tarviiko päiväkotiin viedä varaulkoiluvaatteetkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haalariostoksille?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haalariostoksille?

Vieras
Tuosta yhdestä ulkovaateketjusta, jossa ihmeteltiin miten yksillä ulkovaatteilla pärjää, tuli mieleen, että meidän pojalla ei ole kuin yhdet ja maanataina menee hoitoon päiväkotiin. Tätä ennen ollut perhepäivähoitajalla ja ainakin viime talvi pärjättiin hyvin yksillä haalareilla. Mutta pitääkö siis tarhaan viedä myös varahaalarit. Meillä on tällä hetkellä käytössä Cirafin perus vettähylkivä talvihaalari, ei siis mikään tec, ja kostealla kelillä, kuten tänään, kurahousut siihen päälle. Eikö niillä pärjää. Mistä merkistä muuten tietää että haalari sopii kuivauskaappiin, kun ei meillä mitään kuivauskaappeja oo eikä ollu pph:llakaan, joten en oo ymmärtäny semmosta ominaisuutta edes vaatia vaatteesta.

Meillä on päikkärissa aina varalta:

-T-paita
-Housut
- Huppari
- Ulkotakki ja -housut
- Hanskat ja Pipo:)

Eli vaikka laittaa haalarin päälle on aina varalta, kaikkea muutakin:D

Älä huoli, meilläkin vain yksi puku ja mitä seurannut muiden lasten lokeroita niin kaikilla vain yksi puku ainakin tällä hetkellä.Katso siitä teidän muksun haalarin pesulapusta sopiiko kuivauskaappi ja kysy vaikka päiväkodin hoitajilta vielä neuvoa tohon tarvitseeko kahta pukua, ainakin kurikset aina pyydetään sinne tuomaan niin eiköhän ne riitä puvun päällä. :)

Minä jo säikähdin että täytyy lähteä kaupoille... Meillä on siis kotona kyllä kaksiosainen puku kauppareissuja yms. varten ja nuo haalarit rymyämistä varten.

Sinnan ja Samun mamma: olen jo kerännyt varavaatteiksi kalsarit, sukat, t-paidan ja collegeasun + on ostettu kura-asu: takki ja housut sekä kerhotossut. Lisäksi vien vielä ohuet lapaset, paksummat hanskat/lapaset sekä ohuen kypärälakin. Luulisi että ne riittää!? Kyseessä siis kohta 2 vee, joka aloittaa 1-2 vee ryhmässä.

Ei päiväkodissa tarvii kahta, mut on kuitenkin hyvä olla olemassa kaksi ulkovaatetta. Silloin kun toinen on pesussa, niin on aamulla kuiva puku laittaa sinne päiväkotiin. Ei se välttämättä kuivu aamuksi, jos ei kestä kuivausrumpua tai -kaappia. Tai jos toinen puku yllättäen likastuu kesken ulkoilun (esim pissavahinko), niin aika hankalaksi menee, jos ei ole varapukua.

meillä on aina hoidossa kahdet kengät eli sekä saappaat ja sit talvikengät/lenkkarit/kesäkengät (saappaat aina päiväkodilla, niillä toisilla kengillä kuljetaan kotoonta ja kotiin) ja niin on siinä ryhmässä muillakin. säät kun vaihtelee kovasti. kurarukkaset vois myös olla hyvät :)

Minä jo säikähdin että täytyy lähteä kaupoille... Meillä on siis kotona kyllä kaksiosainen puku kauppareissuja yms. varten ja nuo haalarit rymyämistä varten.

Sinnan ja Samun mamma: olen jo kerännyt varavaatteiksi kalsarit, sukat, t-paidan ja collegeasun + on ostettu kura-asu: takki ja housut sekä kerhotossut. Lisäksi vien vielä ohuet lapaset, paksummat hanskat/lapaset sekä ohuen kypärälakin. Luulisi että ne riittää!? Kyseessä siis kohta 2 vee, joka aloittaa 1-2 vee ryhmässä.

Jos käyttää edelleen vaippoja, niin niitä pitää myös viedä päiväkotiin. Lisäksi talvella on hyvä olla villa- tai fleecehaalari toppapuvun lisäksi ja itse asiassa meidän lapset ovat nyt ulkoilleet vielä välikausipuvuilla, jossa alla fleecehaalari. Myös kauluri on talvella tarpeen.

