Tasoittuuko vuoto kuparikierukan kanssa ajan myötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mistä tätä verta oikein tulee?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mistä tätä verta oikein tulee?

Vieras
Minulla on nyt ollut parit kuukautiset kuparikierukan laittamisen jälkeen ja ovat jotain ihan kamalaa. 3 päivää menee niin, ettei voi kuvitellakaan minnekään lähtevänsä, kun paksuinkin tamponi tulee alla tunnissa läpi ja veri määrä on ihan valtaisa. Onko toiveita, että nämä vuodot tästä vähän edes vähenisivät seuraavien kuukausien aikana? Nämä kahdet kuukautiset ovat siis samalla myöskin ekat kunnon kuukautiset synnytyksen jälkeen. Kierukan laiton jälkeen vuosin aika lailla viikon verran ja sen jälkeen oli kahdet kuukautiset, jotka olivat lähinnä tuhrua ja nyt sitten nämä kahdet, joissa vereen meinaa hukkua. Oikeasti tullut jo mieleen, että mistä ihmeestä sitä verta voi näin paljon tulla ja voiko menkkojen takia tulla jonkinlainen verenhukka. Menen kyllä poistattamaan tämän vehkeen, jos ei nopeasti ala tilanne muuttumaan helpompaan suuntaan.

Osaisko joku kertoa omista kokemuksistaan kuparikierukan runsaiden vuotojen kanssa?

Mulla mielestäni rauhoittui vasta parin vuoden käytön jälkeen. Muistan kun töissä meni vaatteistakin läpi jos ei ehtinyt suojaa vaihtamaan alvariinsa!
Nykyään 2 ekaa päivää ovat runsaimmat, saa varoa kyllä ettei side falskaa.

Mulla ollu kuparikierukka vuoden ja vuodon määrä järkyttävä. Ensvkolla olis tarkoitus varata aika kierukan poistoon.
Muita oireita
-naama kukkii
-yläselkään tullu muutama näppy
-alavatsakipuja

Mulla on kanssa kuparikierukan kanssa runsaammat, mutta ei nyt noin pahasti sentään... Olen käyttänyt kierukkaa pisimmillään tosin vain 8kk, siinä ajassa ei ainakaan tapahtunut mtn muutosta.

Kannattaa kyllä syödä rautaa menkkojen aikaan, jos tilanne on noin paha.

Minulla on kierukka kolmatta kertaa. Vuoto rauhoittui minulla ainakin, tosin toisena päivänä kyllä saa olla tarkkana, ettei vaihtoväli mene liian pitkäksi. Mutta muuten ei mitään oireita, ei kipuja eikä mitään muutakaan. Paras vaihtoehto minulle, kun hormooni ei sovi.
Tietääkseni kierukan kanssa ei suositella käytettäväksi tampooneja???

Alkuperäinen kirjoittaja minulla:
Minulla on kierukka kolmatta kertaa. Vuoto rauhoittui minulla ainakin, tosin toisena päivänä kyllä saa olla tarkkana, ettei vaihtoväli mene liian pitkäksi. Mutta muuten ei mitään oireita, ei kipuja eikä mitään muutakaan. Paras vaihtoehto minulle, kun hormooni ei sovi.

Tämä muuten totta! Mahtaakohan se ap:n kierukka olla nyt osittain pois paikaltaan ja kohtu vuodella siksi noin hurjasti?

Itse käytän kuukuppia.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Alkuperäinen kirjoittaja minulla:

Tämä muuten totta! Mahtaakohan se ap:n kierukka olla nyt osittain pois paikaltaan ja kohtu vuodella siksi noin hurjasti?

Itse käytän kuukuppia.

Käytin eka kuukuppia, mutta kun se tuli myöskin alle tunnissa yli, niin nyt olen sekaisin käyttänyt sitä ja tamponia ja lisäksi vielä ihan pakko aina olla kunnon side. Ens kuussa olen muuten menossa verikokeisiin, niin sitten sitä ainakin näkee tuon hemoglobiinin tilanteen. Kierukan paikka on tarkastettu vähän ennen noita ekoja kuukautisia ja alkuun en tosiaan silloin käyttänyt tamponia, joten vuoto oli kyllä jo jostain muustakin syystä noin runsasta. Joka tapauksessa taidan tämän takia käydä nyt gynellä uudestaan ja joko annan saman tien ottaa härvelin pois tai ainakin varmistaa, että kaikki on kuten pitääkin.

Yhteistyössä