Tässä on pärjäilty hoitovapaalla jo pitkään - työttömien rahattomuus samaa luokkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitovapaalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitovapaalla

Vieras
Työttömät valittaa rahan vähäisyydestä. Tai ne, jotka lomautetaan hetkeksi. No jos liittoon on kuulunu, saa jo 10 kk sitä ansiosidonnaista rahaa, mikä on paljon se.

Huvitti vaan lukea lehdestä, kuinka kukkaron nyörejä pitää nyt niin kiristää, ku on 2 viikon lomautus. Toisella taas oli ansiosidonnainen työttömyysraha (eli joku 75% palkasta) ja voi voi ku teki tiukkaa.

Ihmettelen vaan, että kyllä me ollaan pärjätty, vaikka olen hoitovapaalla! Eli saan vähiten rahaa. Pienet tulot ja pienet menot. Miten haluaa elämäänsä pisteyttää. Voivottelis mieluummin lehdissä hoitovapaalaisten elämää, kun rahaa menee vielä lapsiin ja työtä tehdään 24/7. Hoitovapaalla olevat saa vähiten rahaa, mutta heitä ei voivotella lehdistössä.

No jos sulla on säästöjä niin ei hätää mutta eipä työttömillä sellasia ole! Ja toisekseen jos joutuu lomautetuksi monta kuukautta niin liitosta saa rahaa jos kuuluu sellaseen, tällä hetkellä liitolta kun hakee korvausta niin siinä päätöksessä kestää monta viikko jopa kuukausia. Joten milläs siinä lainoja makselet tai vuokria saati sitten ostat ruokaa???

ps. haluatko kehuja kuinka hyvä olet kun olet hoitovapaalla ja pärjäät hienosti!

pah, vitsi että taas kiehuu!!

Kyllä, haluan kehua sitä, kuinka tyydyn vähiin tuloihin ja vähäisiin menoihin. Sapettaa nuo, jotka valittavat, vaikka saavat paaaaaaaljon enemmän rahaa. Kun halutaan pitää yllä kunnon elintasoa, siitä sitten joutuu kärsimään. Jos tyytyy vähempään, voi olla onnelisempi.

Mitä sä hait tällä aloituksella?

Kyllä mua kirpasis jos yht'äkkiä tulottomaksi jäisin. Mun pienestä palkasta ei jää juuri mitään säästöön ja ukoltakin menee suurin osa palkasta laskuihin. Joten jos mun nyt pitäis elää seuraavat puoltoista kk:tta 300 eurolla niin kyllä tekis vähän vaikeeta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä hain? Vituttaa valittajat, jotka saa niin paljon enemmän rahaa kuin hoitovapaalla olevat. Missä on ihmisten arvot? Rahako se vain ratkaisee?

No totta hemmetissä ratkaisee. Miksi syödä kaurapuuroa ja näkkäriä jos voisi syödä viiliä ja mysliä?

Jos on itse tottunut vaatimattomaan elämään, niin mitä se sinua vitutttaa toisten narina? Eikö sinua pikemminkin sen narinan pitäisi naurattaa?

Kyllä, haluan kehua sitä, kuinka tyydyn vähiin tuloihin ja vähäisiin menoihin. Sapettaa nuo, jotka valittavat, vaikka saavat paaaaaaaljon enemmän rahaa. Kun halutaan pitää yllä kunnon elintasoa, siitä sitten joutuu kärsimään. Jos tyytyy vähempään, voi olla onnelisempi.

minäkin haluan kehuja siitä,kuinka olen kituuttanut pienellä rahalla jo kaksi vuotta! voisin antaa jo neuvoja! Olen onnellinen että saan olla kotona pienen kanssa,tähän onneen ei paljoa rahaa tarvita,kunhan ruokaa on ,laskut saa maksettua ym.. :) eikä ole säästöjä ym..

Mitä hain? Vituttaa valittajat, jotka saa niin paljon enemmän rahaa kuin hoitovapaalla olevat. Missä on ihmisten arvot? Rahako se vain ratkaisee?

No sinäolet sen hoitovapaan ja pienet tulot itse valinnut, työttömäksi joutuva pakotetaan siihen tilanteeseen.
Ja mistä helvetistä sinä tiedät mikä on heidän kokonaistilanteensa, onko paljon velkoja ym.

Ymmärrän kyllä pointtisi, sillä olen hoitovapaalla ja tiedän paljonko voisin työttömänä saada rahapussin täytettä.

MUTTA maksatko sinä kaikki perheesi menot niillä tuloilla, joita saat hoitovapaalla ollessasi? Vai kuuluuko perheeseesi kenties toinenkin menoja maksava...

