Tarvitsen apua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Eli, olen raskaana nyt 25.viikolla ja erosimme miehen kanssa. Ongelma on se, että hän käyttäytyy/käyttäytyi minua kohtaan väkivaltaisesti, se alkoi pahentua oikeastaan heti kun tulin raskaaksi. Hän on aiheuttanut minulle mustelmia, hiuksia lähtenyt tukkoina päästä ja vertakin on nenästä roiskunut. Yleensä hän käy kiinni jos sanon jotain, mikä loukkaa häntä pahasti. eli siis provosoin hänet tuohon käytökseen...

Pelkään myös että vauvalle on käynyt jotain tappeluidemme aikana. Toivottavasti ei... Tunnen olevani huono äiti kun annoin tämän jatkua vaan. Nyt vasta laitoin tälle lopun.

Mies haluaa olla lapsen elämässä ja aikoo mennä terapeutille. Silti mietin, että uskallanko ikinä luottaa lasta hänen hoiviinsa... Kuinka saisin varmuuden, ettei hän satuta lastamme. Voin tietysti miettiä, että hän ei välittänyt minusta tarpeeksi, mutta välittää lapsestaan. Toisaalta hän on samalla riskeerannut lapsemme elämän kun on käynyt minuun käsiksi.

Mitä minä teen?

On myös mahdollista järjestää valvottuja tapaamisia, jos lapsen tapaamiseen liittyy lapseen kohdituva uhka. Minusta teidän kannattaa harkita tätä, silloin lapsen ei tarvitse kokonaan luopua toisesta vanhemmasta, sopimukset on hyvä tehdä aina kirjallisesti.

Jotenkin nuo valvotut tapaamiset kuulostaisivat hyvältä, toisaalta taas kamalalta. Olisin halunnut, että he voisivat kuitenkin normaalisti olla yhdessä, vaikka minun valvonnassani... Mutta en sitten tiedä, riskit siinäkin aina on... Huoh.

Rauhoita nyt raskausaika - itsesi ja lapsesi vuoksi .
tarvitset voimia - sitä et saa , jos maanittelet tai pohdit miehen osuutta tai kykyä isäksi.
Tosiasioiden kohtaaminen on vaikeaa - voin sanoa omasta kokemuksesta - elän lapsnei kanssa kaksin.
Tietyt vaiheet on kai vain käytävä läpi - ja tehtävä mitä itse oikeaksi näkee ja kokee.
Itsekin maanittelin miestä isäksi - en tiedä olisinko maanitellut jos ko mies olisi muun lissäksi vielä väkivaltainenkin ollut ?
Anyway - ei hänestä mihinkään ole ollut - halua eikä kykyä.
Aika näyttää tämänkin miehen - lapsesi biologisen isän - kohdalta - miten käy .
Hoitaako mies edes papaerille isyytensä, saati maksaako elareita - saatika onko mukana lapsensa elämässä.
Aika useissa vertaistapauksissa on nimittäin käynyt niin, että kaikkia asiaan liittyvä on ollut uhittelua tms - ja sitä vastuullista vanhempaa tai isää ei ole sitten tiesminkä vaatimusten ja uhkauksien jälkeen näkynyt...
Verkostoidu niiden kanssa , jotka voivat auttaa ja tukea sinua ja lastasi. Mies ei kuulosta tällaiselta henkilöltä.
Muista - ajattele mikä on lapsellesi aprhaaksi - turvallinen, rento , väkivallaton ja jopa iloinen lapsuus - yksikin hyvä vanhempi riittää ihan hyvin !

Voimia .

Yhteistyössä