Tarttisin uuden asiaston, mutta minkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

b

Vieras
Keksikää mulle, mitä astiastoa alan keräämään! Pitäisi saada kaikki lautaset, jälkiruokakipot ja jotain tarjoiluastioita sekä lasit (iso lasi, vesilasi ja viinilasit, mahdollisesti muitakin). Noita jälkiruokakippoja ja tarjoiluastioita ei ole monessakaan sarjassa, mitkä siis kävis yhteen?

Teema on mun makuun liian yleinen ja yksinkertainen. Lumi-sarjasta tykkään, mutta se on aika suppea. Mitä siihen voisi yhdistää? Muita kivoja astiastoja, mitä en edes ole tullut ajatelleeksi?

Meillä on Kerman Saven astiasto. Tumma ja massiivinen. Tykkään ja on vielä melko edullinen verrattuna johonkin Pentikkiin, joka mun mielestä ei ole kovinkaan kaunis, paitse se yksi sarja, missä on sinistä vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja villeroyta:
http://www.laurentia.fi/koti/metropolitan/newwave.htm
Tuota me kerätään ja on aivan ihana sarja =)

Meidän lähikaupassa myydän lähes samanlaista :o

Itse tykkään Arabian 24h:sta, mutta jos olisi rahaa, ostaisin Paratiisia mustavalkoisena.

Lumi-astiaston kanssa Illusia on samanlainen muotoilultaan. Sillä saisi ainakin vähän väriä. Minulla on Illusia juhlavampana astiastona, ja siihen olen hankkinut muutaman valkoisen KoKo-tarjoiluastian (muuten se KoKo on mielestäni kökkö). Aloin kerätä Illusiaa aikana, jolloin siinä oli paljon enemmän osia, ja olen tyytyväinen, mutta sekin on nykyään suppeampi. Valitettava tosiaasia on, että Arabian/Iittalan sarjoissa on vähän osia. Mutta esim. jälkiruoka-astiat ovat minusta lasisina kivemmat, niissäkin tosin nykyään saa tuvautua ulkomaisiin sarjoihin, kun Iittala on lopettanut melkein kaikista sarjoista ne.

Laseissa minusta essence on todella kiva, minulla on ne vesilasit. Viinilaseja en ole tullut hankkineeksi, koska juomme niin vähän viinejä, ja niitä laseja on ennestään paljon. Kolibri-sarja on kiva kanssa, ihan peruskamaa. Mutta siitäkin on näköjään osat vähenneet huimasti, höh.

Meillä ennestään teemaa ja paratiisia. Nyt halusin ihan valkoisen astiaston ja ollaan ostettu Pentikin Anista. Se porokuvioinen ja "viivakuvioinen" astiasto (kummankaan nimeä en muista) käyvät molemmat seuraksi jos haluaa osan kuvioituna.

Yhteistyössä