettiä..oli virhe ees mennä sinne konttoriin.