Tarvitsisin apua koiranrotuvalinanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olemme hankkimassa jossain vaiheessa koiraa mutta emme osaa päätyä mihinkään tiettyyn rotuun joten olisiko joku joka osaisi ehdottaa.

Koira tulisi seurakoiraksi ja pitäisi pystyä kulkemaan autossa mukana melko paljon.
Koira tulisi olla helppo koulutettava ja lapsiperheeseen sopeutuva.

Koira ei saisi olla järeän kokoinen vaan ns. "kätevän kokoinen" Tällä siis tarkoitan että koira voi olla pieni, mutta ei räksyttävä rotu mutta emme kuitenkaan haluaisi perinteistä kultaista noutajaa tai labradoriakaan. Eli pieni tai keskikokoinen koira.

Vinkkejä?

siis sä et kaipaa kultsua, koska ne on liian tavallisia sun makuun?! Voi perse sun kanssas! toivotaan, ettei sulle myydä minkään näköstä koiraa!! D: Dx x( mä kuule luulen, ettet saa noita kasviksia vakuutettua, varmaan ne haluuki tollaselle paskiaiselle myydä! ja jos myy, niin taas saahahan kattoo apulasta ku joku kakka paskaperse ei enää jaksa kattoo huonosti koulutettua koiraaa!!!!!!!!!!!!!!!!11

[QUOTE="minä";24057801]siis sä et kaipaa kultsua, koska ne on liian tavallisia sun makuun?! Voi perse sun kanssas! toivotaan, ettei sulle myydä minkään näköstä koiraa!! D: Dx x( mä kuule luulen, ettet saa noita kasviksia vakuutettua, varmaan ne haluuki tollaselle paskiaiselle myydä! ja jos myy, niin taas saahahan kattoo apulasta ku joku kakka paskaperse ei enää jaksa kattoo huonosti koulutettua koiraaa!!!!!!!!!!!!!!!!11[/QUOTE]

hehhee, taasko me ollaan linkkinä demissä.

[QUOTE="minä";24057801]siis sä et kaipaa kultsua, koska ne on liian tavallisia sun makuun?! Voi perse sun kanssas! toivotaan, ettei sulle myydä minkään näköstä koiraa!! D: Dx x( mä kuule luulen, ettet saa noita kasviksia vakuutettua, varmaan ne haluuki tollaselle paskiaiselle myydä! ja jos myy, niin taas saahahan kattoo apulasta ku joku kakka paskaperse ei enää jaksa kattoo huonosti koulutettua koiraaa!!!!!!!!!!!!!!!!11[/QUOTE]

:D Hauskaa Juhannusta sulle, ota ihan relax :D

Sheltti ei ole kyllä räksyttäjä.. Toki kouluttaahan sitäkin pitää niin kuin kaikkia koiria. Yllättävän helppo pitkäkarvaiseksi koiraksi, toki lyhytkarvainen aina helpompi.

Meillä tiibetinspanieli, nää kyllä pukkaa olemaan aika kovapäisiä. Vahtikoiria alkup- tarkoitukseltaan, mutta haukkuminen ei ainakaan meillä ole aiheuttanut ongelmia, kun on kouluttanut. :)

Ja turkista sen verran, että kerta viikossa harjaus riittää, ei tarttee nyppiä tai trimmata, kunhan pitää turkin selvänä.

Meillä tiibetinspanieli, nää kyllä pukkaa olemaan aika kovapäisiä. Vahtikoiria alkup- tarkoitukseltaan, mutta haukkuminen ei ainakaan meillä ole aiheuttanut ongelmia, kun on kouluttanut. :)

Ja turkista sen verran, että kerta viikossa harjaus riittää, ei tarttee nyppiä tai trimmata, kunhan pitää turkin selvänä.

Minulla on akita, läheisiltä tutuilta löytyy mastiffia, rottista ja dogo argentinoa, eräällä tuttavalla on tipsu. Tätä taustaa vasten aika helppo tapaus.

Koira on koira ja vaikka olisi kuinka hyväluonteisia ja helposti oppivia koiria kavereilla niin se ei tarkota et saman rodun edustaja olisi silti juuri teillä helppo tapaus. Kaikkia koiria on helppo kouluttaa jos vaan tietää mitä tekee ja lähes kaikki koirat haukkuvat. Joku spanieli voisi olla hyvä ja keskikokoinen koira, ovat ystävällisiä ja hyvin mukana kulkevia mutta osaavat olla myös äärettömän jääräpäisiä ja ovelia.

Itsellä on kaksi labradorinnoutajaa ja olen tyytyväinen että ette halua "perinteistä" labradorinnoutajaa koska ne eivät ole niin tyhmiä ja helppoja kun ihmiset luulevat eli rotu ei sopisikaan siihen mitä te etsitte.