Tarvitseeko pitkä laihdutus sittenkin mässypäiviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiiiiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiiiiu"

Vieras
Mun kroppa toimii hassusti laihduttaessa, tietäisikö joku mistä johtuu?

Eli olen laihduttanut tammikuusta, pudotettavaa yhteensä n. 15kg ja nyt n.10 kg tiputettu.
En ole kitudieetillä vaan jätin hiilarit vähälle, kevyempää lihaa, herkut minimiin ja todella paljon kasviksia.

Alussa lähti kiloja ihan hyvin, mutta viimeiseksi tippuneet muutamat on ollut tosi tiukassa.

Nyt meni sitten alkuviikolla hermo tuohon kun ei tipu, lipsuin kaksi päivää syöden leipää paljon,karkkia jne. kaikkea kiellettyä ja kun aamulla menin vaa'alle, niin
tippunut paino 2 KG!!

Siis mitä hittoa? Kannattaa vetää karkkia välillä?
Tietääkseni en ole mitään reilusti nesteitä poistavaa syönyt, liikunta oli ihan minimissä jne.

Pidättekö te muut selkeitä mässypäiviä ja kuinka usein?

Tankkauspäiviä tarvitsee, KYLLÄ!

Mutta ei välttämättä karkkia :D Syö vaikka vain jotain hiilaripitoista ja rasvaista. Seuraavana päivänä jatkat normaalisti vanhaan tapaan. Herättelee kroppaa ja paino alkaa taas putoamaan. Vaikka kerran viikossakin pidät tällaisen päivän niin on ihan hyvä.

Todellakin kannattaa ja pitää pitää mässypäiviä. Jos kieltää herkut kokonaan tulee paljon helpommin isoja lipsahuksia.

Tämä on vähän eri asia, en tarkoittanut tätä.

Olen tarkoituksellisesti tehnyt "dieetistäni" sellaisen että ne lipsahdukset eivät oikeastaan ole edes lipsahduksia.

Eli kuten huomaa kilojen tippumistahdista, niin tämä ei ole kitudieetti vaan syön kevyemmin ja sallin itselleni satunnaisia herkkujakin, vieraissa kahvipullaa, lapsen kanssa jäätelötötterön jne. ja se on mulle ihan ok, kunhan se pysyy hallinnassa.

Tiputan hitaasti ja kerrankin musta tuntuu että saan sovellettua tätä kilojen tiputtua ihan peruselämäntavaksi melko helpolla, ettei kilot tulisi takaisin.

Mutta tuota en tiennyt että olisi hyvä pitää ihan kunnon mässypäiviä, mulla ei ainakaan aiemmat lipsahdukset ole aiheuttaneet selvää pudotusta.

:D ei vittu mikä järjen juoksu. :D

mässypäivä on kaiketi sellainen, että vedetään kaksin käsin kaikki sonta naamariin. Niitähän ihan luvan kanssa, niin ei tarvitse lipsahdella? muuta ku ihan vähän vaan, mässypäivän lisäksi minimässy jne

Todellakin kannattaa ja pitää pitää mässypäiviä. Jos kieltää herkut kokonaan tulee paljon helpommin isoja lipsahuksia.

Itse käyn silloin tällöin ihan kebabilla, ranskalaisilla otan :D Ja tippuu kuitenkin
ja siis tämä tekee sen, että syömisen jälkeen paino alkaa taas tippua.

Nyt olen jo laihduttanut kaiken minkä voin, mutta silloin kun vielä painoa halusin pudottaa niin tein noin. Tosin itse aloitin vasta sitten, kun olin päässyt kokonaan tuosta mässäilyhimosta eroon. Ihan sen takia ettei se sama mässäily jäisi päälle.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Vieras";28388130]:D ei vittu mikä järjen juoksu. :D

mässypäivä on kaiketi sellainen, että vedetään kaksin käsin kaikki sonta naamariin. Niitähän ihan luvan kanssa, niin ei tarvitse lipsahdella? muuta ku ihan vähän vaan, mässypäivän lisäksi minimässy jne[/QUOTE]

Menisitkö pois minun ketjustani, kiitos.
Tuollaisia kommenteja ei tarvita.

no ei tarvitse. tietysti se paino tippuu lopussa hitaammin. ja jos kuntoilet, painoa voi tulla lihaksista lisää.

sun pitäisi vaan jaksaa loppuelämäs syödä niinkuin "normaalipainoiset ihmiset", eli herkuttelut minimissä hautaan saakka. Dieetit ei tuo pysyviä tuloksia.

no ei tarvitse. tietysti se paino tippuu lopussa hitaammin. ja jos kuntoilet, painoa voi tulla lihaksista lisää.

sun pitäisi vaan jaksaa loppuelämäs syödä niinkuin "normaalipainoiset ihmiset", eli herkuttelut minimissä hautaan saakka. Dieetit ei tuo pysyviä tuloksia.

Mä en pysty varmaan ikinä syömään niinkuin "normaalipainoiset ihmiset"
Mun lähipiirin normaalipainoiset ihmiset kun pystyvät herkuttelemaan viikottain, vaikka eivät liikukaan.

Mä en pärjää sillä ruualla millä esim. normaalipainoinen/hoikka mieheni pärjää.
Liikaa hiilaria suomalaisessa kotiruuassa, ei pidä nälkää pois kauaa, tulee huono olo töissä, helposti alkaa mässyttämään jne.

Ja tämä ei ole dieetti, kuten aiemminkin mainitsin, ainoa ruoka, jota yleisten ruokasuositusten mukaan ehkä tulisi syödä enemmän, on punainen liha.

Mutta muuten saan pitkälti tarvitsemani ravintoaineet nykyisestä ruuasta.

Olet juuri niitä jotka eivät tajua, että joka käänteessä kun tekee mieli ruokaa niin sitä EI OLE PAKKO SAADA. Ei siihen kuole. Ihminen voi olla hyvin 2 vrk syömättä. Se on paljolti tahdon asia, ellei sulla ole diagnosoitu jotain sairautta.

[QUOTE="tiiiiu";28388218]Mä en pysty varmaan ikinä syömään niinkuin "normaalipainoiset ihmiset"
Mun lähipiirin normaalipainoiset ihmiset kun pystyvät herkuttelemaan viikottain, vaikka eivät liikukaan.

Mä en pärjää sillä ruualla millä esim. normaalipainoinen/hoikka mieheni pärjää.
Liikaa hiilaria suomalaisessa kotiruuassa, ei pidä nälkää pois kauaa, tulee huono olo töissä, helposti alkaa mässyttämään jne.

Ja tämä ei ole dieetti, kuten aiemminkin mainitsin, ainoa ruoka, jota yleisten ruokasuositusten mukaan ehkä tulisi syödä enemmän, on punainen liha.

Mutta muuten saan pitkälti tarvitsemani ravintoaineet nykyisestä ruuasta.[/QUOTE]

Ei siitä haittaa ole jos kerran viikossa syö jotain makeaa. Ei siitä liho. Kunhan liikkuu vapaa-aikana tarpeeksi ja syö monipuolisesti kohtuudella. Minä en ainakaan liho kun syön kerran viikossa esim. suklaata.

Yhteistyössä