I
"Isukki"
Vieras
Minulla alkoi tänään työt poikkeuksellisesti vasta kello 9 ja lähdin sinne kello 8, eli silloin kun vaimoni oli jo töissä ja lapseni koulussa tai päiväkodissa. Kun lähdin töihin, ajoin vahingossa 7-vuotiaan tyttäreni kissan päälle autolla ja kissa kuoli. Menin paniikkiin, enkä keksinyt muuta keinoa päästä kissasta eroon, kuin laittaa kissan ruumis pahvilaatikkoon ja heittää se laatikossa työmatkalla jonkun vieraan kerrostalon roskiin. Olen ollut koko päivän ihan paniikissa, kun pelkään, että joku perheenjäseneni huomaa, että "Missä kissa on". En tiedä, että mitä siihen osaisin vastata niin, että muut eivät tajua, että minä olen syyllinen kissan katoamiseen. Onneksi kyseessä on olkokissa, joka saattaa olla joskus viikkokausiakin ties missä, ennenkuin se tulee kotiin. Toivottavasti tyttäreni unohtaa kissan, kun hän luulee sen olevan taas normaaleilla pitkillä retkillään eikä tulekaan kotiin. Onneksi kissa sentään synnytti viikko sitten 7 poikasta, jotka ovat tyttärelläni lohtuna nyt jos hän saa tietää totuuden kissastaan.