Meillä ei ole ollut koskaan päivähoidossa varaulkoiluvaatteita (hanskat on ollut varalla) ja hyvin ollaan pärjätty. Kurahaalarit ovat tarvittaesas käytössä ja päivähoidossa on kuivauskaapit.

[QUOTE="vieras";22299586]Jos käyttää edelleen vaippoja, niin niitä pitää myös viedä päiväkotiin. Lisäksi talvella on hyvä olla villa- tai fleecehaalari toppapuvun lisäksi ja itse asiassa meidän lapset ovat nyt ulkoilleet vielä välikausipuvuilla, jossa alla fleecehaalari. Myös kauluri on talvella tarpeen.[/QUOTE]

Joo käyttää vaippoja ja niitä piti pph:llekin viedä.
Meillä joo on yksi fleeceasu, joka puetaan aamusta päälle jos sää on sen mukainen.
Tarviiko kauluria jos on kypärälakki?

Ja joku laittoi noista kengistä. Me tarvitaan kyllä aika paljon kumppareita kotonakin, enkä kuitenkaan kaksia viitsisi ostaa, joten tarvii varmaan sit kuskata kumppareita mukana. Tarviiko talvella sitten olla varatalvikengät? Ei kai sentään, eikö yhdet riitä?

Bodeja,sisähousuja,ohuita paitoja/puseroita..niitä ainakin kannattaa pitää aina varavaatteina hoidossa =) Usein pienillä menee aamupuuroa tms.paidalle ja/tai housuille niin niitä sit kannattaa olla repussa mukana.Sitten olis hyvä olla parit lämpöset käsineet,ainakin näin kylmemmillä säillä ja tietty lämpöinen vaate haalarin alle..Kurarukkaset,saappaat ja lämpöset kengät..Ei tarvi olla kahtia kenkiä yhdelle päivälle..Ne puetaan millanen sää ulkona sitten on.Ja unikaveri mukaan ;)

[QUOTE="mä";22299677]Bodeja,sisähousuja,ohuita paitoja/puseroita..niitä ainakin kannattaa pitää aina varavaatteina hoidossa =) Usein pienillä menee aamupuuroa tms.paidalle ja/tai housuille niin niitä sit kannattaa olla repussa mukana.Sitten olis hyvä olla parit lämpöset käsineet,ainakin näin kylmemmillä säillä ja tietty lämpöinen vaate haalarin alle..Kurarukkaset,saappaat ja lämpöset kengät..Ei tarvi olla kahtia kenkiä yhdelle päivälle..Ne puetaan millanen sää ulkona sitten on.Ja unikaveri mukaan ;)[/QUOTE]

Eikö ne käytä siellä ruokaliinoja?

Kannattaa laittaa parikin paitaa ja muutamat hosut. Koskaan ei tiedä, jos menee useampi... kuitenkin noin pieni kyseessä.

perhepäivähoitajalla ei tarvittu kertaakaan varavaatteita, vaikka ne olivat mukana, ja sielläkin kaikki olivat alle 2 vee. Mutta täytyypä katsoa löytyisikö kaapista vielä muuta sellaista mitä ei niin käytetä.

[QUOTE="mä";22299733]Kyllähän ruokalaput on kaikilla pienillä,mutta kummasti sitä puuroa esim.useimmiten löytyy pienten paidoilta,housuilta,...:D Ja varsinkin kun saavat itse syödä!Ja löytyy sitä ruokaa joskus hiuksistakin :D[/QUOTE]

No mutta eihän me nyt kotonakaan vaihdeta jokaisesta ruokatahrasta paitaa tai housuja vaan ne menee vasta illalla pesuun.

perhepäivähoitajalla ei tarvittu kertaakaan varavaatteita, vaikka ne olivat mukana, ja sielläkin kaikki olivat alle 2 vee. Mutta täytyypä katsoa löytyisikö kaapista vielä muuta sellaista mitä ei niin käytetä.

Kysy päiväkodilta, onko heillä varavaatteita. Tottakai viet omat, mutta jos sattuu useampi vahinko. Meillä on päiväkodilla varavatteita.. oon töissä tarhassa. Vaatteet vaan eivät ole kovin hyväkuntoisia..

Meillä on käytössä kahdenlaisia ruokalappuja:kovia muovisia"kaukaloita" :) sekä sellasia ohuita,muovisia ruoka"liinoja",mutta kummastakin voi syömiset/juomiset joutua vaatteille..:/

Yhteistyössä