Tässä kun oli toi ketju siitä että onko järkeä laittaa lasta hoitoon jos ite on kotona ni mitäs tästä ootte mieltä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Sosiaaliviranomainen sano mulle että mun täytyis ehdottomasti laittaa vanhempi lapsi hoitoon ku nuorin tulee että mulla on aikaa sitten toisellekkin lapselle |O |O He lupas katsoa hoitopaikkaa hälle, mut mä sit siihen tokasin että meinaatteko ihan tosissaan et oisin toisen "tehnyt" jos en olis valmis molemmille antamaan huomiota ja rakkautta vai onko täällä paikkakunnalla käytäntö et vanhempi lapsi kylmäraakasti hoitoon ku uus laps tulee? :o
Outo täti oli mutta ei soittanu hoitopaikoista mulle sit enää perään... :p
Nii ja puhe oli koko päiväsestä hoidosta eikä muutamasta tunnista.

no noilla tiedoilla en ihan usko tuohon juttuun. a) miksi olit sosiaaliviranomaisen kanssa ylipäätään tekemissä b) jokin syyhän siihen oli joten uskon että hällä oli syynsä suositella sinulle sellaista

Eikös ap muutama päivä sitten kirjoitellut jaksamisongelmista? Eli ammattitaitoinen sos.virkailija on ehkä huomannut, että teidän perheelle voisi sopia sellainen malli, että vanhempi lapsi ei ole kokoaikaisesti kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös ap muutama päivä sitten kirjoitellut jaksamisongelmista? Eli ammattitaitoinen sos.virkailija on ehkä huomannut, että teidän perheelle voisi sopia sellainen malli, että vanhempi lapsi ei ole kokoaikaisesti kotona.

:laugh: :laugh:
Jos siis tarkotat sitä ketjua kun vauvaa nukutin niin se oli se kerta eikä niitä tapahdu niin usein että sossuja tarttis paikalle kutsua apuun :D

Alkuperäinen kirjoittaja Frau Marhs:
Alkuperäinen kirjoittaja juujuujuu:
En ole, vaan oltiin isyydentunnustus lappuja täyttämässä ja otti asian puheeksi.

Se on lastenvalvoja eikä sosiaalitäti.

Hän oli johtava sosiaalityöntekijä myös.

Juuri kirjoitit :

Ja en ollut ainoa kenelle tätä oli ehdotettu, se oli muutenkin outo naikkonen eikä edes ole töissä tuolla enää..

PUHUIT JO TOSSA ITSESIPUSSIIN ,HUHH UHHHU

Mulle kanssa ehdotettiin, että esikoinen hoitoon (tosin kyse oli virikehoidosta) kun muutin paikkakunnalle ja olin tekemisissä lastensuojelun kanssa. Kävin sitten juttelemassa päivähoidon johtajan kanssa joka nurisi, että virikehoidosta ei kyllä ole mitään apua aikuisten jaksamisessa vaan kokopäivähoitoon pitäisi laittaa. No, en tasan halunnut 1,5vuotiasta lasta mihinkään kokopäivähoitoon kun itse olen kotona, rankempaahan se olis ollut hoitoon kuljetuksineen kaikkineen. Lapsi ei mennyt hoitoon ja hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mulle kanssa ehdotettiin, että esikoinen hoitoon (tosin kyse oli virikehoidosta) kun muutin paikkakunnalle ja olin tekemisissä lastensuojelun kanssa. Kävin sitten juttelemassa päivähoidon johtajan kanssa joka nurisi, että virikehoidosta ei kyllä ole mitään apua aikuisten jaksamisessa vaan kokopäivähoitoon pitäisi laittaa. No, en tasan halunnut 1,5vuotiasta lasta mihinkään kokopäivähoitoon kun itse olen kotona, rankempaahan se olis ollut hoitoon kuljetuksineen kaikkineen. Lapsi ei mennyt hoitoon ja hyvä niin.

Ihanaa, asiallinen vastaus! Kiitos :flower: :hug:

Ole hyvä. :D Mulle tuli sellainen olo silloin, että ihan rutiinisti ehdottelevat tätä vastaavassa tilanteessa oleville. Ja tottakai muakin huolestuttais työntekijänä yh:n jaksamisen kahden noin pienen kanssa kuin mulla oli. Sain sitten kuitenkin muuta apua ja hyvin on jaksettu ilman päivähoitoakin, ihan sossunkin mielestä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Ole hyvä. :D Mulle tuli sellainen olo silloin, että ihan rutiinisti ehdottelevat tätä vastaavassa tilanteessa oleville. Ja tottakai muakin huolestuttais työntekijänä yh:n jaksamisen kahden noin pienen kanssa kuin mulla oli. Sain sitten kuitenkin muuta apua ja hyvin on jaksettu ilman päivähoitoakin, ihan sossunkin mielestä. :)

No mä itse kans hieman kummastelin tota ehdotusta kun mulla on mies ja anoppikin asuu tossa ihan kulmilla ja oli mun apuna alku aikana aika paljonkin.
Aluks se kysyi meidän tukiverkostoja ja siltin ehdotti tätä... :snotty:

En ole, vaan oltiin isyydentunnustus lappuja täyttämässä ja otti asian puheeksi.

paskaa puhut. itse 4 lapsen yh eikä siellä mullekkaan ole tuollaista sanottu. eli perheessäsi on ongelmia tai ongelma olet sinä itse

Se lastenvalvojakin kyllä on sossuntäti... Kyllä sitä paljon kuulee mitä ne sossuntädit ehdottaa:) Tiedän tapauksen jossa äiti tekeytyi väsyneeksi ja sai lapset sossuntädin kautta virikehoitoon ja vielä käyvät joskus viikonloppuja lastenkodissa. Tää äiti kyllä nyt jaksaa notkua kylässä jne jne.. Kerran sanoin, että nyt ei passaa tulla yö meni nii huonosti. Laitetaan päiväunille pikkusen kanssa kohta. Ehdotti mullekkin samaa järjestelyä. Sanoin sitte, että enpäs taida yhden valvotun yön takia soittaa sossuun etten jaksa. Esikoisestakin jaksoin nukkua 3vuotta huonosti :)

Oulussa kylläkin lastenvalvojalla käydään joka ei ole sos.t.t. ja miksi ei sitten mulle ehdottanut hoitopaikkaa vaikka 4 lapsen yh? Kyllä ap.lla on jotain kun hoitoa ehdotetaan tai lapsi häiriö käyttäytyy

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:

paskaa puhut. itse 4 lapsen yh eikä siellä mullekkaan ole tuollaista sanottu. eli perheessäsi on ongelmia tai ongelma olet sinä itse

:laugh: :laugh:
Olisko sit voinu olla syynä se että olin 18?

Yhteistyössä