Ajatellaan tilanne, että mahdollinen kumppanisi jäisi työttömäksi. Eikö se kiristäisi teidän rahallista tilannetta aika hurjastikin? Meillä näin kävisi ja siitä näkökulmasta ajateltuna ihan jokaisen lomautetun/ työttömäksi joutuneen "narina" ei enää niin rasitakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Ymmärrän kyllä pointtisi, sillä olen hoitovapaalla ja tiedän paljonko voisin työttömänä saada rahapussin täytettä.

MUTTA maksatko sinä kaikki perheesi menot niillä tuloilla, joita saat hoitovapaalla ollessasi? Vai kuuluuko perheeseesi kenties toinenkin menoja maksava...

Ajatellaan tilanne, että mahdollinen kumppanisi jäisi työttömäksi. Eikö se kiristäisi teidän rahallista tilannetta aika hurjastikin? Meillä näin kävisi ja siitä näkökulmasta ajateltuna ihan jokaisen lomautetun/ työttömäksi joutuneen "narina" ei enää niin rasitakaan...

kyllä kiristäisi, jos mies joutuis työttömäks. mut ekat 10 kk saisi hyvää ansiosidonnaista.
silti, mua vituttaa valittajat, vaikkeivat sitä valinneet. se on voivoi vaan. pärjää sitä pienemmälläki tulolla.

kyllä kiristäisi, jos mies joutuis työttömäks. mut ekat 10 kk saisi hyvää ansiosidonnaista.
silti, mua vituttaa valittajat, vaikkeivat sitä valinneet. se on voivoi vaan. pärjää sitä pienemmälläki tulolla.

Ei sitä ansiosidonnaista ymmärtääkseni ala heti saamaan. SE jo kiristäisi. Sitten kun sitä viimein alkaisi saada, olisi tulot kuitenkin pienemmät kuin siihen asti, ja SE kiristäisi vielä vähän lisää.

Pienillä tuloilla pärjää, mutta jos niistä pienistä otetaan vielä vähän pois, niin hankalaksi käy elämä. Kyllä sinä ap sen varmasti tiedätkin. Muistele vaikka niitä kuukausia, kun vastaan on tullut normaalia kovempia rahallisia menoja. Taatusti olet marissut eikä se hoitovapaalla olevan elämä sillä hetkellä niin ihanaa ole ollut ;)

Yllättävään työttömyyteen voi toki varautua, mutta on se kuitenkin aina isku vasten kasvoja. Sinulla saattaa olla autovelkaa, asunto ym. lainaa ja se on otettu sillä oletuksella, että olet töissä. Se pienikin tulojen tippuminen voi olla katastrofi. Hoitovapaalle jääminen on aina OMA VALINTA ja siloin elämä järjestetään sen mukaan eli tuskin isoja asunto ja autolainoja otetaan.

Eli kaikilla on samanlainen tilanne kuin sinulla? Tai ainaki täytyy olla, tai muuten se on niin voi voi?
Minua puolestani vituttaa tuollaiset peräreiästä maailmaa katsovat juntit, jotka eivät ihan oikeasti tajua että on olemassa muunkinlaista elämää/erilaisia elämäntilantieta kuin se oma Siwaan-leipomaan-kotiin-kerhoon-nukkumaan-elämäntyyli.

mä ymmärrän täysin..

Usein muuten saavat esim.asumistukea ym ym jota esim. me ei saada vaikka jään kh:lle ja vaan mies on palkkatyössä..

Ja toinen mikä usein paistaa näissä valivali jutuiissa on tyyli "kun jouduin vaihtamaan kahvikakun keksiin" siis kärjistettynä, valitetaan täysin turhan päiväisistä asioista..

Meillä mies oli tovin työttömänä ja vaikka saikin irtisanomisajan palkkaa laskettiin että olis pärjätty mainiosti vaikkei oliskaan heti työtä saanut. Tosin silloin olis tullut asumistukea.. =)

Toinen juttu mikä on niin vois äkkiä kuvitella että esim.10kk ansiosidonnaisen aikana ehtis etsiskellä työn josta saa enemmän kuin peruspäivärahan jolloin ei tarvis valittaa..

OMA ELÄMÄ ON VALINNOISTAAN KIINNI... Kaikille on mun mielestä jaettu samat kortit, on itsestä kiinni miten ne käyttää..

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
mä ymmärrän täysin..

Usein muuten saavat esim.asumistukea ym ym jota esim. me ei saada vaikka jään kh:lle ja vaan mies on palkkatyössä..

Ai asumistukea asuntovelalliselle? Oho, en ole kuullutkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
mä ymmärrän täysin..

Ai asumistukea asuntovelalliselle? Oho, en ole kuullutkaan...

Saahan sitä asumistukea omistusasujakin.

Yleinen asumistuki
Kela tukee pienituloisten ruokakuntien asumismenoja yleisellä asumistuella. Voit saada yleistä asumistukea vuokra- tai omistusasuntoon.

Yhteistyössä