Tarkoittaaks tää nyt sitä ettei alakertaa ookkaan se "messuhalli" :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :D :D :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

:D :D :D

Vieras
Sori tuo otsikko :D En keksiny järkevää aloitusta...

Jouduin lantionpohjalihas tutkimuksiin kun virtsarakko ei tyhjene kunnolla. Minulla on 4 lasta ja lääkäri epäili että syynä on huonot lantionpohja lihakset. (virtsankarkailua ym ei ole) No tutkimuksissa laitettiin emättimeen anturi ja piti vuoroin jännittää sekä rentouttaa. Tutkimus tehdään normaalisti seisaaltaan, mutta minulta ei voitu tehdä, kun käyrä näytti siltä kokoajan että puristan anturia vaikka en puristanut. Eli minulla on joku jatkuva jännitystila keskikropassa. Tutkimus tehtiin sitten selällään ja silloinkaan en saanut lantionpohjalihaksia rennoiksi. Ja kun puristin anturia, niin käyrä meni ihan ylärajaan eikä laskenut kunnolla alas kun yritin rentouttaa lihaksia. Se tutkimus tehtiin siis sen anturin ja enmg:n avulla...

Minulle selitettiin että virtsarakko ei tyhjene kunnolla, koska keskivartalossa on jatkuva jännitystila ja virtsarakko ei rentoudu tarpeeksi jotta se tyhjenisi kunnolla. Ja että lantionpohjalihakset on jopa liika hyvät, mikä juuri aiheuttaa tota pissa ongelmaa. Ei siis tarvitse jumppia tms,... Ihmettelen suuresti kun on 4 alatiesynnytystä. kolme niistä normaalia alatie synnytystä ja yksi perätila synnytys alakautta. (vauvat painoivat 2,600kg-3,400kg väliltä)

Minulla on tosi huono tasapaino + yliliikkuvat nivelet niin lääkäri epäili että keskivartalolla haen jatkuvasti tasapainoa ja siksi jännitän lantionpohjalihaksia kävellessä/istuessa. Niin tavallaan treenaan niitä jatkuvasti huomaamattani.

On tääkin ongelma. Olen ajatellut että neljän lapsen jälkeen on alakerta auttamattomasti pilalla. Ostin viime synnytyksen jälkeen ne harjoituskuulatkin mutta ihmettelin mikä idea niillä on kun se painavinkin pysyi sisällä, eikä edes tarvinu kunnolla puristaa. Ajattelin että kuulissa on vika, mutta ehkä tää on siis syynä.

Voihan se olla messuhalli, kun olet saanut hoitoa tuohon lihaskireyteen, odotapa vaan:D

Niimpä ;) Mitenhän tota nyt hoidetaan... Sain lähetteen urologille. Luulin et miehet käy vaan urologilla???????? Kovin selitettiin et pitäs tehä rentoutumisharjoituksia vessanpöntöllä ja nostaa jalat mahd ylös että rakko tyhjenee. Eli joku jakkara pitäs hankki jalkojen alle vessaan. Kuulostaa aika hassulta. Onneks vaiva ei nyt kauheesti häiritse mutta saattaa kuulemma aiheuttaa virtsatie tulehduksia ja on sentakia haitaksi. Lähinnä vaiva häiritsee kun menee nukkumaan tai lähtee kotoa. En osaa mennä nukkumaan jos on vähänkin pissahätä. Ja välillä käyn 10min välein pissalla ennen lähtöä et saan varmasti rakon tyhjäksi ettei heti tarvitse vessaa hakea.

Yhteistyössä