tarttuuko emätintulehdus mieheen?

  • Viestiketjun aloittaja Kyselee hän
  • Ensimmäinen viesti
bakkis
naisen emätintulehdus voi ihan hyvin tarttua mieheenkin, mies vain ei saa oireita ja tartuttaa naisen uudelleen, jos näin käy kannattaa molempien syödä antibioottikuuri.
 
Kopioin tämän nyt tännekin
Minäkin olen kärsinyt tästä vaivasta jo useamman vuoden. Olen käyttänyt hoitoon Vivag-kapseleita, mutta nyt niitä ei ole ollut vähään aikaan apteekissa, olisiko ne lopetettu? Olen kokeillut Gynocaps-nimistä valmistetta, mutta se ei ole mielestäni auttanut niin hyvin.

Todella ikävä ja kiusallinen vaiva, olen oikeasti todella masentunut tämän takia :(

Olen kahden vuoden sisällä kaksi kertaa käynyt gynekologilla (tai siis oikeastaan terveyskeskuksen yleislääkärillä) ja he ovat olleet sitä mieltä ettei minua mikään vaivaa.

Kävin eilen OIKEALLA gynellä ja sain kirjallista infoa tästä vaivasta, kopsaan sen nyt tähän jos jotakuta kiinnostaa:


BAKTERIELLI VAGINOOSI

"Bakterielli vaginoosi on emättimen omien bakteerien kasvutasapainohäiriön aiheuttama tulehdus, jolloin potilalla esiintyy pahanhajuista valkovuotoa, joka voimistuu yhdynnän jälkeen. Lisäksi joillakin potilailla voi esiintyä lievää kutinaa tai polttavaa tunnetta emättimessä.

Bakterielli vaginoosi on yleisin emätintulehdusten aiheuttaja. Kierukkapotilailla on useammin bakterielli vaginoosia kuin muita ehkäisymenetelmiä käyttävillä potilailla.

Bakterielli vaginoosi voi aiheuttaa raskaana olevilla ennenaikaisen synnytyksen tai kohtutulehduksen synnytyksen jälkeen. Kierukkapotilailla on muita herkemmin bakterielli vaginoosin yhteydessä kohtu- ja munasarjatulehduksia ja joskus kierukka joudutaan poistamaan toistuvien tulehdusten takia.

Bakterielli vaginoosi todetaan emätineritteestä otettavasta näytteestä tehtävällä hajutestillä ja mikroskooppitutkimuksella.

Baktrielli vaginoosi hoidetaan antibioottihoidolla (metronidatsoli), raskaana olevat penisilliinijohdoksilla (amoksisilliini). Jälkitarkastusta ei tarvita.

Bakterielli vaginoosi ei ole sukupuolitauti, eikä ole voitu osoittaa miehen voivan siirtää infektiota toiseen naiseen. Joskus miehillä on oireita, epämääräistä virtsaputkiärsytystä, jos partnerilla on bakterielli vaginoosi."


Minulle määrättiin myös Flagyl-kuuri.
Kysymykseni onkin nyt teille kokeneemmille :) että kuinka usein käytte uusimassa Flagyl-reseptin? Pitääkö joka kerta mennä gynelle erikseen ottamaan tuo näyte? Minkähän takia terkkarissa eivät uskoneet vaivojani eivätkä ottaneet näytettä?

Lääkäri totesi että tämä vaiva uusii todella helposti/usein. Lisäksi hän mainitsi, että tämä aiheuttaa alavatsan turvotusta ja painon tunnetta vatsassa. Siinä vihdoin selitys siihenkin, miksi mahani turpoaa niin kamalasti.

Tsemppiä teille kanssakärsijät :)

 
Kohtalontoveri
Meillä kyllä tarttui nyt kesällä mieheen ja pahasti. Itsellä oli tulehdus päällä, ja jostain syystä silti harrastettiin seksiä, vaikkei se kovin fiksua saatika nautinnollista ollut. Seuraavana päivänä miehellä ihan _järkky_ tulehdus päällä.

Saatiin sitten miehelle samalla flagyl-kuuri ja sitten daktacorttia reilu viikko piti hänenkin kokoajan laittaa.
 
äöä
Voiko mieheen käyttää jotain näitä käsikauppalääkkeitä jos epäilee miehen sen tulehduksen saavan, koska mulla ainakin lähtee noilla vagi-c tableteilla yms. tulehdus pois mutta heti kun seksiä harrastaa niin tulee takaisin. Joten ois helppo kun ei tarttis lääkäriin lähteä että sais miehenki jollai apteekista saatavalla lääkkeellä hoidettua :)
 
ihmeellinen emätintulehus
Mulla eilen todettiin testien avulla et on emätintulehdus. Mulla vaa se tuli aika mukavaan saumaan ku tein abortin 8vko sitten ja 3vko sitten kuparikierukka laitettiin paikalleen ja samalla viikolla alko menkat. Nyt oon vuotanu siis 8vko putkeen ilman taukoja ja kivut tuli vasta viikko sitten. Nyt on kahta eri antibioottia (kummatkin 10pvn kuureja),flagyl ja kefexin,1g panadol ja litalgin,joka rentouttaa. Katsotaan miten täs käy.
 

Yhteistyössä