Tarttuuko miehesi "miestenhommiin" kehoittamatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmi79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helmi79

Aktiivinen jäsen
28.10.2005
3 702
0
36
Taas tässä pohdiskelen, olemmeko ainoa perhe jossa isäntä ei oma-aloitteisesti tee juurikaan mitään, ei edes ns. miestenhommia! :whistle:

Kerran kahdessa kesässä on alkanut nurtsia leikkaan omasta aloitteestaan. Aina saa vihjata, pyytää kauniisti ja lopulta pyytää vähemmän kauniisti leikkaamaan nurmikkoa, pensasaitaa, korjaamaan jotain.... ÄRSYTTÄÄ!!

Olemmeko siis ollenkaan omakotiasujia, kun niin hankalaa aina kaikki tekeminen? Pitääkö omakotitalon isännän olla ahkeruuden perikuva? Tai ainakin tykätä niistä pakollisista hommista joita talon kunnossa pitämiseen liittyy?

Meillä kanssa omakotitalo, oikeestaan ns. pientila. Ja aina saan patistaa tota ukkoa!! Juur mitään se ei omatoimisesti alota :/ :/ Parhaiten hommat sujuu kun olen ite mukana, "pitämässä silmällä" /esittämässä että teen itekkin jotain ;) :D

Tosin, sen voi miehen puolustukseksi sanoa, että viimein kun hommaan ryhtyy, tekee hommat (yleensä) hyvin ja loppuun saakka :)

Kyllähän se omakotitalossa asuminen vaatii tietynlaisen luonteen ja "tekemisen halun". Meillä mies kyllä tekee oma-aloitteisesti ns. pakolliset hommat, mutta ei liioin ylimääräisiä. Tosin meillä minäkin leikkaan ruohoa ja pensaita, eli se tekee kumpi kerkiää.

meillä kun mies käy ja jos huomaa jotakin niin tekee sen ilman pyytämättäkin mutta joskus täytyy vihjaista montakin kertaa ennenkuin hoksaa mutta silloin on yleensä muusta kiinni se tekeminen kuin laiskuudesta, koska sitähän mun mies ei ole, käy töissä ja välillä kun on päivystyksiä niin ei välttämättä sitten muuta ehikään tehä.

Heh, muistan kun tähän omakotitaloon muutettiin ja mä sanoin miehelle että ruohonleikkuu ja aitojen siistiminen ja talvisin lumenluonti ovat sitten sun hommia niin mies oikein innostuneena sanoi että joo, hän kyllä tekee ne ihan mielellään.. :whistle:
No, kyllä se ne hommat tekee mut ei todellakaan aina hymyssä suin..
Ja kyllä mäkin tietty nurtsia leikkaan toisinaan, mut lupaus on lupaus. :D
Mut kyllä se usein ihan omatoimisesti noita hommia tekee. :)

Meillä nurmikon leikkuu ja puutarhan hoito on naisten hommaa :O Toki mies auttaa jos voimaa tarvitaan, tai kaivaa pyydettessä esim kuopan uudelle puulle.

Ollaan sovittu, että hän hoitaa roskat (koska haju inhottaa minua) oma-aloitteisesti, ja sitten kaikki isommat rempallaan olevat, naulattavat yms kohteet. Tekee niin paljon muita isompia töitä, ettei kaikkee ehtis kotona.

Kyllä tekee miesten hommia! Ja mielellään, koska niitähän saa pääsääntöisesti tehdä ilman lapsien vahtimista... :whistle:

Välillä täytyy ottaa keskustelut käyttöön, jos alkaa koti vaikuttaa sekaiselta kaatopaikalta... Keskustellaan että kuka tekee ja mitä (ja milloin)... :kieh:

Yhteistyössä