Tarvitseeko alle 3v. jotain erikoista virikettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Eikö alle 3-vuotiaalle lapselle riitä normaali kotielämä, kaupassa käynnit, leikkipuisto, ystäväperheen lapsien tapaaminen, hoplop joka toinen viikko, jne. vai onko nämä ns. mammakerhot pakollisia, jotta voisi olla "hyvä äiti"? Olen saanut paljon kommentteja siitä, että en käy missään kerhoissa lapsen kanssa. Lapsi on menossa 3-vuotiaana päivähoitoon ja varmasti ehtii saada niitä kaverivirikkeitäkin. Alle 3-vuotiashan käsittääkseni leikkii aika paljon yksin ja vasta yli 3 vuotiaan leikit ovat sellaisia, että niihin otetaan toinen mukaan.

No ei ole pakollisia. Onko lapsi tyytyväinen ja iloinen, onko muu perhe? Minuista monelle nuo mammakerhot n ylisuorittamista ja sitä, ettei itse osata olla lapsensa kanssa.

Mä en käy mammakerhoissa 1v:n kanssa, 4-vuotias käy kerhossa yksin. Mun mielestä tärkeää on se, että lapsella on silloin tällöin ikäistään seuraa (siis ei nyt prikulleen samanikäistä, mutta toisia lapsia). Se on sitten ihan sama, saako sitä seuraa mammakerhossa, puistossa, taloyhtiön pihalla, ystävien ja sukulaisten lasten kanssa jne.

Eihän ne lapselle mitään pakollisia ole, hyvin pärjää ja kehittyy ilmankin. Itse tykkäsin kotona ollessa kerhoissa käydä, sai juoda kahvin rauhassa ja jutella muiden äitien kanssa siellä ja lapsille riitti touhua, pääsi sen hetken itse helpommalla.

Kun käytte leikkipuistossa, jossa on ilmeisesti muitakin lapsia sekä tapaatte tuttavaperheen lapsia, siinä on mielestäni muun elämän ohella ihan riittävästi virikettä. Kerhot ovat hyviä ja kivoja, jos ei ole muita paikkoja, joissa säännöllisemmin tapaisi muita lapsiperheitä. Kaikkialla ja kaikilla ei ole yhtä hyviä mahdollisuuksia tavata ilman kerhoja, silloin ne voivat olla hyvin tärkeitä sekä lapselle että äidille (tai isälle).

Mä en käy mammakerhoissa 1v:n kanssa, 4-vuotias käy kerhossa yksin. Mun mielestä tärkeää on se, että lapsella on silloin tällöin ikäistään seuraa (siis ei nyt prikulleen samanikäistä, mutta toisia lapsia). Se on sitten ihan sama, saako sitä seuraa mammakerhossa, puistossa, taloyhtiön pihalla, ystävien ja sukulaisten lasten kanssa jne.

[QUOTE="Maija";25931276]Mä en käy mammakerhoissa 1v:n kanssa, 4-vuotias käy kerhossa yksin. Mun mielestä tärkeää on se, että lapsella on silloin tällöin ikäistään seuraa (siis ei nyt prikulleen samanikäistä, mutta toisia lapsia). Se on sitten ihan sama, saako sitä seuraa mammakerhossa, puistossa, taloyhtiön pihalla, ystävien ja sukulaisten lasten kanssa jne.[/QUOTE]

Sori, tuli kommentti kahteen kertaan kun kone jumitti ekalla kerralla...

Yhteistyössä