Tartuttaakko vai eikö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veeras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veeras

Vieras
Siis lapset vesirokkoon? Naapurissa olis tarjolla. Medän lapset 3kpl, eivät ole sairastaneet kukaan sitä. 5v, 3v ja 1vuotiaat ovat.

Nyt ollaan kyllä koko poppoo nuhassa, niin mietin että viitsinkö tahallaan tartuttaa? ET tuleeko taudista mahdollisesti jotenkin rajumpi?
Niin ja 2 noista lapsista ovat atooppista ihottumasta(lievästä sellaista) kärsivää.

Kääk, kait se tauti on jostain hankittava ennen kouluikää.....ellei ota rokotetta.

Se ei vaan kaikkiin tartu tartuttamalla, omille lapsilleni olen parikin kertaa yrittänyt hankkia tartunnan, vaan eivät sitä saaneet.

Vaikka lähes koko naapuruston muut lapset sen ristiin rastiin toisilleen tartuttivat.

Aikuisena se on ikävä sairastaa. :|

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ei se tartu kuiteskaan vaikka kuin yrittää tai sitte teidän ois pitäny olla siel jo 2vkoa sitten.

Meidän esikoinen kyllä on siellä käynyt leikkimässä varmasti sen 2 viikon aikana, ennen kuin tauti puhkes heidän pienimmilleen. Eli jo hyvinkin saattaa olla tulossa...mut varmuudeksi kävis huomenna kylässä.

En tiedä.

Mun mielestä voit hyvin käydä kylässä. Ennemmin tai myöhemmin se rokko kuitenkin tulee, jollei rokotuta (itse olen ns. turhia rokotteita vastaan) ja parempi saada pois päiväjärjestyksestä.

Yhteistyössä