Tarvitseeko teidän muiden viihdyttää lapsianne KOKO ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän reilu 1-vuotias on kyllä ihan mahdoton tässä asiassa. Lapsen kanssa pitää koko ajan istua lattialla leikkimässä, tai huuto on ihan mahdoton. Yhtään ei viihdy itsekseen lelujen kanssa, ei hetkeäkään. Kotona ollessa se vielä meni, mutta nyt töitten jälkeen en jaksaisi ihan koko iltapäivää ja iltaa leikkiä duploilla.

Toinen on ollut päivän hoidossa? Tottakai sitä sitten kaipaa oman äitinsä/isänsä läheisyyttä ja kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja eve:
Ei tarvitse, mutta pientä 1-vuotiasta viihdyttäisin ja sylittelisin omasta tahdosta hoitopäivän jälkeen.

Mistä sä ajattelet, että lapsi on hoidossa? Isä on hoitovapaalla ja lapsi saa kyllä syliä päivän mittaan niin paljon kuin haluaa. Ja jos lapselle riittäisikin sylittely, vaan kun häntä pitää viihdyttämällä viihdyttää. Eikä me mielestäni olla tätä mitenkään lapselle opetettu, vaan näin se on aina ollut.

Olen itse vielä kotona, joten sinänsä jäävi vastaamaan. Ja vastaan silti. Minusta on täysin ymmärrettävää, että lapsi haluaa sinut kokonaan, kun on joutunut olemaan sinusta päivisin erossa. Itse tekisin varmasti pitkän aikaa hoidon alotuksen jälkeen (näin pienen kohdalla ) niin, että todellakin olisin lapsen käytettävissä koko illan. Ruoanlaittoon lapsi mukaan tai jos tahtoo olla koko ajan sylissä, kantoreppuun. Paino mitä paino.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ei tarvitse, eikä ole koskaan tarvinnutkaan.

Sama mulla! Ei ois yksinkertaisesti aikaa sellaseen, kun on niin paljon muutakin mitä pitää hoitaa ja tehdä. Ja eipä tuo pienin kitise, keksii itse omat leikit, välillä piipahtaa sylissä hali hetkellä ja taas jatkaa touhujaan. :D

Meidän 1,5vuotiasta pitäisi kans viihdyttää joka hetki. Välillä ihmetyttää että eikö osaa ollenkaan leikkiä yksin. Onneksi viihtyy edes silloin yksin kun katsoo muumeja. Voi edes ruoan laittaa rauhassa. joskus tulee laitettua muumit muutenkin "lastenvahdiksi" mikä vähän hävettää... :S

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja eve:
Ei tarvitse, mutta pientä 1-vuotiasta viihdyttäisin ja sylittelisin omasta tahdosta hoitopäivän jälkeen.

Mistä sä ajattelet, että lapsi on hoidossa? Isä on hoitovapaalla ja lapsi saa kyllä syliä päivän mittaan niin paljon kuin haluaa. Ja jos lapselle riittäisikin sylittely, vaan kun häntä pitää viihdyttämällä viihdyttää. Eikä me mielestäni olla tätä mitenkään lapselle opetettu, vaan näin se on aina ollut.

Ups. Minäkin jotenkin ajattelin lapsen olevan hoidossa. Taitaa teillä olla vaan sellainen huomiota enempi vaativa lapsonen. Varmasti raskaan tuntuista välillä!

Niin ja vielä se, että meillä ei niinkään ole se ongelma, että lapsi vaatisi meitä leikkimään, vaan ongelma on se, että lapsi tahtoo osallistua kaikkeen... pitää aina tarkkaan harkita, mitä alkaa lapsen hereillä ollessa tehdä, ts. hommien pitää olla sellaisia, että lapsi voi edes jotenkin niihin osallistua.

Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin yksi:
Meidän 1,5vuotiasta pitäisi kans viihdyttää joka hetki. Välillä ihmetyttää että eikö osaa ollenkaan leikkiä yksin. Onneksi viihtyy edes silloin yksin kun katsoo muumeja. Voi edes ruoan laittaa rauhassa. joskus tulee laitettua muumit muutenkin "lastenvahdiksi" mikä vähän hävettää... :S

Voi, mä laittaisin kyllä muumit lastenvahdiksi ihan varmasti, jos se meillä toimisi, mutta kun poika ei tykkää telkkariakaan katsoa yhtään. Ole vaan onnellinen, kun on joku asia, joka toimii ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän reilu 1-vuotias on kyllä ihan mahdoton tässä asiassa. Lapsen kanssa pitää koko ajan istua lattialla leikkimässä, tai huuto on ihan mahdoton. Yhtään ei viihdy itsekseen lelujen kanssa, ei hetkeäkään. Kotona ollessa se vielä meni, mutta nyt töitten jälkeen en jaksaisi ihan koko iltapäivää ja iltaa leikkiä duploilla.

se on ihan miten opettaa...

Alkuperäinen kirjoittaja iik:

Niinhän sä voit kuvitella, mutta jos luet eteenpäin niin olen jo kommentoinut, että tällaista tää on ollut alusta asti. Poika ei ole koskaan viihtynyt yksikseen hetkeäkään.

Voi ole tyytyväinen =) Pian se siitä kasvaa eikä enää halua äitiä viereen tai äidin syliin. Mulla on tällä viikolla iskenyt todellisuuteen, että mun 4-vuotias on pian iso poika eikä enää halua äidin halittavaksi niin usein :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Voi ole tyytyväinen =) Pian se siitä kasvaa eikä enää halua äitiä viereen tai äidin syliin. Mulla on tällä viikolla iskenyt todellisuuteen, että mun 4-vuotias on pian iso poika eikä enää halua äidin halittavaksi niin usein :'(

Kiitos tästä =) Olet tietenkin ihan oikeassa, väsyneenä sitä ei koskaan muista katsoa nenäänsä pidemmälle...

Alkuperäinen kirjoittaja iik:

Kaikki eivät halua lastaan huudattaa.... kyllä se lapsi oppii itekseenkin olemaan, kun kasvaa. Minusta olisi julmaa jättää toinen huutamaan ja mennä katsomaan telkkaria, ikäänkuin se muka olisi tärkeämpää kuin oman lapsen kanssa oleminen.

no kyllä minulla on ihan toisinpäin, kotona ollessa en jaksa touhuta lasten kanssa. työpäivän jälkeen jaksaa ja on vaihtelua.

kun sinä olit kotona, eihän vauvan kanssa edes tarvitse tehdä mitään. nukkkuu paljon ja katselee kun sinä teet kotitöitä.

kyllä isompien lastn kanssa on raskaampaa olla kotiäiti.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

no kyllä minulla on ihan toisinpäin, kotona ollessa en jaksa touhuta lasten kanssa. työpäivän jälkeen jaksaa ja on vaihtelua.

kun sinä olit kotona, eihän vauvan kanssa edes tarvitse tehdä mitään. nukkkuu paljon ja katselee kun sinä teet kotitöitä.

kyllä isompien lastn kanssa on raskaampaa olla kotiäiti.

Meillä voi olla aika erilaiset työtkin... Ja kun minä olin vauvan kanssa kotona (menin töihin takaisin kuukausi sitten) niin vauva nukkui 2x puoli tuntia päivässä. Lopun aikaa minä viihdytin häntä.

Yhteistyössä