tarjoan teille kahvit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku lotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikku lotta

Uusi jäsen
11.10.2007
26
0
1
maitoa?sokeria?kermaa? =)
miten juot kahvisi ja monta kuppia menee päivässä?
paljokohan se on se ihmiselle suositeltu määrä päivässä?
ja minkäköhän kokoinen se suositeltu kuppi on?
itse juon kahvini maidon kanssa ja kahvia menee ihan hirveä määrä. 8-16 kuppia päivään.ja siis isosta mukista =)

maitoa kiitos.
pääsäntönä: keitä kahvia ja lisää puruja niin paljon että kahvi on niin vahvaa että lusikka jää pystyyn. lisää maitoa kunnes lusikka kaatuu :)
ja muutama kupillinen... riippuu miten sitä kerkee mutta keskimäärin 5 kuppia :)

Aamulla menee aamupalan kanssa isohko kuppi kahvia, kevytmaitotilkkasen kanssa. Sitten veilä töissä toinen kupponen. Nyt raskausaikana menee paljon vähemmän kahvia kuin normisti.

Nythän oli vasta tutkimustulos että yli 3 kuppia kahvia päivässä ehkäisee parkkinsonin tautia, 0-3 kuppia juotaessa tätä hyötyä ei ole. Laita mulle kuppikahvia ja paljon maitoa :) Mulla ois tuossa suklaapiirakkaa, voin tarjota siitä palaset kahvin kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja pikku lotta:
maitoa?sokeria?kermaa? =)
miten juot kahvisi ja monta kuppia menee päivässä?
paljokohan se on se ihmiselle suositeltu määrä päivässä?
ja minkäköhän kokoinen se suositeltu kuppi on?
itse juon kahvini maidon kanssa ja kahvia menee ihan hirveä määrä. 8-16 kuppia päivään.ja siis isosta mukista =)

Maidon kanssa.

Nyt n.3kuppia

Suosituksista en normaalisti tiedä,mutta nyt raskaana tietäkseni alle 5 kuppia saa juoda.

Nyt raskaana eiks se ole että alle 5 pientä kuppia..

Kahvia maidon kera, niin isosta mukista kuin talosta löytyy..
Hetkinen lasketaanpas, montako kupposta päivässä menee.. Hmm...
5 kuppia päivässä ainakin..

Tulikin tästä mieleen, että ärsyttää kun kylässä (tutilla) joutuu ryystämään kahvia sellaisista pienistä kahvikupeista, kun on tottunut kotona kunnon mukeihin.. Saa ottaa niitä santsikuppeja sitten ja yleensä kuppi kaadetaan niin täyteen, ettei maitoa mahdu mukaan tai sitten saa odotella että sitä pystyy juomaan niin ettei kieli pala. :|

Yhteistyössä