Tarvitseeko 3-vuotiaan tytön synttäreillä olla ohjelmaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulpulummukka harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ulpulummukka harmaana

Vieras
Eli siis täytämme lapsen kanssa samana päivänä vuosia ja juhlat pidetään samana päivänä, samassa paikassa, lasten juhlat päivällä ja ns K-18 bileet alkavat sitten illalla. Juhlien teema molemmissa on sama joten koristelut jne samat.

Mutta jos lapsen juhlaan tulee vain sukulaislapset vanhempineen, ja näitä lapsia on 17 joista kaikki ovat alle 5½-vuotiaita, niin tarvitsevatko mielestänne paljonkin ohjelmaa? Minä en ajatellut mitään kummoista järjestää, koska juhlat ovat naamiaiset, lapset valokuvataan mutta muuten vapaata leikkiä...

Miten on teidän mielestä.

Ja anteeksi nämä kyselyt, en ole koskaan ennen kodin ulkopuolella järjestänyt kaksia juhlia samana päivänä.... :D

En usko, että välttämättä tarvitsee ohjelmaa tuon ikäisen synttäreille. Lapsia on kuitenkin sen verran, että joku ohjelma tai yhteisleikki voisi rauhoittaa tilanteen, jos leikit muuttuvat liian riehakkaiksi. Riippuu paljon tilastakin missä juhlat pidetään.

Minä olen sitä mieltä että lapsen iällä ei ole väliä, mutta extra ohjelmaa ei tarvita. On se kumma jos nyky lapset ei paria tuntia osaa keksiä itse ohjelmaa!

Sillonkun minä olin pieni niin ei synttäreillä ollu mitään ohjelmia, me lapset keksittiin itse leikit ja pelit. Nykyään pitää olla valmiit ohjelmataulukot ja sitten vielä joku ihmeen lahjapusskka vieraillekkin! Pyh sanon minä!

Mä taas olen sitä mieltä, että 17 sokerihumalaista alle kouluikäistä samassa tilassa vaatii jonkinlaista järjestelyä, ettei homma mene päättömäksi riehumiseksi. Onko siinä synttäritilassa jo valmiiksi jotain lapsille vai tuotko kotoa kaiken "tekemisen"? Ei sen ohjelman tarvitse olla mitään taikureita tai poniratsastusta, mutta jotain sellaista millä lapset saa vähän keskittymään, esim. yhteisleikkejä, askartelua tms.

Mun mielestä taas pitää olla ohjelmaa. Rytmittää juhlat eikä tuu turhaa riehuntaa eikä kukaan jää leikin ulkopuolelle. Onginta on kestosuosikki ja meillä tais tossa iässä olla kasvo/käsimaalausta (en osaa piirtää mut hyvin kelpas) ja aasin hännän kiinnitystä.
En tarkoita että koko juhla tarvitsee olla ohjelmoitu, mutta joku yhteinen juttu.

Yhteistyössä